Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در این دیدار با اشاره به اهمیت بهره برداری از دریای خزر و ظرفیت مناسب آن در حوزه گردشگری دریایی اظهار داشت : با توجه به هم مرز بودن با کشورهای حاشیه خزر و فعالیت مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین مجتمع بندری ایران در این دریا ، راه اندازی صنایع کشتی سازی در این منطقه یکی از ضرورت های اساسی و لازم بوده که باید با بهره گیری از حمایت های صندوق توسعه صنایع دریایی و صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی این امر مهم با ظرفیت مناسب اجرا شود تا علاوه بر ایجاد فرصت شغلی در سطح منطقه شاهد رونق صنایع دریایی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات انجام شده مابین مدیران جمهوری آستراخان روسیه و سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص راه اندازی سفر های دریایی افزود : گردشگری دریایی یکی از ظرفیت های مهمی است که در استان گیلان وجود دارد و با توجه به مذاکرات انجام شده با مسوولین آستاراخان روسیه یک کشتی گردشگری در آستاراخان در حال ساخت است که تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سال آینده تکمیل خواهد شد تا گردشگری دریایی در مسیر انزلی به آستاراخان و باکو فعال شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه به ساخت بزرگترین اسکله تفریحی و گردشگری کشور در منطقه آزاد انزلی اشاره و خاطرنشان کرد : ساخت مارینای منطقه آزاد انزلی فروردین امسال با حضور ریاست محترم جمهور آغاز و با برخورداری از ۵/۷ هکتار مساحت ، عمق آبخور ۶ متر وظرفیت پهلو گیری ۳۵۰ قایق و شناور تفریحی به عنوان بزرگترین اسکله تفریحی کشور محسوب میشود و در نظر داریم تاکسی شناوردریایی در این منطقه فعال شود تا گردشگران از بندر کاسپین به بندرانزلی و سایر بنادر استان و بلعکس امکان تردد دریاییداشته باشند که اجرای دقیق این طرحهای گردشگری موجب کاهش نرخ بیکاری در سطح منطقه و استان خواهد شد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی نیز در این نشست با تشریح برنامه های حمایتی سازمان متبوع خود در حوزه صنایع دریایی گفت : صندوق توسعه با هدف تسهیل ساخت شناورهای دریایی و توسعه صنایع دریایی در سطح کشور فعالیت میکند، در سطح کشور هفت استان ساحلی وجود دارد و یکی از این استان ها استان گیلان بوده که با توجه به فعالیت مجتمع بندری کاسپین و هم مرز بودن با کشور های حاشیه خزر این استان از اولویت ویژه ای برخوردار است و آمادگی این را داریم تا به افراد متقاضی در حوزه شناورهای سبک و سنگین دریایی تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره اعطا کنیم..

عبدالمجید رضوانی در ادامه به اهمیت گردشگری دریایی در گیلان اشاره کرد و افزود : مارینای منطقه آزاد انزلی یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی است تابا بهره گیری از تسهیلات کم بهره صندوق توسعه صنایع دریایی بتوانند از ظرفیت تاکسی شناور و سایر شناورهای تفریحی استفاده لازم را داشته باشند و اولین فروند تاکسی شناور به همت صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی ساخته خواهد شد.

لازم بذکر است انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک مابین صندوق توسعه صنایع دریایی ، سازمان منطقه آزاد انزلی و صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری دریایی و بررسی نیازها در حوزه کشتی سازی و ساخت شناورهای های تفریحی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود و در پایان حاضران از مارینا و زیر ساخت های بندری و گردشگری منطقه آزاد انزلی بازدید داشتند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟

یک منطقه دریایی در اقیانوس اطلس شمالی که بین فلوریدا، پورتوریکو و برمودا قرار دارد، در اواسط قرن بیستم پس از انتشار مقالاتی که از ناپدید شدن مرموز قایق‌ها و هواپیماها در آنجا حکایت داشتند، جایگاهی افسانه‌ای پیدا کرد.

یکی از مشهورترین حوادث در سال ۱۹۴۵ میلادی روی داده بود؛ یعنی زمانی که گروهی متشکل از پنج بمب‌افکن نیروی دریایی ایالات متحده در یک ماموریت آموزشی در این منطقه ناپدید شد.

پس از آن برای دهه‌ها، دلیل غرق شدن هر کشتی و سقوط هر هواپیمایی در این منطقه، نیروهای مخرب مثلث برمودا دانسته شد.

تا اینکه در سال ۱۹۷۵ میلادی یک نویسنده آمریکایی به نام «لری کوشه» کتابی را منتشر کرد و در آن توضیح داد که گزارش‌های مربوط به مثلث برمودا، نادرست و اغراق‌آمیز یا تأیید نشده هستند. 

او همچنین نوشت تعداد حوادث دریایی که در این منطقه از اقیانوس اطلس روی می‌دهد، نسبت حوادث روی داده در دیگر بخش‌های اقیانوس، خیلی بیشتر نیست.

با این وجود، استناد به دلایل طبیعی و ماوراء طبیعی برای شرح حوادث این منطقه همچنان برای سال‌ها ادامه یافت. در برخی از استدلال‌ها سراغ اتلانتیس رفتند و نیروی باقی مانده‌های این جزیره افسانه‌ای را در وقوع این حوادث مقصر دانستند و در برخی دیگر ادعا کردند که در این مثلث، نوعی پدیده فضا‌-زمان حاکم است و اجسام را به درون یک جهان موازی می‌مکد.

یکی از عجیب‌ترین توضیح‌های طبیعی درباره این منطقه نیز این بوده که حباب‌های متان آزاد شده از بستر دریا، کشتی‌ها را واژگون می‌کند. با این حال، در جریان مطالعات سازمان زمین شناسی ایالات متحده، هیچ نشانی از انتشار قابل توجه متان در ۱۵ هزار سال گذشته در این منطقه یافت نشد.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل سقوط هواپیماها و واژگونی کشتی‌ها در گذشته در این منطقه، وقوع طوفان‌های زیاد بوده است؛ آنهم در دورانی که هنوز خلبانان و کاپیتان‌های کشتی‌ها ابزارهای دقیقی برای پیش‌بینی آب و هوای بد نداشتند.

نتایج یک مطالعه جدید نیز نشان داد طوفان‌های همگرایی که در این منطقه روی می‌دهد، گاه امواج سرکشی به ارتفاع ۳۰ متر ایجاد می‌کند که می‌تواند حتی شناورهای بزرگ را غرق کند.

شبیه‌سازی‌های آزمایشگاهی نیز تأیید کرد که چنین امواجی پتانسیل غرق شدن کشتی‌ها را دارند، با این وجود هیچ مدرکی وجود ندارد که آنها واقعاً در مثلث برمودا روی می‌دهند.

برخی ادعا می‌کنند که ناهنجاری‌های مغناطیسی باعث می‌شده که در گذشته ملوانان و خلبانانی که با قطب‌نما حرکت می‌کردند، از مسیر خارج شوند.

اگرچه تا کنون چنین ناهنجاری‌هایی شناسایی نشده، اما گمان می‌رود در اوایل قرن بیستم، شمال جغرافیایی واقعی و شمال مغناطیسی در مثلث برمودا همسو شدند که می‌توانسته منجر به خطاهای ناوبری شود.

گارد ساحلی ایالات متحده نیز هیچ خطر خاصی را در مثلث برمودا شناسایی نکرده است. همچنین یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ میلادی که خطرناک‌ترین آب‌ها برای کشتیرانی را فهرست کرده بود، این منطقه را در فهرست خود قرار نداده است.

آمارها نیز نشان می‌دهد که با وجود حجم بالای ترافیک هوایی و دریایی همچنین طوفان‌های مکرر، از مثلث برمودا تعداد غیرعادی از تصادف و خرابی‌ گزارش نشده است.

شاید دلیل واقعی جلب شدن توجه‌ها به این منطقه، این باشد که مردم بطور طبیعی به سمت رمز و راز کشیده می‌شوند و به همین دلیل گزارش‌ها از ناپدید شدن‌ها، توجهات زیادی را به خود جلب می‌کرده است.

از قدرت این باورهای اسرارآمیز در سال‌های اخیر کاسته شده است؛ شاید به این دلیل که فناوری‌های مدرن به ما اجازه می‌دهد ترافیک‌های هوایی و دریایی را با دقت بیشتری ردیابی کنیم.

منبع:‌یورونیوز

tags # مثلث برمودا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی