Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس کميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اعتراض يک امر قانوني در حکومت مردم‌سالاري است، اما اغتشاش، ساختارشکني قواعد قانوني يک کشور است . به طوري که در فتنه 88 شاهد اغتشاش بوديم نه اعتراض.

به گزارش خبرگزاري آريا، پرويز سروري در تذکرات پيش از دستور سيصد و چهل و نهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران درباره انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران اظهار داشت: انتقال قدرت در حکومت‌هاي استبدادي با خونريزي، قتل و کشتار است، اما در حکومت‌هاي مردم‌سالاري اين امر قانوني انجام مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اعتراض در حکومت مردم‌سالار در فرايند قانوني قرار دارد و اعتراض جزوي از دموکراسي است و بايد اغتشاش را از بين ببريم.
وي بيان داشت: اعتراض با فتنه تفاوت دارد و در فتنه 88 فرايند قانوني را ناديده گرفتند و با لشکرکشي و کشتار، اغتشاش ايجاد کردند.
سروري گفت: اعتراض يک امر قانوني است و اغتشاش ساختارشکني قواعد قانوني کشور است و نبايد اين موضوعات را با يکديگر تلفيق کنيم.
وي افزود: افرادي که مهر فتنه بر پيشاني‌شان خورده است عنوان مي‌کنند که نبايد به انتخابات اعتراض کرد، ولي خودشان اغتشاش در کشور ايجاد کردند.
رئيس کميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران افزود: خوشحاليم يکي از رهبران اصلاح‌طلب با تأخير هشت ساله اعلام کرد که فتنه 88 از داعش بدتر بوده است.
وي افزود: در حال حاضر مسئولين به اعتراض ما رسيدگي نمي‌کنند و ما نسبت به برگزاري انتخابات و شمارش آرا و همينطور نتيجه آن، اعتراض داريم که به اين موضوعات رسيدگي نمي‌شود.
سروري يادآور شد: در روند تأييد صلاحيت پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران، محکومين و افرادي که داراي پرونده‌هاي قضايي بودند، تأييد شدند، در حالي که افرادي که خدمت مي‌کردند، رد صلاحيت شدند.
وي افزود: با کدام احکام دموکراسي بر انتخابات نظارت صورت گرفت؟
سروري بيان داشت: در يک اقدام ضد دموکراسي، فرمانداري تهران مصوبه‌اي را گذراند که هر نامزد فقط 10 ناظر مي‌تواند داشته باشد.
وي گفت: چطور است که بيش از 4 هزار صندوق فقط مي‌توان براي 10 صندوق ناظر داشت و عملاً نگذاشتند نظارت داشته باشيم.
سروري ادامه داد: هيأت اجرايي و نظارت در يک جريان سياسي بودند و ما در شمارش و اخذ رأي ناظري نداشتيم.
وي بيان کرد: هنگامي که با رئيس مجلس جلسه‌اي برگزار کرديم، رئيس مجلس گفت؛ 50 نفر اول آراي شان بازشماري شود، اما قبول نکردند. وزير کشور در مصاحبه‌اي تلويزيوني اعلام کرد با توجه به اعتراضات صورت‌گرفته، آراي 50 نفر اول بازشماري مي‌شود که اين مسئله نيز انجام نشد.
وي گفت: با رئيس هيأت استان و مرکزي نيز جلسه گذاشتيم و عنوان کردند 10 درصد صندوق‌ها بازشماري مي شود که با کمال تعجب، صحت انتخابات بدون هيچ‌يک از اين اقدامات تأييد شد.
سروري افزود: بدون حضور ناظرين، 500 صندوق را بازشماري کردند و حتي صندوق‌ها هم باز نشد، بلکه صورتجلسات را تطبيق دادند.
رئيس کميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: در مسجد جامع ابوذر براي ما ستاد زده بودند، اما آقاي چمران حتي يک رأي هم در آن مسجد نداشت، اگر صندوق‌هاي اين مسجد بازشماري شود و آقاي چمران يک رأي هم نداشت، از تمامي اعتراضات مي‌گذريم.
وي افزود: هنگامي که بنده در مجلس و عضو هيأت نظارت در شوراي سوم بودم، دبير دولت را به دليل دو شغله بودن رد صلاحيت کرديم و بعضي از افرادي که امروز در شورا حضور دارند تأييد صلاحيت شدند.
سروري ادامه داد: تجميع آراي انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران بايد در فرمانداري اتفاق مي‌افتاد، ولي اين تجميع فقط در وزارت کشور اتفاق افتاد و هيأت نظارت نيز تنها نظاره‌کننده بود به جاي اينکه نظارت کند.
وي خطاب به رئيس شوراي شهر تهران گفت: درخواست ما اين است که اين موضوع را براساس قانون رسيدگي کنيد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • توضیح مهم رئیس شورای شهر در مورد بوستان لاله و مفقود شدن یک کارگر در نهر آب منطقه ۱۵
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟