Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از استقبال کم‌نظیر کودکان اردبیلی از جشنواره بین‌المللی کتاب‌خوانی رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رباب عزیز خانی ظهر سه‌شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: سال گذشته پنج هزار نفر از استان اردبیل در این جشنواره مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه این میزان مشارکت مطلوب و قابل توجه بود، اضافه کرد: در سال جاری نیز با وجود اینکه هنوز از مهلت ثبت‌نام در جشنواره باقی‌مانده است، هزار و ۵۰۰ نفر به صورت آنلاین و هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مکتوب ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تأکید کرد: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با شش کتاب برای تمامی رده‌های سنی برگزار می‌شود که بیشترین استقبال از سوی کودکان اردبیلی مشاهده می‌شود.

عزیز خانی افزود: در این جشنواره کتاب ۱۰ قصه از امام رضا (ع) برای کودکان چهار تا ۱۱ سال و کتاب ماه غریب من برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال پیش بینی شده است.

وی متذکر شد: کودکان علاوه بر نقاشی از موضوعات مرتبط با کتاب، پویش مجازی نیز خواهند داشت که به معنی تولید فیلم معرفی کتاب با مدت‌زمان حداکثر پنج دقیقه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اضافه کرد: علاوه بر این چهارکتاب شامل مهارت‌های زندگی در سیره رضوی، امام رضا (ع) و زندگی، بانوی ملکوت و چلچراغ برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا در نظر گرفته شده است.

عزیز خانی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در جشنواره تا یک تیر ماه است، اضافه کرد: احتمال تمدید زمان شرکت در جشنواره به دلیل استقبال از آن پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در نظر داریم در دوره‌های بعدی کتاب‌خوانی به شکل جمع خوانی از کتب جشنواره نیز انجام شده و به عنوان مثال با اجرای این طرح توسط برخی نهادها، هدیه برندگان نیز توسط همان نهاد تأمین شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان به حمایت ۲۴ نهاد از این جشنواره در استان اشاره کرد و گفت: تنها ۲۸ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از سوی نهادها تأمین شده است.

عزیز خانی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت مکتوب و اینترنتی در این جشنواره شرکت کرده و برای تهیه کتب جشنواره به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند و یا از آدرس اینترنتیwww.iranpl.ir و www.ardabilpl.ir نسبت به تهیه فایلpdf کتاب اقدام کنند.

وی تأکید کرد: زمینه مشارکت روشندلان، اتباع خارجی و مشارکت گروهی خانواده‌ها نیز در این جشنواره فراهم شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اضافه کرد: برای ثبت‌نام اینترنتی افراد می‌توانند به سایت www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

عزیز خانی تصریح کرد: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز این جشنواره در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه