Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد ۳۵ درصدی گردشگری در این منطقه طی سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید فاتحی در نشستی خبری مربوط به اولین نمایشگاه و جشنواره گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران که ظهر امروز در محل ساختمان شورای امور مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد، بیان کرد: منطقه آزاد انزلی شامل ۱۴ هتل، متل و مجتمع اقامتی با ظرفیت ۵۸۰۰ تخت است که به استانداردهای لازم رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴، دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از منطقه آزاد انزلی بازدید کردند، گفت: این تعداد در سال ۱۳۹۶ به سه میلیون و ۱۰۷ هزار نفر رسید که فاز تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی بازدید کرده‌اند که نشان‌دهنده رشد ۳۵ درصدی گردشگری در منطقه است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: علاوه بر این در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵۷ درصدی اقامت در منطقه آزاد انزلی بوده‌ایم.

فاتحی از افتتاح اولین اسکله تفریحی – دریایی شمال ایران با نام اسکله تفریحی "مارینا" خبر داد و اعلام کرد: این اسکله توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. این اسکله ظرفیت ۳۵۰ قایق و ۷.۵ هکتار حوزچه دارد که طرح بسیار مناسبی به عنوان پایلوت برای توسعه گردشگری دریایی است. لازم به ذکر است به این مسئله اشاره کنیم که مراحل آغاز احداث این پروژه در نوروز ۱۳۹۵ بوده است.

وی همچنین به حرکت اولین قطار در مسیر قزوین – رشت اشاره کرد و افزود: مسیر قطار قزوین – رشت بر اساس اعلام همکارانمان در وزارت راه و شهرسازی طی شش ماهه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در مورد راه‌اندازی خط دریایی در دریاچه خزر نیز خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با جمهوری آستارا خان به عمل آمده اولین کشتی گردشگری دریایی با توافق دو طرفه ایران و آستارا خان در حال ساخت است که این پروژه تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. علاوه بر این تاکسی‌ شناورهای دریایی نیز برای مارینا مدنظر قرار گرفته و توافقات لازم جهت ساخت آن با تسهیلات کم‌بهره انجام شده است.

فاتحی در پایان از افتتاح خط پرواز هوایی رشت به دو شهر اوکراین خبر داد و بیان کرد: اولین خط پرواز هوایی رشت- اوکراین در تابستان سال جاری انجام خواهد شد و قرار بر این است هفته‌ای یک پرواز از فرودگاه بین‌المللی رشت به اوکراین مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد

شهردار اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌ها با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه از دوشنبه هفته جاری در شهر اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های سنین مختلف از بعدازظهر تا پاسی از شب در اماکن عمومی از جمله کوه صفه، میدان امام (ره)، محور چهارباغ و در دل محلات، فرهنگسراها، میادین و میدان‌چه‌های شهر در حال برگزاری است و گردشگرانی از کشور و مهمانانی از خارج کشور برای حضور در برنامه‌های مورد علاقه خود به اصفهان آمده‌اند که امیدواریم همه بتوانند از این برنامه‌های متنوع و جذاب بهره‌مند شوند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها و تبریک این روز به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تشکیل شوراها اتفاق خوبی در کشور بود که موجب جهش در مدیریت شهری شد و از نعمت واگذاری کارها به مردم از طریق شوراها، شهرها رشد فزاینده ای پیدا کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان نیز در این دوره مدیریت شهری شهرداری و شورا در تعامل سازنده توانستند منشأ خیر و برکت شوند

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر دو هفته یکبار در هر منطقه پروژه‌های آماده بهره‌برداری را افتتاح و تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» تقدیم شهروندان می‌کردیم، خاطرنشان کرد: از دوشنبه هفته جاری زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه آغاز می‌شود که امیدوارم شهروندان در این برنامه حضور به هم رسانند و از این فضای زیبا لذت ببرند.

کد خبر 748216

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است