Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@21:51:20 GMT

اعزام ۵۹۰ کاروان اهل تشیع و تسنن به حج تمتع

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۸۶۴۴۳

شورای برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت در آخرین جلسه خود از اعزام ۵۹۰ کاروان اهل تشیع و تسنن به حج تمتع ۹۶ خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: حمید محمدی با اشاره به اینکه دارندگان اسناد ثبت‌نامی حج تا پایان سال 85 می‌توانند در صورت وجود ظرفیت خالی در کاروانهای حج استان‌ها، برای ثبت‌نام اقدام کنند، گفت: طبیعی است افرادی که زودتر ثبت‌نام کنند امسال مشرف می‌شوند و با پر شدن ظرفیت روند ثبت‌نام متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از ثبت‌نام زائران در کاروانهای استانهای مختلف گزارشی ارائه کرد و افزود: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در 6 استان کشور از ظرفیت تخصیص یافته برای آن استان فراتر رفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در مورد برنامه‌ریزیهای صورت گرفته برای آموزش کارگزاران گزارشی ارائه داد و گفت: برای آموزش مدیران استانها ، عوامل اجرایی و مدیران مجموعه‌ها بعد از ماه مبارک رمضان چهار هفته زمان در نظرگرفته شده است.

تاکید بر ارائه پیشنهادها برای کاهش هزینه‌های زائر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این جلسه از مسئولان کمیته‌های کارشناسی خواست که تجارب و آسیبها را ثبت کرده و با هدف کاهش هزینه‌های زائر پیشنهادهای خود را برای بازنگری در قوانین و مقررات هر بخش ارائه دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر تاکید کرد: امسال استفاده از زمان اهمیت دارد و مسئولان کمیته‌ها و بخشهای مختلف با هم ارتباط مستمر داشته و با رعایت همه جوانب به گونه‌ای عمل کنند تا هر مشکلی به سرعت رفع شود.

وی با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته توسط رئیس سازمان حج و زیارت و کارشناسان اعزامی به عربستان و همچنین عوامل ستادی در تهران در راستای راه اندازی حج 96 اظهار کرد: بحمدالله کارهای بزرگی صورت گرفته و امید است سفر حجاج امسال با سهولت و آرامش بیشتری همراه شود.

نماینده ولی فقیه همچنین از تلاشها و خدمات مهندس خدرنژاد مدیرعامل قبلی شرکت شمسا در طول تصدی این سمت قدردانی کرد و انتصاب آقای دانشیار به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت را تبریک گفت و ابرازامیدواری کرد وی با سوابق خوب و ارزشمندی که درحوزه‌های حج، عمره و عتبات دارد از کمک و توان همه نیروها استفاده کند تا گامهای بلندی در حوزه عتبات درآینده برداشته شود و شرایط بهتری برای زائران فراهم شود.

حمیدرضا محمدی، مدیرکل فنی و امور کارگزاران سازمان حج و زیارت نیز در ادامه با توجه به ویژگیهای حج 96، شاخصهای انتخاب مدیران کاروانها و هتلها و کارگزاران حج را تشریح و تاکید کرد: استفاده از افراد با تجربه و حضور فعال در حج از ملاکهای انتخاب این افراد بوده است‌.

در ادامه این جلسه مسئولان کمیته‌های کارشناسی، تغذیه، حمل و نقل و انفورماتیک از سفر خود به عربستان و امکانات فراهم شده در این بخشها برای خدمات‌رسانی به زائران حج 96 گزارش داده و تصریح کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده است و در ارائه خدمات به زائران مشکلی ایجاد نخواهد شد.

در این جلسه اعلام شد که زائران امسال در قالب 590 کاروان اهل تشیع و تسنن به حج مشرف خواهند شد که تاکنون ظرفیت ثبت‌نام در بیش از 290 کاروان تکمیل شده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد اظهار کرد: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج انجام گرفته است و حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده اند.

وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره گیری از امکانات موجود و برنامه ریزی مناسب برای تسهیل سازی خدمات اقدام کرده اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.

حسینی گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه ریزی و صرفه جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت گذاری ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت ها شد.

وی گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.

حسینی تاکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توأم با سلامتی و معنویت همکاری کنند.

کد خبر 6089099

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی