Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: اعتراض جمعی از کاندیداهای شورای اسلامی با شمارش دوباره آراء برطرف شد.

به گزارش ایسنا، محمدابراهیم الهی‌تبار سه‌شنبه 9 خرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مشارکت 45 میلیونی مردم در این دوره از انتخابات نشان‌دهنده افزایش سرمایه‌های اجتماعی نظام و مردمی است که می‌خواهند سرنوشت خود را در پای صندوق‌های رأی تعیین کنند و دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را از این طریق شکل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حتی منتقدان نظام نیز مردم را به حضور در پای صندوق‌های رأی ترغیب می‌کردند، افزود: نظامی که مستحضر به حضور مردم باشد، در همه عرصه‌ها پایدار است و اگر امروز امنیتی داریم بخش اعظم آن به خاطر حضور مردم است و اگر چنین نعمتی را نداشتیم نمی‌توانستیم امنیت و پایداری جامعه را رقم بزنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از پیروز انتخابات تأکید کرد: پیروز این عرصه ملت ایران بودند که با توجه به تفکرات متفاوتی وجود داشت، بر اساس اندیشه‌ها و راهبردهای متفاوت دست به انتخاب زدند و فرد منتخب اکثریت مردم، به عنوان انتخاب غالب و حاکم خواهد بود و دکتر روحانی رئیس جمهور همه ملت ایران است.

الهی‌تبار با قدردانی از حضور فعال خبرنگاران در انعکاس اخبار انتخابات، خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات در سیاستگذاری، هماهنگی و پشتیبانی روند انتخابات به عنوان مجری وظایف خود را به نحو احسن انجام داد و در نتیجه در روز 29 اردیبهشت، در مجموع از 951 هزار و 203 رأی مأخوذه با بیش از 100 هزار رأی افزون بر دوره قبلی انتخابات که برای مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، با افزایش مشارکت مواجه بودیم.

وی مجموع آراء باطله، سفید و مخدوش را 28 هزار 990 رأی در کل استان اعلام کرد و گفت: از بین 922 هزار 213 رأی صحیح، 45.4 درصد آراء به روحانی تعلق گرفته بود و رئیسی 52.4 درصد آراء را به خود اختصاص داده و میرسلیم و هاشمی‌طباء هر یک به ترتیب 1.5 و 0.1 درصد آراء را کسب کرده بودند.

وی تعداد واجدین شرایط رأی دادن را یک میلیون و 288 هزار نفر در استان اعلام کرد و ادامه داد: میزان مشارکت در استان 73.8 درصد بوده که 59 درصد آراء مربوط به مناطق شهری و 41 درصد مربوط به مناطق روستایی استان بوده است.

معاون استاندار همدان بیشترین مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را در شهرستان تویسرکان اعلام کرد و افزود: در تویسرکان 82.8 درصد از افراد واجد شرایط رأی دادن در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و شهرستان‌های بهار و رزن در مقام‌های دوم و سوم قرار دارند.

الهی‌تبار عنوان شهرستان دارای کمترین آمار مشارکت مردم را اعلام نکرد و گفت: در این شهرستان میزان مشارکت مردم 69 درصد بوده است که در بین شهرهای استان بیشترین آراء مربوط به روحانی بوده و در روستاها بیشترین رأی‌ها به رئیسی تعلق یافته است.

وی میزان مشارکت شهر همدان را با 269 هزار رأی صحیح، 69.5 درصد عنوان و بیان کرد: در شهر همدان 55.2 درصد از آراء به روحانی تعلق داشت و شهر اسدآباد با بیشترین میزان مشارکت، 79.5 درصد از افراد واجد شرایط رأی دادن در این شهر در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

الهی‌تبار بیشترین افراد رأی‌دهنده را دارای میانگین سنی 26 تا 35 سال اعلام کرد و گفت: 215 هزار نفر از رأی‌دهندگان در این بازه سنی قرار داشتند و میانگین افراد رأی‌دهنده در میانگین 36 تا 45 سال، 203 هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه 50 درصد از رأی‌دهندگان دارای سنین 26 تا 45 سال بوده‌اند، افزود: افراد دارای سنین بالای 96 ساله نیز 211 نفر در استان اعلام شده است که تعداد 133 نفر از افراد رأی‌دهنده نیز دارای سن 18 تا 25 سال بوده‌اند.

وی میزان مشارکت زنان در انتخابات را 54 درصد و آقایان را 46 درصد عنوان کرد و یادآور شد: با وجود سامانه جامع انتخابات، رأی‌های اخذ شده در ساعات مقرر شمرده شد و با کمترین میزان اعتراضات مواجه بودیم و اگر اعتراضی به تعداد رأی‌های شمرده شده بوده با شمارش دوباره آراء برطرف شده است.

الهی‌تبار از نیروی انتظامی و نیز 22 هزار نفر از افرادی که در حوزه اجرایی انتخابات در سطح استان، انتخابات را مدیریت کرده‌اند، قدردانی کرد و گفت: در هر یک از شعبات رأی‌گیری در مجموع هفت نفر وظیفه نظارت و کنترل امر انتخابات در آن شعبه را بر عهده داشتند تا انتخابات در کمال آرامش و نظم برگزار شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره کم‌کاری ستادهای تبلیغاتی برخی نامزدهای ریاست جمهوری اظهار کرد: تأثیر نحوه عملکرد ستادهای تبلیغاتی در رأ‌ی‌گیری، نتیجه‌ای است که از صندوق بیرون می‌آید و با توجه به اینکه برای رئیسی 30 نفر به سخنرانی در استان همدان پرداختند اما در حمایت از روحانی فقط 14 نفر سخنرانی داشتند و با برگزاری سخنرانی 6 نفر از طرفداران ایشان موافقت نشد و این موضوع تأثیری در رأی اکثریت مردم همدان نداشت.

وی در بخشپایانی سخنانش در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر چگونگی وضعیت رسیدگی به تحصن مالباختگانی که در دو روز گذشته در مقابل فرمانداری و استانداری بوده‌اند و ورشکستگی مؤسسه اعتباریآرمان اظهار کرد: دولت در مورد سپرده‌های سپرده‌گذاران بی‌توجه نیست و همانگونه که دولت در مورد مؤسسه ثامن‌الحجج اقدام کرد، در مورد مؤسسه آرمان نیز به همان شیوه عمل می‌کند و با همکاری سیستم بانکی و مقامات قضایی نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را لحاظ خواهد کرد.

وی نظارت و رسیدگی بر مؤسسات مالی را براساس دستورالعمل بانک مرکزی بر عهده نیروی انتظامی دانست و گفت: در مورد صدور مجوز فعالیت اینگونه مؤسسات نیروی انتظامی نظارت دارد و در این گونه موارد نیز در حوزه‌های اقتصادی این مطلب مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که با نمایندگی‌های شعب این مؤسسه که در همدان و نهاوند بوده است، ارتباط برقرار شده و موضوع در حال پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا

دریافت 46 MB

فیلم: عصمت اسماعیلی

کد خبر 6090990

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟