Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@20:02:40 GMT

مشکلات شهرستان کاشان زیرساختی است

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۸۷۱۷۶

مشکلات شهرستان کاشان زیرساختی است

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه مشکلات کاشان زیرساختی است گفت: مشکل ترافیک شهری کاشان مهمترین معضل این شهر است.

علی هاشمی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با بیان اینکه باید شهردار انتخاب شده توسط اعضای شورای شهر در درجه اول تخصص عمرانی داشته باشد، اظهار داشت: اعضای شورای شهر می‌توانند با تصویب طرح‌های عمرانی ارائه شده توسط شهردار و لوایح مربوطه در عمران و آبادانی شهر موثر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه شهرداری‌ها بیش از 400 نوع وظیفه دارند، افزود: به دلیل کثرت وظایف شهرداری لازم است یک شهردار از حداکثر تخصص‌ها برخوردار باشد اما توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که شورا، شورای شهرداری نیست بلکه شورای شهر است و وظایف شوراها به شهرداری‌ها محدود نمی‌شود.

عضو چهارمین شورای اسلامی شهر کاشان انعکاس مشکلات شهروندان به مسئولان مربوطه را از وظایف اعضای شورای شهر عنوان کرد و ابراز داشت: مشکلات کاشان، مشکلات زیرساختی است و خوشبختانه شهردار فعلی کاشان در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.

هاشمی طاهری با بیان اینکه ایجاد راه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌های دسترسی مهمترین معضل و مشکل شهر کاشان محسوب می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه شهر کاشان از رینگ شهری بی‌بهره است و به همین جهت شهردار فعلی این شهر در جهت ایجاد این رینگ اقدامات خوبی را انجام داده است و امیدواریم تکمیل این پروژه نیز توسط این شهردار انجام شود.

وی ترافیک کاشان را از دیگر مشکلات این شهر دانست و بیان کرد: تحمل بار ترافیکی خیابان‌های کاشان مخصوصا هسته مرکزی بیش از این نیست و به همین جهت باید خیابان‌های موازی طراحی و احداث شود و از جمله خیابان‌های موازی می‌توان به اتصال خیابان کارگر به بلوار شهید معمار و میدان ولی عصر به بلوار خلیج فارس کاشان اشاره کرد.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه در طرح تفصیلی کاشان برخی پهنه‌ها تعریف شده و باید به آن‌ها توجه کرد، اذعان داشت: کاشان شهر گردشگری و توریست‌پذیر است اما متاسفانه اماکن اقامتی کافی برای توریست‌ها نداریم و امید است با ایجاد هتل‌هایی در شان کاشان این معضل نیز برطرف شود.

عضو چهارمین شورای اسلامی شهر کاشان ضمن اشاره به مکان‌هایی با کاربری توریستی در منطقه کاشان تاکید کرد: وجود این اماکن پتانسیل خوبی برای شهر کاشان محسوب می‌شود تا سرمایه‌گذاران در این مناطق در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

هاشمی طاهری با بیان اینکه متاسفانه ادارات با کمبود بودجه مواجه است، گفت: اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان می‌تواند نقش عمده‌ای در شهرسازی داشته باشد اما متاسفانه قوانین زیادی بر سر راه شورا و شهرداری است به گونه‌ای که برجسته‌سازی میراث فرهنگی معضلی بود که در پایان با ورود شهرداری تا حدود زیادی مرتفع شد در حالی که این وظیفه اداره میراث فرهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه کاشان حدود 700 هکتار بافت تاریخی دارد، افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در جهت احیای بافت تاریخی در کاشان صورت گرفته به گونه‌ای که برخی سرمایه گذاران در این راستا با شهرداری همکاری داشته‌اند و شهرداری کاشان نیز به طبع امتیازاتی را در اختیار آنان گذاشته است اما با این وجود هنوز دو سوم بافت تاریخی شهر کاشان نیاز به مرمت دارد.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلام شهر کاشان با بیان اینکه احیای بافت تاریخی موجب اشتغال‌زایی و رونق در آن محلات و اقبال بیش از پیش توریست می‌شود، خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی یک شهردار دارا بودن تخصص در زمینه عمرانی است و لازم است این تخصص به روز باشد.

عضو چهارمین شورای اسلامی شهر کاشان کلان نگری شهردار و آگاهی از مشکلات عمرانی و خدماتی کاشان را از دیگر ویژگی‌های یک شهردار دانست و ابراز داشت: لازم است یک شهردار با تمامی مسئولان شهری در تعامل باشد که این مهم در پیشبرد اهداف شهردار موثر است.

هاشمی طاهری با بیان اینکه تاکنون هیچ رایزنی در مورد انتخاب شهردار با هیچ یک از اعضای شورای شهر کاشان صورت نگرفته است، تصریح کرد: تمامی امور صورت گرفته در شورای شهر کاشان اعم از چینش‌ها، انتخاب شهردار و غیره باید با هماهنگی تمامی اعضای شورای شهر باشد.

وی با بیان اینکه اگر گزینه‌ای بهتر از شهردار فعلی معرفی شود از آن گزینه استقبال می‌کنیم، تاکید کرد: هدف تمامی اعضای شورای اسلامی شهر کاشان پیشرفت این شهر است و لازم است محوریت تمامی مسئولان شهر مخصوصا اعضای شورای اسلامی شهر کاشان نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهر باشد.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه باید فضای شورای شهر کاشان فضای خدمت باشد، گفت: ایجاد فضای خدمت در شورای شهر کاشان با تعامل اعضای این شورا محقق می‌شود اما برخی افراد در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند و قصد دارند فضای مبارزاتی ایجاد کنند اما باید بدانند این موضوع به ضرر تک تک شهروندان کاشانی و خیانت به آن‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

R7845/P1357/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس کل دادگستری اصفهان در آیین گشایش دادگاه بخش برزک گفت: نباید عدالت را تنها در حوزه قضایی انتظار داشته باشیم بلکه اجرای عدالت باید در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و براین اساس اگر کار‌ها در حوزه‌های مختلف براساس قانون، وجدان کاری، احساس مسوولیت و تعهد صورت بگیرد بسیاری از پرونده‌های قضایی دیگر وجود نخواهد نداشت وبرخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: باید منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضایی سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاهترین زمان و با دقت کامل بتوان محقق کرد.


وی با بیان اینکه به مسأله حجاب در جامعه باید ورای یک مقوله اجتماعیِ صرف نگریسته شود، بر حمایت دستگاه قضائی استان از مجریان طرح نور تاکید کرد.

وی افزود: بخش برزک بنا به آمار دستگاه قضایی، کمترین پرونده را دارد که از فرهنگ بالا و غنای فرهنگی شهروندان این منطقه ریشه گرفته است و جای تحسین و تقدیر دارد و امیدواریم فرهنگ صلح و سازش در این منطقه بیش از پیش تقویت شود.


سرپرست فرمانداری کاشان گفت: گشایش دادگاه در بخش برزک مصداق عینی نهضت خدمت‌رسانی قوه قضاییه در این بخش است تا مردم مجبور نباشند که مسافت طولانی و خطرآفرین تا شهر کاشان را طی کنند.


محمدی فشارکی افزود: سوابق بررسی شده نشان می‌دهد که دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا فضای شهرستان کاشان را امن و آرام نگه دارند و در مسیر توسعه و ارتقا حرکت کنند.


وی گفت: تعامل دستگاه قضایی و اجرایی یک تعامل خوب است که نشانه تداخل یا نافی استقلال نیست، بلکه مصداق همراهی دستگاه‌ها در شهرستان است که امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
دادگاه شهر برزک با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان اصفهان و شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.
شهر برزک در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده و مهم‌ترین منطقه تولید گل محمدی شهرستان کاشان است

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان