Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-04@00:08:55 GMT

تغییر مکان سی‌وششمین کنگره ادبیات کودکان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۸۷۸۲۲

به گزارش بولتن نیوز، سی‌وششمین کنگره ادبیات کودکان دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) که قرار بود در سال ۲۰۱۸ در استانبول ترکیه برگزار شود، به دلیل مشکلات موجود لغو شد و با اعلام علاقه‌مندی شعبه ملی یونان، از تاریخ ۳۰ آگوست تا ۱ سپتامبر ۲۰۱۸ در شهر آتن برگزار خواهد شد.
برگزاری کنگره سی‌وششم دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان با جشن‌هایی به مناسبت انتخاب شهر آتن به عنوان پایتخت جهانی کتاب از سوی یونسکو در سال ۲۰۱۸ همزمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع کلی و شعار کنگره «تلاقی شرق و غرب در ادبیات کودکان و داستان‌های پریان» خواهد بود.
سی‌وپنجمین کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان از ۸ تا ۲۱ اوت سال ۲۰۱۶ با موضوع اصلی ادبیات در جهان چندسوادی در نیوزیلند برپا شد و در آن مباحثی مثل ادبیات جهانی، محلی، بومی، فرم‌ها و قالب‌های متنوع ادبی به عنوان محورهای اصلی کنگره مورد نقد و بررسی قرار گرفتند.
دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان سازمان ناسودبر و مستقلی است که در سال ۱۹۵۳ از سوی یلا لپمن به منظور بهبود کیفیت کتاب‌های کودکان و نوجوانان، گسترش کتابخانه‌های مربوط به آن‌ها و ایجاد تفاهم میان نسل جوان کشورهای مختلف از طریق کتاب، در شهر زوریخ سوئیس بنیان نهاده شد.
این دفتر در حال حاضر ۷۲ عضو در سراسر جهان دارد و طبق اساسنامه آن، هر کشوری می‌تواند به عضویت آن درآید. اعضای دفتر باید از طریق شعبه ملی در هر کشور فعالیت کنند. درصورتی که این امکان نباشد، دفتر بین‌المللی در آغاز، عضویت شخصی می‌پذیرد، اما آن عضو باید برای تشکیل یک شعبه تلاش کند.
شورای کتاب کودک شعبه ملی این دفتر در ایران است که در سال ۱۳۴۳ به عضویت آن درآمده است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی

عکاس: زهرا فراست

دیگر خبرها

  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • نکوداشت محمدرضا سنگری در دزفول
  • معلم علمدار مبارزه با جهل و معمار هویت کشور است
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • کنگره بین المللی ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • بحران ادبیات داریم