Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص اظهارنظر سید حسن خمینی در خصوص عزل و نصب‌های اخیر در دانشگاه آزاد گفت: ای کاش وی حداقل یکبار اساسنامه دانشگاه آزاد را مطالعه می‌کرد!

به گزارش صدای ایران، حجت الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با دانشجو، در پاسخ به این که روز گذشته سید حسن خمینی در نامه ای خطاب به آقای روحانی، روند عزل ریاست سابق دانشگاه آزاد را غیرقانونی دانست، گفت: جلسه ای که منجر به عزل رئیس دانشگاه آزاد و معرفی سرپرست موقت برای این دانشگاه بود از معدود جلساتی بود که با حضور تمامی اعضاء هیات امناء و از جمله شخص آقای سید حسن تشکیل شده بود و با رفتن دو وزیر محترم که به دلیل همزمانی جلسه با هیات دولت نتوانستند تا آخر جلسه حضور داشته باشند، هیچ خللی در نصاب قانونی جلسه پیش نیامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: وقتی برای استعفای میرزاده رای‌گیری شد، هفت نفر از نه نفر اعضای هیات امنا حضور داشتند. آقایان سید حسن خمینی و حمید میرزاده رای ندادند و پنج نفر دیگر رای دادند. آقای سید حسن اعتراض کردند که شما فقط برای استفعاء رای گیری کردید، ولی برای عزل رئیس دانشگاه در صورتی که استعفا نداد، رای گیری به عمل نیامد! آقای ولایتی بلافاصله برای عزل رئیس دانشگاه در صورتی که استعفا ندهد، درخواست رای کرد که آن هم با پنج رای به تصویب رسید. در اینجا سید حسن که بسیار عصبی شده بودند، با حالت قهر جلسه را ترک کرد و به دنبال وی، میرزاده نیز با گفتن این سخن که از فردا در دانشگاه حاضر نخواهم شد، جلسه را ترک کرد. با رفتن این دو نفر هنوز جلسه رسمیت خود را داشت، زیرا ۵ نفر از اعضاء هیات امنا حضور داشتند و طبق اساسنامه اکثریت بشمار می روند. به همین دلیل برای سرپرستی نوریان رای گیری شد که به اتفاق آراء تصویب شد و هم چنین برای حسابرسی دانشگاه آزاد توسط موسسه مفید راهبر رای گیری به عمل آمد؛ که آن نیز به تصویب رسید.


محمدیان افزود: جای بسیار تعجب است که سید حسن خمینی که حداقل در عزل و نصب سه رئیس دانشگاه آزاد در زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی حضور داشت و کمترین اعتراضی نکرد، اکنون که به صورت کاملا قانونی و مطابق اساسنامه رئیس دانشگاه برکنار و سرپرست قانونی به جای ایشان انتخاب شده است، لب به اعتراض می گشاید! ای کاش حداقل یکبار اساسنامه دانشگاه آزاد را مطالعه می کردند!

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در خصوص عزل یاسر هاشمی از مسئول دفتری هیئت امنای دانشگاه آزاد و اینکه شرح وظایف وی در این مسئولیت چه بود، اضافه کرد: عنوان مسئولیت یاسر هاشمی در دانشگاه آزاد، مسئول دفتر هیات امنای دانشگاه بود. در اغلب دانشگاه های کشور مسئول دفتر حوزه ریاست دانشگاه مسئولیت دفتر هیات امنای دانشگاه را نیز بر عهده می گیرد و نیازی به فرد مستقل برای این مسئولیت نیست. طبق اساسنامه دانشگاه آزاد در هر سال شش بار جلسه هیات امنا تشکیل می شود که دبیری آن نیز بر عهده رئیس دانشگاه است و ما در این چند سالی که عضو هیات امنا بودیم، متوجه نشدیم که نقش یاسر هاشمی در تشکیل جلسات هیات امنا و محتوای آن چیست؟ در حالی که برای این مسئولیت بیش از ۲۰ نفر نیرو و یک ساختمان مجلل و وسیع در نیاوران در اختیار بود و از مقدار بودجه ای که برای این دفتر اختصاص می یافت، خبر نداریم.

وی یاد آور شد: اقدام دکتر ولایتی در برکناری یاسر هاشمی کار بسیار شایسته ای بود که انجام گرفت و لازم است یک هیات کارشناسی به فعالیتهایی که در این دفتر انجام گرفته است و هزینه هایی که در آنجا صرف شده است، رسیدگی و گزارش آن را به هیات امناء بدهد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۸۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان

علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت سه‌جانبه این دانشگاه با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی خبر داد و اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقا سطح همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته بین دانشگاه‌ها به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل و تلاش در شناسایی استعداد‌های درخشان مراکز علمی است.

وی با اشاره به همکاری‌های طرفین توضیح داد: از دیرباز در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی وجود داشته؛ اما با این تفاهم‌نامه راه برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های طرفین، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی، اشتراک منابع علمی و مراکز اطلاع‌رسانی، مشارکت در تهیه مقالات و پایان‌نامه‌ها و طرح‌های مشترک، تدوین و انتشار کتب، مجلات و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک هموار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان هم‌افزایی علمی را هدف والای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: انجام همایش‌های علمی و پژوهشی مشترک، بازدید‌های علمی متقابل و ایجاد شرایط برای فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی پسادکتری، برگزاری ژورنال کلاب و جلسات مشترک برای مبادله نتایج پژوهشی از مواد تفاهم‌نامه مذکور است.

منظری‌توکلی ابراز امیدواری کرد که انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای شعار سال و مشارکت مردم برای افزایش تولید کارگشا و مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات جدید از برکناری شبانه خطیر | واکنش فوری رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال
  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند