Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس گیاهان دارویی گفت: مزارع و مراتع جنوب استان اردبیل مملو از گیاهان دارویی بوده و در نوع های متعدد حاوی خواص درمانی هستند که ایجاد نشاط و شادابی، تقویت اعصاب، قلب، عروق و کبد را می توان از جمله خاصیت درمانی این گیاهان دارویی عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از کوثرخبر، اکبر شهریاری با اشاره به خواص درمانی گیاهان دارویی قابل کشت در شهرستان های کوثر و خلخال اظهار کرد: جنوب استان اردبیل از جمله مناطقی است که گیاهان دارویی با خواص درمانی مفید و موثر در حوزه بهداشت و درمان کشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مزارع و مراتع جنوب استان اردبیل مملو از گیاهان دارویی بوده و در نوع های متعدد حاوی خواص درمانی هستند که ایجاد نشاط و شادابی، تقویت اعصاب، قلب، عروق و کبد را می توان از جمله خاصیت درمانی این گیاهان دارویی عنوان کرد.

کارشناس گیاهان دارویی افزود: بطبع همه گیاهان طبیعت در مناطق متعدد خاصیت درمانی دارند که بعضاً خواص درمانی آنها کشف نشده است ولی هستند آن دسته از گیاهانی که هم اکنون حاوی خواص درمانی بوده و در حوزه بهداشت و درمان استفاده شده و در کارخانه ها به تولید انبوه رسیده اند.

شهریاری خاطر نشان کرد: اغلب داروهای گیاهی از خانواده سبزی جات بوده و در طبیعت نیز کشت می شود که برای پخت انواع غذاهای سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ابراز کرد: بیش از 700 نوع گیاه دارویی در منطقه کوثر و خلخال وجود دارد که در فصول بهار، تابستان و بعضاً در پاییز قابل کشت هستند.

این کارشناس گیاهان دارویی اظهار کرد: مطالعات مستمر کارشناسان با همکاری مسئولین امر کشاورزی و آبخیزداری می تواند در کشف و تولید بخش عظیمی از گیاهان دارویی گمنام که حاوی خواص درمانی هستند، موثر واقع شود.

به گزارش کوثرخبر، جنوب استان اردبیل بخصوص شهرستان کوثر از جمله پایلوت گیاهان دارویی بوده و اولین کارخانه گیاهان دارویی استان اردبیل در این منطقه ایجاد و آغاز به کار کرده است.

توجه بیش از پیش مسئولین امر استانی و شهرستانی به نحوه بازاریابی و تولید داروهای گیاهی این کارخانه می تواند نه تنها استان اردبیل بلکه ایران را از وجود داروهای گیاهی با خاصیت درمانی بیشتر تامین کند.

هم اکنون داروهایی از کشور آلمان با قیمت 70 هزار تومان وارد ایران می شود که مشابه داخلی آن دارو با همان خاصیت درمانی به قیمت تنها 9 هزار تومان در داخل تولید شده و می تواند تنها با حمایت مسئولین امر بهداشت و درمان وارد بازار شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد

علی جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از ورود دام به مراتع ییلاقی شمال دامغان جلوگیری می‌شود، تاکید کرد: این مناطق ییلاقی در واقع مراتع هستند و در نتیجه تا پانزدهم خرداد ماه از ورود دام به مراتع جلوگیری می‌کنیم و هدف این طرح آن است که گیاهان مرتعی بتوانند تا زمان ورود دام‌ها رشد مناسبی داشته باشند.

وی افزود: اگر گیاهان مرتعی به رشد خوبی برسند می‌توانند به بذر نشسته و گل بدهند در نتیجه تکثیر شده و نسل شأن ادامه پیدا می‌کند اما در صورتی که این گیاهان رشد نکرده باشند با ورود دام‌ها نه تنها گیاهان بلکه تکثیر آنها هم به خطر می‌افتد و در نهایت منطقه‌ای بدون گیاهان مرتعی خواهیم داشت

مسئول مراتع منابع طبیعی دامغان همچنین بیان کرد: عملیات قرق در مراتع دامغان از ابتدای سال جاری اجرایی شده و خواستار همراهی و همکاری مردم بومی و چوپانان و گله داران منطقه با این طرح هستیم چرا که در وهله اول نفع این کار به خودشان باز می‌گردد.

جمشیدی با بیان اینکه اهمیت رشد و گل دهی گیاهان در این زمان از سال بسیار زیاد است، تاکید کرد: طرق قرق ییلاقات شمال دامغان تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری در ۲۵۰ هکتار از اراضی شمال این شهرستان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در زمان اجرای این طرح از ورود هرگونه دام به مراتع ییلاقی در شمال دامغان جلوگیری شده و با تخلف‌ها در این زمینه برخورد نیز خواهد شد، افزود: کمک به رشد و افزایش گیاهان مرتعی مهمترین موضوعی است که در اجرای این قرق به دنبال تحقق آن هستیم.

کد خبر 6096943

دیگر خبرها

  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه