Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا مسرور گفت: توسعه صنعت گردشگری دریایی یکی از برنامه های منطقه ازاد انزلی است به همین منظور خط گرشگری انزلی به آستاراخان و باکو و خطوط تاکسی دریایی در این منطقه راه اندازی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازافق انزلیتوسعه گردشگری دریایی یکی از راهبردهای منطقه آزاد تجاری بندرانزلی در برنامه های توسعه محورانه خود برای ارز آوری جذب سرمایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت گردشگری دریایی دریایی امروز به عنوان یکی از پر طرفدار ترین شرایط گردشگردی برای سفردوستان است که تا کنون استان گیلان حرکت چشمگیری را در این زمینه انجام نداده است.

صنعت گردشگری به عنوان متنوع ترین و بزرگترین صنایع درجهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا است این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر موردتوجه قرار گرفته و دولتها به آن اهمیت می دهند و امروزه یکی از پایه های اصلی و استوار اقتصاد جهان و از جمله صنایع مهم با رشد سریع در توسعه اقتصادی جهان است که با ایجاد بالاترین میزان ارزش افزوده به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند سایر فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی را تحت تأثیر قراردهد. در تقسیم بندی جهانی پس از نفت و خودروسازی، صنعت گردشگری در رده سوم قرار می گیرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار مشترک با مدیر صندوق توسعه صنایع دریایی در همین خصوص اظهار کرد: با توجه به هم مرز بودن با کشورهای حاشیه خزر و فعالیت مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین مجتمع بندری ایران در این دریا ، راه اندازی صنایع کشتی سازی در این منطقه یکی از ضرورت های اساسی و لازم است.

رضا مسرور با اشاره به اهمیت بهره برداری از دریای خزر و ظرفیت مناسب آن در حوزه گردشگری دریایی، اقزود: باید با بهره گیری از حمایت های صندوق توسعه صنایع دریایی و صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی این امر مهم با ظرفیت مناسب اجرا شود تا علاوه بر ایجاد فرصت شغلی در سطح منطقه شاهد رونق صنایع دریایی باشیم.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه گردشگری دریایی در مسیر بندرانزلی به آستاراخان و باکو فعال می شود، گفت: گردشگری دریایی یکی از ظرفیت های مهمی است که در استان گیلان وجود دارد و با توجه به مذاکرات انجام شده با مسوولین آستاراخان روسیه یک کشتی گردشگری در آستاراخان در حال ساخت است که تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: ساخت مارینای منطقه آزاد انزلی فروردین امسال با حضور ریاست محترم جمهور آغاز و با برخورداری از ۵/۷ هکتار مساحت، عمق آبخور ۶ متر و ظرفیت پهلو گیری ۳۵۰ قایق و شناور تفریحی به عنوان بزرگترین اسکله تفریحی کشور محسوب میشود.

مسرور با تاکید بر توسعه زیر ساختهای گردشگری دریایی، تصریح کرد: در نظر داریم تاکسی شناوردریایی در این منطقه فعال شود تا گردشگران از بندر کاسپین به بندرانزلی و سایر بنادر استان و بلعکس امکان تردد دریایی داشته باشند که اجرای دقیق این طرحهای گردشگری موجب کاهش نرخ بیکاری در سطح منطقه و استان خواهد شد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی نیز در این نشست با تشریح برنامه های حمایتی سازمان متبوع خود در حوزه صنایع دریایی گفت: صندوق توسعه با هدف تسهیل ساخت شناورهای دریایی و توسعه صنایع دریایی در سطح کشور فعالیت میکند،

وی افزود: در سطح کشور هفت استان ساحلی وجود دارد و یکی از این استان ها استان گیلان بوده که با توجه به فعالیت مجتمع بندری کاسپین و هم مرز بودن با کشور های حاشیه خزر این استان از اولویت ویژه ای برخوردار است و آمادگی این را داریم تا به افراد متقاضی در حوزه شناورهای سبک و سنگین دریایی تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره اعطا کنیم.

عبدالمجید رضوانی گفت: مارینای منطقه آزاد انزلی یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی است تا با بهره گیری از تسهیلات کم بهره صندوق توسعه صنایع دریایی بتوانند از ظرفیت تاکسی شناور و سایر شناورهای تفریحی استفاده لازم را داشته باشند و اولین فروند تاکسی شناور به همت صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی ساخته خواهد شد.

گفتنی است که انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک مابین صندوق توسعه صنایع دریایی، سازمان منطقه آزاد انزلی و صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری دریایی و بررسی نیازها در حوزه کشتی سازی و ساخت شناورهای های تفریحی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود و در پایان حاضران از مارینا و زیر ساخت های بندری و گردشگری منطقه آزاد انزلی بازدید داشتند.

به گزارش افق انزلی انزلی مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی کشور و معاونین این صندوق و به همراه مدیر صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون توسعه و رونق صنایع دریایی، کشتی سازی و گردشگری دریایی در دریای خزر بحث و تبادل نظر داشتند.

ماریناکه می‌توان به آن بندر کوچک، بندر تفریحی یا محوطه بندری گفت (بهاسپانیایی:Marina) محوطه‌ایبندریبرایقایق‌هایکوچک و تفریحی است. در مارینا معمولاً امکانات پهلوگیری ولنگراندازیو نیز آب و برق برای قایق‌ها فراهم است که در برابر دریافت هزینه در اختیار قایق‌ها گذاشته می‌شود.

تفاوت مارینا با بندر در این است که مارینا برای قایق‌های کوچک و با تعداد کم مسافر ساخته شده است و بر خلاف بندرهای بزرگ امکاناتی برای پهلوگیریکشتیو قایق‌های بزرگ و انتقال کالا و مسافر در حجم زیاد ندارد.

صنعت گردشگری با ویژگی ‌های خاص خود، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌ شود. سرمایه‌ گذاری در این صنعت در تمام کشورهای دارای جاذبه‌ های جهانگردی روبه افزایش است. امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی فزاینده در بین نهادهای درگیر در صنعت گردشگری تبدیل شده است. زیرا این صنعت نه‌ تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد بلکه صنعتی است پاکیزه و عاری از آلودگی و در عین حال ایجاد کننده مشاغل جدید نیز هست.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دکتر سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و سلامت این سازمان، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند خدمت دیگری را در حوزه درمان و سلامت جامعه اروندنشین صورت داد.

وی افزود: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و نظر به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار، سازمان منطقه آزاد اروند اقداماتی را در راستای مرتفع ساختن نیاز جامعه هدف صورت داد.

مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: بر همین اساس و با همفکری و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، نخستین دستگاه آنژیوگرافی توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی راه‌اندازی شد.
موسوی یادآور شد: این دستگاه امروز با حضور کارشناسان معاونت‌های فرهنگی،اجتماعی و گردشگری و توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شد.
وی خاطرنشان کرد: مراحل و چگونگی خدمات‌دهی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، از طریق درگاه‌‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی