Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -


کارهاي خوب را بدون چشم‌داشت انجام دهيد:‌ما بايد در دنيا کارهاي خوب انجام دهيم، اما نه به اين دليل که نتيجه خوبي عايدمان شود. چنين ديدگاهي خيلي بچگانه‌ است. فقط بچه‌ها و آنهايي که تازه شروع به کار کرده‌اند اينطور فکر مي‌کنند. آنها هستند که در ازاي کارشان به پاداش يا تنبيه نياز دارند. وقتي ابعاد زندگيمان را گسترده‌تر مي‌کنيم، آگاهي‌مان بالاتر مي‌رود، همه اينها فراموش مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنوقت ديگر هر کاري که فکر مي‌کنيم به نفع ديگران است يا مطابق با آگاهي‌مان است انجام مي‌دهيم. و در مقابل هيچ چشم داشتي نداريم.

اگر به تاريخ جهان نگاه کنيم، همه آنهايي که کار نيک انجام مي‌داده‌اند با همان سطح نيکي پاسخ نمي‌گرفتند. بعنوان مثال، مسيح را در نظر بگيريد. او در همه طول زندگي خود تلاش کرده بود نمونه کاملي از نيکي باشد اما هيچ پاداش قابل‌توجهي در نتيجه آن عايدش نشد. حداقل تا زمانيکه زنده بود. و بودا که براي دنيا و مردمانش چه خوبي‌ها که انجام نداده بود اما تحت آزار و اذيت بسيار قرار گرفت. يا حتي گاندي؛ او براي نيکي کردن به کشور و مردمش و ايجاد صلح و دوستي بين معتقدين مذهبي در هند تا پاي جان پيش رفت اما در عوض چه عايدش شد؟ يک گلوله! آدم‌هاي بسيار زياد ديگري مثل کندي و ابراهان لينکلن براي امريکا. همه اين آدم‌هاي خوب. با تمام وجود براي ايجاد عدالت در جهان و صلح در ميان مردمان جهان تلاش کردند اما باوجود همه آن خوبي‌ها عاقبتي بسيار ناراحت‌کننده عايدشان شد.

پس همه کارهاي خوبي که انجام مي‌دهيم ممکن است - حداقل در اين دنيا - عاقبت خوبي برايمان نداشته باشد. بنابراين توقع نداشته باشيد که اگر سالم غذا خورديد، همه زندگيتان آرام و بي‌دغدغه پيش رود، هيچ مشکلي براي سلامتي‌تان اتفاق نيفتد، همه دوستتان داشته باشند، هيچ دشمن يا بيماري نداشته باشيد، تصادف نکنيد، و امثال اين. متوجه منظورمان شديد؟ کارهاي خوب را به اين دليل که تنها راه انسان بودن است انجام دهيد؛ تنها راه يک انسان خوب بودن.

بر تحسين‌ها يا تنبيه‌ها چيره شويد
و از اين گذشته، اگر بخواهيم از زندگي انساني پا را فراتر گذاشته و به وجودي مقدس تبديل شويم، براي کل جهان مفيد باشيم، اين يعني انساني نيک بودن. اين تنها دليل و هدف زندگي است. تاوقتيکه سعي کنيد نيکي و مهرباني کنيد، هميشه نيرويي با شما مقابله خواهد کرد، نيروي که سعي خواهد کرد شما را از مسيرتان منحرف کرده و به مسيري ديگر بيندازد. به همين دليل براي اينکه بدون شکايت و پشيماني از نگرفتن پاسخ خوب، به راهتان ادامه دهيد، به قاطعيت بسيار زيادي براي کنترل خودتان، چک کردن مسيرتان، که ببينيد در راه درست هستيد يا نه، نياز داريد. ممکن است به ازاي هر تحسين و قدرداني، هزاران تهمت و افترا نصيبتان شود. اينکه خبري از آنها نداريد به اين معني نيست که وجود ندارند. اينکه اهميتي به تحسين يا مخالفت ديگران نمي‌دهيد به اين معني نيست که وجود ندارند. فقط چون آنها را جدي نمي‌گيريد، تحت‌تاثير آنها قرار نمي‌گيريد. چنين روش زندگي به فداکاري و رنج دروني بسيار نياز دارد. بيشتر آدمها نمي‌دانند. ولي بااينحال باوجود قدرنشناسي‌هاي انسان، آدم‌هاي بسيار زيادي به اين طريق به زندگي‌شان ادامه مي‌دهند. آدم‌هاي زيادي براي انجام کار دست و نيک سعي مي‌کنند خودشان را رشد دهند. اين چالش زندگي انسان‌هاست که هميشه در راه خدا قدم بردارند و از دستورات او پيروي کنند. به اين طريق است که مي‌توانند به موجودي خاص و مقدس تبديل شوند.

تنها راه اين است که انساني آزاده باشيد
بااينکه آزاده بودن و رسيدن به اين مقام بسيار سخت است اما اين تنها راه شماست. مگر اينکه بخواهيد هميشه وجودي پست و دنيايي باقي بمانيد. تنها راهي که داريد اين است که جلو رويد، هرچقدر هم که مانع بر سر راهتان باشد. تا جايي که مي‌شود بايد جلو رويد. بايد پرواز کنيد. هرچه بلندتر بهتر. آنقدر بايد تلاش کنيد تا هيچ چيز ديگري جز خوبي درونتان باقي نماند. تااينکه هيچ چيز ديگري جز امپراطوري خداوند را درونتان احساس نکنيد.

مي‌پرسيد امپراطوري خداوند چيست؟ امپراطوري خداوند مثل بقيه امپراطورها با تاج زرين پر از سنگ‌هاي قيمتي نيست. تخت سلطنت هم ندارد. امپراطوري خداوند پاکي است، محبت و مهرباني است، آرامش خاطر است. اگر اين امپراطوري را درونمان داشته باشيم، هر کجا که برويم احساس مي‌کنيم در بهشتيم. آنوقت ديگر لازم نيست براي رسيدن به بهشت اخروي نگران باشيم. چون چه زنده باشيم و چه بميريم در بهشتيم. ديگر هيچکس نمي‌تواند بهشت را از ما بگيرد. اما اگر اين را به دست نياوريم، حتي اگر به بهشت هم برويم، محيط بيروني بهشت به درون روح سياهمان نفوذ نخواهد کرد چون هنوز هم با خودمان نفرت، کينه و حسادت حمل مي‌کنيم.

اگر در درونتان آرامش داشته باشيد، همه جا برايتان بهشت خواهد شد
پس اگر خودتان تغيير کنيد، موقعيت تغيير خواهد کرد. اگر بهشت در درونتان باشد، آرامش دروني داشته باشيد، همه جا برايتان به بهشت تبديل خواهد شد و همه جا آرامش خواهد بود. اين هدف خوب بودن است. اين تنها انتخابي است که داريد، مگراينکه بخواهيد تا آخر در جهنم بمانيد.

ماندن در جهنم کار سختي نيست و نياز به هيچ سعي و تلاشي ندارد. جهنم شلوغ‌ترين جا است. پس رفتن به بهشت بايد بهتر باشد. بهشت بسيار خلوت‌تر و آرام‌تر است و فضاي بيشتري در آن هست. پس چرا به جاي جهنم به بهشت نرويم؟ پس اگر به دنبال آرامش هستيد، کمي بايد به خاطر آن به خودتان سختي بدهيد. اما اگر بگذاريد براي بعد يا حتي زندگي‌هاي بعدي، اين تلاش و سختي بيشتر خواهد شد. چون عادت‌ها و خصايص بدتان بيشتر و بيشتر مي‌شود. آنوقت ديگر اصلاح کردن آن بسيار سخت خواهد شد. پس هر چقدر هم که سخت باشد، از همين امروز همين جا شروع کنيد.

عادت‌هاي قديمي را از ريشه بکنيد
ممکن است خودتان فکر کنيد که همين الان هم پاک و منزه هستيد. اما دقت کنيد. تصور نکنيد چون گياهخواريد، چون اصول اخلاقي را رعايت مي‌کنيد پاک هستيد. هنوز نه. پاک و منزه بودن کار آساني نيست. از اين به بعد مراقب خودتان و رفتارهايتان باشيد. فقط يک روز به همه رفتارها و لحظاتتان دقت کنيد. ببينيد در موقعيت‌هاي مختلف چطور واکنش مي‌دهيد. وقتي خوب به رفتارهايتان دقت کنيد متوجه منظورمان خواهيد شد.

خيلي وقت‌ها وقتي خودمان هم متوجه آن نيستيم، رفتارهاي خيلي جزئي، عادت‌هايي که ريشه‌اي عميق درون ما دارند و اصلاً خودمان از آنها بي خبريم، کار را خراب مي‌کنند. و گاهي نسبت به خيلي چيزهاي ديگر مثل عشق، محبت و حساسيت به رنج ديگران، بي توجه و بي‌تفاوت مي‌شويم. گاهي با ديدن فيلم‌هايي که مثلاً درمورد جنگ، مسائل معنوي يا رنج و درد انسان‌هاست، به جاي گريه، خنده‌مان مي‌گيرد. به جاي اينکه به مفهوم پشت آن فيلم که دردهايي کاملاً حقيقي از اين دنيا و آدم‌هاي آن را نشان مي‌دهد، توجه کنيم، بخاطر موضوعي ديگر در آن فيلم مي‌خنديم.

مي‌بينيد، گاهي رفتارها و واکنش‌هايي بسيار کوچک، عادت‌هايي ريشه‌دار در ما هستند که بايد آنها را از ريشه بکَنيم.

با خودتان صادق باشيد
همه عادت‌هاي ناخوشايند قديمي‌تان را شناسايي کنيد. اگر مشکلي با آنها نداريد، اشکالي ندارد. مشکل خود شماست. منظور ما اين است که اگر واقعاً با خودتان صادق باشيد و بخواهيد حساسيتتان به شادي و رنج ديگران و همچنين پاکي و سلامت خودتان را رشد دهيد، پس هميشه بايد مراقب و هوشيار باشيد. . هميشه بايد گوش بزنگ باشيد، درغيراينصورت خيلي راحت يک روز، دو روز، سه روز، يا کل زندگيتان را در ناآگاهي، با عادت‌هاي بد و دور از خودآگاهي خواهيد گذراند و قادر نخواهيد بود که معناي عميق‌تر زندگي را دريابيد. بعد آن زمان است که ديگران را متهم مي‌کنيد، خدا را متهم مي‌کنيد، روش و دين و پيامبر را متهم مي‌کنيد. اين کمکي به شما نخواهد کرد.

مي‌توانيد هر کسي که خواستيد را متهم کنيد اما کمکي براي بهتر شدن اوضاع شما نخواهد کرد. بهترين کار اين است که با خودتان صادق باشيد و هميشه مراقب عادت‌هاي عمقي و ريشه‌دار خودتان که تاثيرات ناخوشايندي بر شما دارند باشيد.

فقط چند نمونه برايتان بيان کرديم. نمونه‌هاي بسيار زيادي وجود دارد. نيازي به عنوان کردن همه اين نمونه‌ها نيست. خودتان اينقدر باهوش هستيد که بتوانيد از اين مثال‌ها الگو گرفته و عادت‌هاي عميق خودتان را شناسايي کنيد.

از امشب ديگر مي توانيد مثل هميشه نماز بخوانيد، مديتيشن کنيد. بخوابيد. صبح بيدار شويد و سر کار برويد. سعي کنيد موقع کار هميشه روي کارتان متمرکز باشيد. غيبت نکنيد و حرف هاي بيهوده نزنيد. البته ممکن است هيچکس بخاطر اين کارها ايرادي به شما نگيرد اما اين خودتان هستيد که بايد بتوانيد از زمان بيکاري، محيط و انسان‌ها در جهت رشد معنوي خودتان بهره بگيريد.

موقع راه رفتن، خوابيدن، حرف زدن، نشستن، دراز کشيدن و هر کار ديگري سعي کنيد هميشه بر مرکز عقل و خردتان تمرکز داشته باشيد. فقط به اين ترتيب است که مي‌توانيد پيشرفت کنيد. و هرچه بيشتر پيشرفت کنيد، انگيزه بيشتري پيدا کرده و بيشتر تمرين خواهيد کرد.
منبع:مردمان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فال شمع روزانه از جمله فال‌های پرطرفداری است که افراد مختلف در زمینه پیش‌بینی امور و انجام کار‌های روزانه به آن رجوع می‌کنند. این نوع فال از طریق اشکالی که اشک‌های شمع در آب ایجاد می‌کند، تعبیر می‌شود. 

به گزارش «زی‌سان»، در ارتباط با فلسفه (چیستی) فال شمع باید توجه داشت که سوختن شمع به عنوان رخدادی در نظر گرفته می‌شود که در آن چهار عنصر آب، آتش، باد و خاک را با خود دارد. موم شمع عنصر خاک، شعله شمع عنصر آتش، دود عنصر باد و مومی که ذوب می‌شود عنصر آب است.

گفته می‌شود که شمع نماد یک خلقت کامل است که چهار عنصر اصلی را در کنار یکدیگر دارد و زمانی که این عناصر در کنار یکدیگر باشند، دعا برآورده و حاجت روا می‌شود. شاید همین باور موجب شده در مراسم عرفانی، مکان‌های مقدس، مراسم تولد و حتی عزاداری‌ها شمع را روشن کنند. غالبان در لحظه برافروختن شمع باید فرد حاجت، دعا یا آرزویی داشته باشد و بعد آن را خاموش کند. گفته می‌شود زمانی که شمع در حال سوختن است، دعا کردن شما به پرودگار متصل‌تر شده و استجابت دعا را بالا می‌برد. 

در فال شمع رنگ نور شمع، نحوه سوختن شمع و ذوب شدن آن اهمیت دارد. با این مقدمات آن‌چه در ادامه خواهد آمد فال شمع امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای متولدین ماه‌های مختلف است.

فال شمع ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳برای متولدین فروردین

 یک یا دو در بسته یا مشکل برای شما به خوبی با کمک یک شخص و تلاش خودتان بر طرف خواهد شد. نگرانی نداشته باشید.

فال شمع ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

مانعی سر راه شماست که با بردباری موفق خواهید شد آن را ازسر راهتان بردارید و به مقصود خود نایل شوید.

فال شمع ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

یک دلواپسی و نگرانی از شما می‌گذرد. خدا به شما کمک خواهد کرد. جایی می‌خواهید بروید. شک و تردید نداشته باشید، با روی باز و گشاده از شما استقبال خواهد شد.

فال شمع ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

شخصی ممکن است در یکی از کار‌هایی که شما انجام می‌دهید، ایراد یا انتقادی نسبت به کار شما داشته باشد که باید به راحتی آن را پذیرا باشید. زیرا این موضوع به نفع شما خواهد بود، نه ضرر و زیان شما.

فال شمع ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳برای متولدین مرداد

دور همی یا مهمانی و شادی‌های خانوادگی، فامیلی یا دوستانه در پیش خواهیدداشت.

فال شمع ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

خواسته و حاجتی از خداوند دارید که براورده خواهد شد و شما به مراد و مقصود خود خواهید رسید. مطمئن باشید. 

فال شمع ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳برای متولدین مهر

پیغامی که حامل شادی و سعادت فراوان برای شماست، به شما خواهد رسید. راه دوری را برای انجام یا رسیدن به هدف باید طی کنید.

فال شمع ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

نگران پولی از دست رفته هستید. نگران نباشید این پول به شما خواهد رسید. شما در زندگی فردی و اجتماعی خود در مسیر روشنی قرار خواهید گرفت.

فال شمع ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

شخصی ممکن است در یکی از کار‌هایی که شما انجام می‌دهید، ایراد یا انتقادی نسبت به کار شما داشته باشد که باید به راحتی آن را پذیرا باشید. زیرا این موضوع به نفع شما خواهد بود، نه ضرر و زیان شما.

فال شمع ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین دی

دست به کار تجارت و معامله خواهید زد و در این امر بسیار برجسته و دارای ثروت زیادی خواهید شد. 

فال شمع ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

از شکست عاطفی که در گذشته داشته اید، جبران آن در زندگی آینده تان ازفردی دیگر خواهد شد.

فال شمع ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

برای کسالتی مختصر از نظر جسمی یا روحی، به نزد پزشک خواهید رفت. برای انجام کاری قانونی به نزد وکیل تا قاضی خواهید رفت.

tags # فال شمع ، فال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نویدکیا: چه زمانی گفتم کار خارق‌العاده‌ای کردم؟ شما خودتان را ناراحت نکنید!
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • ویژه برنامه‌های خودتان را به مناسبت روز معلم با ما به اشتراک بگذارید
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید