Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس:، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فضایی ایران و شرکت ملی پست توسط محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی و حسین مهری مدیرعامل شرکت پست به امضاء رسید.

این تفاهم‌نامه با رویکرد بهره‌برداری از فناوری‌های فضایی در حوزه‌های کاربردی منعقد شده است و دو سازمان برای تامین تصاویر با تفکیک‌پذیری بالا و تولید و به روز رسانی نقشه‌های مورد نیاز پست با یکدیگر همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تفاهم، سازمان فضایی ایران با توجه به نیاز و استانداردهای شرکت پست تصاویر ماهواره‌ای با تفکیک پذیری مکانی و تاریخ دریافت مناسب را تهیه می‌کند نسبت به تولید و به روز رسانی نقشه‌های پارسل‌بندی مناطق شهری اقدام خواهد کرد.

محمدرضا وارسته رئیس آزمایشگاه و استانداردسازی سازمان فضایی ایران با اشاره به جزئیات این برنامه اعلام کرد: در حال حاضر 51 میلیون رکورد پستی شامل 39 میلیون رکورد شهری و 11.5 میلیون رکورد روستایی در بانک اطلاعاتی شرکت پست موجود است.

وی گفت: طبق این تفاهم در سال 96 در حدود 71 هزار شهر بزرگ در مراکز استان‌ها و 1000 روستا در سراسر کشور نقشه‌ها به روز خواهد شد و کد پستی به آنها اختصاص پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: در این برنامه اجباری به استفاده از ماهواره خاصی نیست و هر تصاویری با رزولیشن بالا که قابل استفاده باشد به کار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: با این برنامه طبق پروژه GNAF کدهای پستی 10 رقمی روی نقشه پیدا می‌شوند و با این مکان‌یابی دیگر نیازی به آدرس فیزیکی برای اعلام آدرس اماکن نیست و تنها با ارائه کد پستی آدرس دقیق اماکن مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه برای نخستین بار از استرالیا شروع شد و هم‌اکنون در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد که در نتیجه آن آدرس‌دهی متعدد از مسیرهای مختلف برای یک مکان حذف می‌شود.

آ

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با هدف اجرای تفاهم‌نامه همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت، زمین‌های مستعد وزارت نفت در ۹ استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به این سازمان معرفی شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ارسلان مالکی تأکید کرد: در اجرای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت زمین‌های مستعد ساخت مسکن در ۹ استان برای طرح نهضت ملی مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت افزود: نمایندگان وزارت نفت زمین‌های مازاد متعلق به این وزارتخانه در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع این تفاهم‌نامه تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور است.

سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد دیگر دستگاه‌ها شده که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

دیگر خبرها

  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • بازوی رباتیک جایگزین نیروی کار انسانی می‌شود + فیلم
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • ارائه کد پستی در سامانه جی نف