Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@14:13:03 GMT

۱۰۰ دوربین کنترل سرعت در جاده‌های کرمان نصب می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۸۸۲۹۵

۱۰۰ دوربین کنترل سرعت در جاده‌های کرمان نصب می‌شود

رفسنجان - فرمانده پلیس ‌راه شمال استان کرمان گفت: بیش از ۱۰۰ دوربین کنترل سرعت در جاده‌های استان جانمایی و نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ یوسف نجفی پیش از ظهر سه شنبه در شورای ترافیک شهرستان رفسنجان اظهار داشت: باید قبل از وقوع حوادث جاده ای به فکر باشیم چرا که وقتی که تصادف رانندگی رخ می دهد دیگر راه بازگشتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال گذشته در حوزه پلیس ‌راه رفسنجان سه نفر کاهش تلفات نسبت به سال قبل آن داشتیم و در استان نیز کاهش بسیار خوبی را شاهد بودیم به نحوی که در شمال استان در سال گذشته ۹۰ نفر کاهش تلفات رانندگی را داشتیم که در کشور بعد از استان‌های خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان‌ شرقی رتبه چهارم را در این زمینه کسب کردیم.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به وضعیت موجود از اول سال زنگ‌ خطر به صدا در آمده است، تصریح کرد: باید کارهای سال گذشته را با جدیت بیشتری انجام ‌دهیم و در بحث ایمن‌سازی جاده و فرهنگ سازی ... با جدیت پیش برویم البته اعمال قانون و برخورد با تخلفات رانندگی جدی‌تر شده است.

فرمانده پلیس ‌راه شمال استان کرمان ادامه داد: در حوزه پاسگاه رفسنجان از اول امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۲۸۷ مورد و در مدت مشابه سال گذشته ۱۶ هزار و ۱۹۱ برخورد با تخلفات صورت گرفته است.

افزایش ۴۳۳ درصدی تلفات رانندگی در جاده‌های رفسنجان

نجفی یادآور شد: در دو ماهه اول امسال تخلفات حادثه ساز در شهرستان رفسنجان ۱۲ هزار و ۳۷۰ فقره بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۶۶ فقره بوده است.

فرمانده پلیس ‌راه شمال استان کرمان تأکید کرد: با توجه به اینکه رفسنجان شهرستان ویژه‌ای است، حتماً به دو پلیس راه احتیاج دارد، زیرا چیزی از نظر اهمیت ترافیک و حمل و نقل از مرکز استان کم ندارد.

نجفی ادامه داد: این در حالی است که شهرستان رفسنجان هنوز با این ظرفیت و اهمیت یک پلیس راه ندارد در حالی که پلیس‌ راه مستقر یک ایستگاه دارد که در یک کانکس فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در دو ماهه اول امسال تلفات در حوزه پلیس راه رفسنجان ۴۳۳ درصد افزایش پیدا کرده به‌ نحوی که سال گذشته تعداد فوت‌شدگان در این بازه زمانی سه نفر و امسال ۱۶ نفر بوده که عدد بزرگی است و باید فکری در این زمینه کرد.

استاندارد نبودن جاده های شهرستان رفسنجان

فرمانده پلیس ‌راه شمال استان کرمان به استاندارد نبودن جاده های شهرستان رفسنجان اشاره و عنوان کرد: در جاده‌های حوزه شهرستان رفسنجان تنها جاده به سمت باغین از استاندارد لازم برخوردار است، اما جاده‌ای مانند جاده رفسنجان - زرند مشکل ایمنی زیادی از جمله فاقد شانه خاکی‌ بودن، پیچ های غیراستاندارد، عدم داشتن عرض استاندارد، کمبود علائم ایمنی، در هم‌ شدن ترددهای جاده‌ای و شهری و ... دارد.

نجفی همچنین به حادثه اخیر در جاده سرچشمه که منجر به فوت هشت نفر شد اشاره و اظهار کرد: اگر تیم گشتی و دوربین کنترل بیشتری در جاده داشتیم این حادثه دلخراش رخ نمی‌داد و دوربین‌های کنترل سرعت در جاده سرچشمه اهمیت زیادی دارد و اگر این جاده مجهز به دوربین‌های کنترل سرعت و تخلفات شود، می‌توانیم، حوادث را به حداقل ممکن برسانیم و در این زمینه شرکت مس می تواند برای نصب دوربین های کنترل سرعت کمک کند.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان بیان کرد: در کشور یک پروژه سه ساله آغاز شده که در این مدت بیش از هزار و ۸۰۰ دوربین سرعت و کنترل تخلفات در جاده‌های شریانی و اصلی کشور نصب می شود که در این زمینه استان کرمان در اولویت آخر بود که امسال با پیگیری راهداری اولویت را جلو آوردیم که بیش از ۱۰۰ دوربین کنترل سرعت در جاده‌های استان جانمایی و نصب می‌شود.

نجفی گفت: باید از ظرفیت شهرستان رفسنجان استفاده شود تا کمک کنیم انسان‌های کمتری در جاده‌ها کشته شوند، اگر هزینه شود تا یک انسان کمتر فوت کند، ارزش دارد و امیدواریم برای ایمن‌سازی جاده‌های شهرستان رفسنجان اقدامی کنیم که بتوانیم، تلفات رانندگی را کمتر کنیم.

وی یادآور شد: پلیس راه رفسنجان می‌تواند در طی روز سه تا چهار تیم گشتی را به جاده‌ها بفرستد به ویژه اینکه جاده نوق پرخطرترین جاده استان کرمان است، این مهم مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل ضرب و شتم یک موتورسوار در رفسنجان 

سرهنگ مرتضی امیرسبتکی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی، مبنی بر حمله فردی ناشناس با سلاح سرد به سمت راکب یک دستگاه موتور سنگین در کمربندی رفسنجان ـ کرمان که باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود با انجام اقدامات اطلاعاتی، این فرد را شناسایی و دستگیر کردند. 

وی افزود: متهم در اظهارات خود مشاجره لفظی با راکب موتورسیکلت در حین تردد در این کمربندی به علت برخورد موتورسیکلت به آینه خودروی خود را علت بروز این موضوع عنوان کرد. 

فرمانده انتظامی رفسنجان بیان داشت: به هر صورت متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استقبال گرم مردم کرمان از ٢ شهید گمنام در یک شب بارانی + فیلم
  • شکست ناپذیری نویدکیا در دربی کرمان دو رقمی شد
  • دستگیری عامل ضرب و شتم یک موتورسوار در رفسنجان 
  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • ترددهای جاده‌ای بین استانی ۱۱درصد افزایش یافت
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در رفسنجان
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد