Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@14:19:23 GMT

در وقت افطار نوشیدنی‌های سرد نخورید

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۸۶۸۳۸

در وقت افطار نوشیدنی‌های سرد نخورید

توصیه می‌شود که به هیچ عنوان روزه را با نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های سرد باز نکنید زیرا ماده سرد به سرعت جذب بدن شده و عارضه‌های مختلفی همچون درد مفاصل و استخوان، تغییر مزاج معده و سرد شدن آن را در پی دارد.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، مهدی برهانیمتخصصطبسنتیگفت: در زمان روزه‌داری، فرد ساعات زیادی هیچ خوراکی مصرف نمی‌کند به همین علت در زمان افطار هر خوراکی به راحتی جذب بدنش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توصیه می‌شود که به هیچ عنوان روزه را با نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های سرد باز نکنید زیرا ماده سرد به سرعت جذب بدن شده و عارضه‌های مختلفی همچون درد مفاصل و استخوان، تغییر مزاج معده و سردشدن آن را در پی دارد.

برهانی گفت: در هنگام افطار روزه خود را با مواد مرطوب نیز که مزاجاً سرد هستند، نباید باز کرد مثلاً عموم میوه‌ها جزء این دسته قرار می‌گیرند پس توصیه می‌شود روزه خود را با خوردن میوه باز نکنید، همچنین مصرف تخم‌شربتی در دم افطار توصیه نمی‌شود زیرا این خوراکی‌ها می‌توانند سبب اسپاسم عضلات وکمردردشود.

متخصصطب سنتیاضافه کرد: باز کردن روزه با آب یاشیرگرم همراه باخرمابه تقویت معده کمک می‌کند. همچنین خوردن هر خوراکی مرطوب عموماً باعث افزایش رطوبت و سردی معده می‌شود و اولین علامت آن هم نفخ معده است.

برهانی اضافه کرد: روزه برایسلامتبدن است اما هر فردی که با گرفتن روزه به مشکلاتی همچون درد معده، ورم، سوزش، مبتلا می‌شود، می‌تواند با نظر متخصص روزه نگیرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده بود، گفت: با توجه به اینکه نیاز به دانش‌بنیان‌ها احساس می‌شود، توانمندی لازم در مکانی همچون بدنه دانشگاه‌ها برای پرورش این استعدادها وجود داشته و در نتیجه نیاز و توانمندی موجب این جرقه شده است.

میثم اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمل‌ونقل بخشی از زیست شهری است، بنابراین با سایر شئونات زندگی مردم درهم‌تنیدگی دارد و در عین حال که جلوی چشم همه قرار دارد، اما پیچیده است و موجب تغییرات سریع در روند حمل‌ونقل می‌شود.

وی افزود: فراهم کردن سریع و درست زیرساخت‌های حمل‌ونقل از سوی مسئولان امر اهمیت زیادی دارد، به این معنا که کندی‌ها و خطاهایی که زیست‌بوم‌های انسانی دارند را با استفاده از فناوری از سیستم خارج می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در حیطه فناوری تولیدکننده و مصرف‌کننده داریم، گفت: تولیدکنندگان شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان مدیریت‌های حمل‌ونقلی به نمایندگی از شهروندان هستند.

اکبرزاده ادامه داد: نمایشگاه‌ها و رخدادهایی که همچون نمایشگاه حمل‌ونقل مکانی است که تولیدکننده و مصرف‌کننده را در یک مکان گرد هم می‌آورد تا بتوانند یکدیگر را پیدا کنند، چرا که در حالت عادی نیازها تولید می‌شود، اما فرصتی برای پیدا کردن تأمین‌کننده آن‌ها نیست، در واقع افرادی بالقوه می‌توانند مواردی را تأمین کنند که مطمئن نیستند مصرف‌کننده داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه حضور دانش‌بنیان‌ها در عرصه حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه نیاز به دانش‌بنیان‌ها احساس می‌شود، توانمندی در مکانی همچون بدنه دانشگاه‌ها برای پرورش این استعدادها وجود داشته، در نتیجه نیاز و توانمندی موجب این جرقه شده است.

کد خبر 750495

دیگر خبرها

  • اوهام حشاشین مصری از خیام
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید |‌حرف های جنجالی مدیر آزمایشگاه در تلویزیون | ویدئو
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • عادت های روزمره ای که نمی دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید! (فیلم)
  • (ویدئو) آب چاه بخورید، ولی آب معدنی نخورید!
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • فراتر از یک وینگ‌‌ بک همچون الخاندرو گریمالدو در بایرلورکوزن