Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا غفاری زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 95 درصد از این تعداد قرارداد، شرایط لازم برای دریافت خون بندناف، دخیره و فریز شدن را داشته اند.
وی اظهار کرد: به طور متوسط هرماه 15 قرارداد با زوج های علاقمند به استفاده از سلولهای بنیادی خون بندناف دراستان مرکزی انجام شده است.
وی گفت: هنگام قرارداد با زوج ها مبلغی حدود 25 میلیون ریال و سالانه 120 تا 150 هزار تومان بابت هزینه نگهداری از متقاضیان دریافت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر غفاری زاده افزود: درحال حاضر از سلول های بنیادی خون بندناف برای درمان بیماریهای سخت درمان استفاده می شود اما کارتحقیقاتی برای درمان بیماری هایی همچون آلزایمر، پارکینسون و دیابت از خون بندناف در حال انجام است.
کارشناس ارشد آزمایشگاه جنین شناسی مرکزفوق تخصصی و درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی در توضیح فرایند استفاده از خون بندناف گفت: زنان باردار در سی و ششمین هفته از بارداری مشاوره شده و با انجام آزمایش های مورد نیاز قرارداد استفاده از خون بندناف با آنان بسته می شود.
مریم جنابی افزود: انجام ندادن هرگونه تتو، حاشور و بیماری خاص از جمله شرایط فیزیکی برای انعقاد قرارداد با زوجه ای متقاضی برای استفاده از خون بندناف است.
وی اظهار کرد: کارشناس خونگیری با انعقاد قرارداد هماهنگی لازم با متقاضی را انجام می دهد و فلاکس مخصوص در اختیار مادر باردار گذاشته شده تا در هنگام زایمان خون بندناف در فلاکس ذخیره شود.
وی شرح داد: به هنگام درد زایمان و انتقال به مرکز درمانی، متقاضی کارشناس خونگیری را مطلع و در اتاق زایمان کارشناس خونگیری خون بندناف نوزاد را که 100 تا 250 سی سی است به کیسه منتقل و در داخل فلاکس مخصوص با برچسب مشخصات مهر و موم می کند.
کارشناس ارشد آزمایشگاه جنین شناسی مرکزفوق تخصصی و درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: با هماهنگی انجام شده خون بندناف توسط خودرو آژانس به بانک خون تهران ارسال می شود.
به گفته وی، محل نگهداری و انجماد خون بندناف در تهران است که در تانکرهای ازت و در دمای 196 درجه سانتی‌گراد زیر صفر حفظ می شود.
جنابی افزود: خون بندناف نوزادی که در بانک خون تهران نگهداری می شود در صورت ابتلا به بیماری سخت درمان مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین خواهر و برادرهای این نوزاد هم درصورتی که نوع خون آنان با نوزاد سازگار باشد از آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه مدت قرارداد با والدین برای نگهداری خون نوزاد در حال حاضر 20 سال است، گفت: چنانچه کارآیی سلول‌ها حفظ شود، قرارداد تمدید می شود.
کارشناس ارشد آزمایشگاه جنین شناسی مرکزفوق تخصصی و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: سلول‌‌های خون بندناف ممکن است برای بعضی خانواده‌ها هیچگاه استفاده نشود اما برای شخص دیگر در حکم حیات دوباره باشد.
وی در خصوص سلول‌های بنیادی (STEM CELL) اظهار داشت: این سلول‌ها ابتدایی‌ترین سلول‌های سازنده بدن هستند که در طول دوره رشد جنینی پرورش یافته و تبدیل به سلول‌های بالغ می‌شوند که مسئول ساخت انواع بافت‌های بدن هستند.
وی افزود: پس از تولد نوزاد، خون باقیمانده در بندناف و جفت به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود در حالی که سلول‌های بنیادی که از بند ناف گرفته می‌شوند بسیار پرتوان هستند و با گرفتن خون بندناف و با تزریق و جایگزینی آن در مناطقی که به صورت جدی آسیب ‌دیده‌اند، می‌توان به بهبودی آن قسمت کمک کرد.
کار ساخت و تجهیز مرکز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از سال 89 آغاز شده و اکنون این مرکز به متقاضیان درمانی از استان های قم، لرستان و خوزستان خدمات ارایه می دهد.
6991/3075/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟

آفتاب‌‌نیوز :

اخیر روزنامه هم میهن از شکستن رکورد تورم تاریخ انقلاب در دولت رئیسی خبر داده بود که بانک مرکزی در جوابیه ای به این گزارش آن را رد کرد اما ناخواسته اطلاعات جدیدی از ثبت رکورد تورم در دولت رئیسی افشا کرده است.

این روزنامه نوشته بود: ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم درست یک سال پیش در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برای مهار تورم و رشد تولید دستوراتی داد که در ۱۰ بند به دستگاه‌های مختلف کشور تکلیف شد. یک سال از این ۱۰ فرمان گذشته و حالا انتشار لیست تورم توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد نه‌تنها در مهار تورم موفقیتی حاصل نشده بلکه رکورد ۸۰ ساله نرخ تورم توسط دولت سیزدهم شکسته شده و به بالای ۵۲ درصد رسیده است.

براساس گزارش خبرگزاری دولت(ایرنا) بانک مرکزی در پاسخ به گزارش این روزنامه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد و نوشت: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

خبرگزاری دولت افزود: توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

‏ حالا عبدالناصر همتی در واکنش به این گزارش بانک مرکزی نوشته است: از اطلاع رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲  ‏و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند. 

‏وی افزود: این اعلام، به معنای این است که تورم فروردین ۱۴۰۲ به میزان «۶۳ درصد» بوده است!

‏همتی نوشت: این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.

این در حالی است که سال گذشته نیز برخی رسانه ها از ثبت نرخ تورم بالای ۷۰ درصد در دولت رئیسی خبر داده بودند که بانک مرکزی بدون اعلام جزئیات نرخ تورم، آن را تکذیب کرده بود.

از زمان روی کارآمدن دولت رئیسی آمارهای اقتصادی به شدت سانسور می شوند.

دیگر خبرها

  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟