Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@16:06:46 GMT

رشد 35 درصدی گردشگری در انزلی

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۹۰۰۴۸

رشد 35 درصدی گردشگری در انزلی

پول‌نیوز - معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد ۳۵ درصدی گردشگری در این منطقه طی سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ خبر داد.

مجید فاتحی در نشستی خبری مربوط به اولین نمایشگاه و جشنواره گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران که ظهر امروز در محل ساختمان شورای امور مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد، بیان کرد: منطقه آزاد انزلی شامل ۱۴ هتل، متل و مجتمع اقامتی با ظرفیت ۵۸۰۰ تخت است که به استانداردهای لازم رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۴، دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از منطقه آزاد انزلی بازدید کردند، گفت: این تعداد در سال ۱۳۹۶ به سه میلیون و ۱۰۷ هزار نفر رسید که فاز تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی بازدید کرده‌اند که نشان‌دهنده رشد ۳۵ درصدی گردشگری در منطقه است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: علاوه بر این در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵۷ درصدی اقامت در منطقه آزاد انزلی بوده‌ایم.

فاتحی از افتتاح اولین اسکله تفریحی – دریایی شمال ایران با نام اسکله تفریحی "مارینا" خبر داد و اعلام کرد: این اسکله توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. این اسکله ظرفیت ۳۵۰ قایق و ۷.۵ هکتار حوزچه دارد که طرح بسیار مناسبی به عنوان پایلوت برای توسعه گردشگری دریایی است. لازم به ذکر است به این مسئله اشاره کنیم که مراحل آغاز احداث این پروژه در نوروز ۱۳۹۵ بوده است.

وی همچنین به حرکت اولین قطار در مسیر قزوین – رشت اشاره کرد و افزود: مسیر قطار قزوین – رشت بر اساس اعلام همکارانمان در وزارت راه و شهرسازی طی شش ماهه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در مورد راه‌اندازی خط دریایی در دریاچه خزر نیز خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با جمهوری آستارا خان به عمل آمده اولین کشتی گردشگری دریایی با توافق دو طرفه ایران و آستارا خان در حال ساخت است که این پروژه تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. علاوه بر این تاکسی‌ شناورهای دریایی نیز برای مارینا مدنظر قرار گرفته و توافقات لازم جهت ساخت آن با تسهیلات کم‌بهره انجام شده است.

فاتحی در پایان از افتتاح خط پرواز هوایی رشت به دو شهر اوکراین خبر داد و بیان کرد: اولین خط پرواز هوایی رشت- اوکراین در تابستان سال جاری انجام خواهد شد و قرار بر این است هفته‌ای یک پرواز از فرودگاه بین‌المللی رشت به اوکراین مدنظر قرار گیرد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 

فرزاد نقی پور سرپرست مدیریت درجذب سرمایه گذاری در مناطق ازادماکو درگقتگوی اختصاصی باخبرنگارما بااشاره به سرعت شتاب در معرفی پتانسیلها و جاذبه های ماکو در بازارهای جهانی اظهارداشت ؛  با رونمایی از این ۳۰ بسته جدید و ۲۰ بسته جدید حوزه گردشگری که در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد با ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری سال گذشته در مجموع تعداد بسته های سرمایه گذاری این منطقه به ۱۶۰ بسته افزایش یافت.
وی با اشاره به ارزش ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری اظهار داشت: این بسته ها به ارزش  بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان رونمایی می شود.
نقی پور با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو، یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی کشورمان محسوب می شود،  اظهار داشت: ترسیم دورنمای آینده ماکو با اجرای چندین پروژه مهم منجمله رویداد دهکده لجستیک اکو که با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو برگزار می شود از جمله برنامه های نمایشگاه توانمندی های صادراتی تهران است.
وی اضفه کرد:  برگزاری نشست های تخصصی و موضوعی با نمایندگان شرکتهای خارجی حاضر و بازدید کننده از نمایشگاه جهت ارائه بسته‌های سرمایه گذاری منطقه از دیگر برنامه‌های کاری این سازمان در نمایشگاه مزبور می باشد.

دیگر خبرها

  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»