Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:46:03 GMT

وحدت مهمترین ویژگی برجسته دین مبین اسلام

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۸۵۸۵۲

وحدت مهمترین ویژگی برجسته دین مبین اسلام

امام جمعه شهرستان خاش گفت: اتحاد و همدلی یکی از ویژگی های بارز دین مبین اسلام است که در آن تفرقه و جدایی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در دیدار با فرماندار و اعضای شورای اداری و بخش مرکزی شهرستان خاش اظهار کرد: خاش از هر جهت دارای پتانسیل و استعداد و سرشار از توانمندی بوده که سرمایه گذاری بر هر بخش آن توسعه و رشد و آبادانی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در مباحث گردشگری، کشاورزی، صنعتی، معادن، خدمات و نیروی انسانی خاش دارای جایگاه می باشد که ضرورت دارد از این ظرفیتها در جهت خدمت به مردم بهره برداری شود.

حجت الاسلام دهقان با برشمردن فضیلت های بارز ماه پر خیر و برکت رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه با عظمت، تصریح کرد: حضور وحدت بخش و روحیه تعاملی مردم شهرستان خاش نشان از این دارد که این شهرستان دارای جایگاهی ارزشمند و بسیار خوب جهت توسعه و خدمت رسانی است.

وی بیان کرد: توفیق بزرگی است که بنده در خدمت مردم شریف خاش هستم و جای شکر می باشد که مردم منطقه با همدلی و اتحاد برای آبادانی و توسعه منطقه و تحقق اهداف نظام اسلامی می کوشند. امام جمعه خاش ادامه داد: رونق دادن به اشتغال و تولید و تلاش برای حل مشکلات بیکاری از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری و مردم محسوب می شوند لذا بنده بر خودم می بالم در شهرستان شرایطی مطلوب برای خدمت به مردم وجود دارد. وی با بیان اینکه اتحاد و همدلی یکی از ویژگی های بارز دین مبین اسلام است و در آن شیعه و سنی و تفرقه و جدایی وجود ندارد، گفت: تمامی افراد باید با تبعیت و پیروی از مقام معظم رهبری خود را از صف بندی های جناحی، قومی، مذهبی و غیره دور کنند و فرهنگ و تمدن غنی دین بزرگ اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به معنای کامل و واحد توحیدی یعنی ایران همراه اسلام ترویج بدهیم.

حجت الاسلام دهقان اخلاق و معنویت و پیروی از سیرت پیامبر اسلام را از رمزهای مهم موفقیت در دین اسلام و موفقیت در عرصه های خدمت و تعامل با مردم عنوان کرد.

* خاش گنجینه و کلکسیونی از توانمندی ها است
فرماندار شهرستان خاش نیز در ادامه این نشست گفت: خاش گنجینه و کلکسیونی از توانمندی ها بوده که نظام تلاش می کند از مزیت های موجود برای رفع دغدغه های مهم مقام معظم رهری در مباحث تولیدی و اشتغالزایی و رونق اقتصادی بهره ببرد.


محمداکبر چاکرزهی بیان کرد: پتانسیلهای مرزی، گردشگری، صنعتی، کشاورزی و غیره در خاش بسیار چشمگیر و بی بدیل هستند که همت و اراده مردم و حمایتهای دولت چشم اندازهای توسعه ای را در این شهرستان روشن تر ساخته است.

* بخش مرکزی خاش رنگین کمان استعدادها و پتانسیل های کشاورزی و خدماتی است

مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی شهرستان خاش نیز در ادامه این نشست گفت: بخش مرکزی خاش رنگین کمان استعدادها و پتانسیل های کشاورزی و خدماتی است و مردم این بخش پای کار ترین و از شایستگان جامعه بزرگ ایران اسلامی هستند که نقش و تاثیر آنها در مباحث مختلف و کمک به حل مشکلات و توسعه منطقه ستودنی است.

* وحدت، اتحاد، برادری و برابری از ویژگی های مهم مردمان این منطقه است

امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت شهرستان خاش نیز در ادامه این دیدار، اظهار کرد: وحدت، اتحاد، برادری و برابری از ویژگی های مهم مردمان این منطقه است و بسیار خرسندیم که شخصیتی ارزشمند و با نگاهی وحدت گرا جای مرحوم حجت الاسلام میری امام جمعه فقید خاش را گرفته است.

مولوی عبدالستار حسین زهی حمایت یکپارچه اقشار مختلف مردم خاش را از امام جمعه و همراهی و همگامی با مسئولان در جهت ارائه خدمت شایسته به مردم اعلام کرد. در محمد کرد و ضرغام بامری از معتمدان و عایشه کرد مشاور بخشدار بخش مرکزی شهرستان خاش نیز با عرض خیر مقدم محضر امام جمعه جدید این شهرستان به بیان دیدگاههای خود پرداختند. به گزارش خبرنگار تفتان ما، قشرهای مختلف مردم فارس و بلوچ و شیعه و سنی بخش شهرستان خاش با امام جمعه این شهرستان دیدار و حضور وی را در منطقه گرامی داشتند و در پایان نیز محسن جمشیدزهی قهرمان آسیایی مدال خود را به امام جمعه اهداء کرد. امامان جمعه و جماعات، معتمدان و ریش سفیدان، شوراها و دهیاران، خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و جامعه ورزشکاران و فرهنگیان و بانوان و غیره در این دیدار حضور داشتند و طی 3 روز بیش از 40 دیدار مردمی با امام جمعه جدید شهرستان خاش انجام شده است. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید

امام جمعه قم گفت: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: ایشان در زمانی بودند که بعد از پیامبر (ص) احکام اسلام دچار خلل و انحراف شده و مذاهب مختلفی در شیعیان و اهل‌سنت تشکیل شده بود و با فعالیت امام صادق علیه‌السلام مذهب شیعه که همان مذهب پیامبر اکرم و سلوک ایشان بود به‌عنوان مذهب جعفری نامیده شد.

 وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بر لزوم تبیین شخصیت و جایگاه حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: حضرت معصومه (س) دختر نمونه آل الله بودند که باوجوداینکه ازدواج نکرده بودند تأثیرگذاری زیادی داشتند و این حرم مطهر یک نمونه از تأثیرات ظاهری ایشان است.

امام‌جمعه قم با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام گرجی در جایگاه دبیری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم افزود: فعالیت‌های حجت‌الاسلام گرجی در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم جامع و ارزشمند بود و من از ایشان تشکر می‌کنم.

 وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعالیت جدی در عرصه امربه‌معروف فراهم شده و دبیر جدید این ستاد باید بدون توجه به حواشی به انجام‌وظیفه و مأموریت خود بپردازد عنوان کرد: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم به دنبال خروجی این تشکیلات و نهادها هستند افزود: این امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها باید خروجی ملموسی برای مردم داشته باشد و خروجی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اولاً باید کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشد و ثانیاً باید با افرادی که جاهلانه و از روی ناآگاهی اقدام به ناهنجاری می‌کنند تذکر داده شود و با افرادی که از روی قصد و غرض به دنبال به‌هم‌ریختن زیست عفیفانه مردم هستند برخورد جدی شود.

 وی با اشاره به پای‌کار آمدن نیروی انتظامی در اجرای طرح نور بر لزوم پشتیبانی از نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده بنابراین باید همه افراد و نهادهایی که مسئولیت دارند نیروی انتظامی و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در زمینه اجرای قانون عفاف و حجاب یاری کنند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اقدامات فراوانی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و جلوی بسیاری از شایعات و شبهه‌افکنی‌های دشمن گرفته شود.

در این نشست حجت‌الاسلام گرجی دبیر سابق ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم گزارشی از دوره دو سال و نیمه مسئولیت خود ارائه کرد.

 همچنین حجت‌الاسلام کرباسی دبیر جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم نیز بر مردم پایه بودن این ستاد تأکید کرد و گفت: وظیفه ستاد این است که زیر ساخت لازم را فراهم کند که مردم به میدان بیایند و کنش و وظیفه شرعی خود را که همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است انجام دهند.

 وی افزود: تلاش ما این است که در استان قم هم‌افزایی نهادهای مسئول در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بیش از گذشته رقم بزنیم و تجربه تشکیل قرارگاه ناظران در تهران را در قم نیز اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • افشای کینه شاه از قم
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد