Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در پی اعتراض برخی پاتولوژیست ها نسبت به صدور آیین نامه ای از سوی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه دارندگان مدرک دکترای علوم آزمایشگاهی می توانند تاسیس آزمایشگاه را داشته باشند، به همین منظور جلسه ای در هفته گذشته برای این موضوع با حضور برخی از پاتولوژیست ها در سازمان نظام پزشکی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: تعدادی از پاتولوژیست ها هفته گذشته در شورای عالی نظام پزشکی حضور پیدا کردند و در جلسه نقطه نظرات و صحبت های خودشان را درباره اعتراض نسبت به این آیین نامه اعلام کردند و قرار است مراتب اعتراض این پزشکان که در صورتجلسه شورای عالی نظام پزشکی نیز آمده است، به وزیر بهداشت انتقال داده شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارنظر و اعتراضاتی که این پزشکان پاتولوژیست داشتند،‌ قرار شد از سوی بخش اجرایی سازمان نظام پزشکی نامه ای به وزیر بهداشت نوشته شود و این اعتراضات منتقل شود.
زالی ادامه داد: همچنین در رابطه با قانونی بودن این موضوع، در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جلسه ای برگزار شده است و در این کمیسیون نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفته است و بحث های قانونی در آن در حال پیگیری است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اما با توجه به نظر شورای عالی نظام پزشکی، قرار شد درخواست توقف این موضوع از وزارت بهداشت پیگیری شود. بخش اجرایی سازمان نظام پزشکی نیز با نوشتن نامه ای به وزیر بهداشت از وی درخواست می کند که این موضوع پیگیری شود.
وی اضافه کرد: قرار شد درخواست آنها مبنی بر توقف این موضوع توسط ما از وزیر بهداشت درخواست شود که امیدواریم که مسائل این گروه از پزشکان نیز حل و فصل شود.
به گزارش ایرنا،‌ قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آ‌موزش پزشکی نیز پیشتر در گفت و گو با ایرنا گفت: براساس قانون مصوب مجلس و آیین نامه ابلاغی وزارت بهداشت، دارندگان مدرک دکترای علوم آزمایشگاهی در صورت قبولی در آزمون تکمیلی و طی دوره دو ساله بالینی می توانند آزمایشگاه تاسیس کنند.
حسن امامی رضوی افزود: خدمات مختلفی در حوزه سلامت وجود دارد که بین گروه‌ها و رشته‌های مختلف در مورد گروه ارائه دهنده خدمات آن اختلاف نظر وجود دارد و تاسیس آزمایشگاه تشخیص طبی نیز یکی از این موارد است.
وی گفت:‌ در این مورد از سال‌های گذشته بین پاتولوژیست‌ها یا متخصصان آسیب شناسی بالینی که دوره پزشکی عمومی را طی کرده و بعد در رشته تخصصی پاتولوژی ادامه تحصیل داده‌اند و دارندگان مدرک دکترای علوم آزمایشگاهی که دوره کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترای این رشته را گذرانده‌اند، برای تاسیس آزمایشگاه اختلاف نظر وجود دارد.
به گزارش ایرنا، جمعی از پاتولوژیست‌ها ( پزشکان متخصص پاتولوژی) در اعتراض به صدور مجوز فنی تاسیس آزمایشگاه برای دارندگان مدرک دکترای علوم آزمایشگاهی در صورت گذراندن دوره بالینی که براساس قانون انجام می‌شود، روز یکشنبه مقابل مجلس و روز دوشنبه مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.
نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران نیز روز پنجشنبه هفته گذشته گفت: جمعی از پاتولوژیست ها به تدوین آیین نامه ای که در آن ورود افراد غیرپزشک به حیطه تشخیص آزمایشگاهی مجاز شمرده شده است، معترض هستند.
فرید کرمی افزود: این آیین نامه را وزیر بهداشت امضا کرده، اما هنوز ابلاغ نشده است، اما به نظر می رسد گروهی که دارای درجه دکتری در علوم پایه هستند، در تلاش برای ابلاغ این آیین نامه تا پیش از پایان دولت یازدهم هستند.
وی افزود: تدوین این آیین نامه سبب شد تا روز پنجشنبه گذشته جمعی از پاتولوژیست ها با تجمع در مقابل ساختمان سازمان نظام پزشکی در تهران خواستار بازنگری در مفاد آن شوند.
اجتمام** 7268**1569
خبرنگار: مهناز بیرانوند ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه

دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه دوازدهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان مقامات عالی کشورها در امور امنیتی یادداشت تفاهم امنیتی امضا کردند.   به گزارش ایسنا، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتو گو کرد.   در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.   شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدارهای جداگانه با مقامات و همتان خود در کشورهای عراق، چین و برزیل دیدار کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه