Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:17:01 GMT

سنجش سلامت برای نوآموزان خوزستانی اجباری شد‌‌

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۹۰۷۵۲

سنجش سلامت برای نوآموزان خوزستانی اجباری شد‌‌

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان: برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان امسال برای نوآموزان خوزستان اجباری شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی ممبینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان امسال برای نوآموزان خوزستان اجباری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه سنجش سلامت نوآموزان افزود: هدف از اجرای برنامه سنجش سلامت غربالگیری و ارزیابی نوآموزان در 13 زمینه شنوایی، بینایی، دیدرنگ، گفتاری، اختلالات جسمی و حرکتی، آمادگی تحصیلی، اختلالات رفتاری، قد و سن، معاینات دهان و دندان و ابتلا به بیماری‌ها و همچنین وضعیت واکسیناسیون است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: غربالگری و ارزیابی نوآموزان در 13 زمینه در دو مرحله مقدماتی و تخصصی صورت می‌گیرد به این صورت که اگر نوآموز در هر کدام از 13 زمینه مشکلی داشته باشد به مرحله تخصصی برای ارزیابی دقیق‌تر ارجاع داده می‌شود.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه سنجش سلامت از طرح خارج شده است و اکنون به برنامه اجرایی تبدیل شده است، تمام توجه ما این هست که امسال بیش از 100 هزار نوآموز در سنجش سلامت و غربالگری شرکت کنند به دلیل اینکه اگر در سنجش سلامت شرکت نکنند در روند ادامه تحصیل دچار مشکل می‌شوند.

بیش از 93 هزار نوآموزبدو ورود به دبستان سنجش سلامت شدند

ممبینی با اشاره به وضعیت سنجش سلامت سال گذشته بیان کرد: سال گذشته 93 هزار و 337 نوآموز بدو ورود به دبستان سنجش سلامت شدند که از این تعداد 81 هزار و 885 نوآموز در مرحله مقدماتی بدون مشکل مشخص و به مدارس عادی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 11 هزار و 452 نوآموز به پایگاه تخصصی ارجاع داده شدند، تصریح کرد: 3 هزار و 496 نفر به دلیل مشکل بینایی، یک هزار و 942 نفر به دلیل مشکل شنوایی، یک هزار و 100 نفر در زمینه جسمی و حرکتی، 4 هزار و 520 نفر به دلیل آمادگی تحصیلی که مربوط به میزان هوش نوآموز است و همچنین یک هزار و 394 نفر بیش از یک مشکل داشتند که این نوآموزان به پایگاه تخصصی ارجاع داده ‌شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان ادامه اد: هدف اداره آموزش و پرورش از غربالگری و ارزیابی نوآموزان در سنین پایین‌تر این است که اگر نوآموزی مشکلی داشته باشد یک سال سریع‌تر آن مشکل تشخیص داده شود و خانواده‌ها برای رسیدگی و رفع مشکل نوآموز به پایگاه مربوطه مراجعه کنند همچنین آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌های لازم را در خصوص نو‌آموزان استثنایی تدوین می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در 11 شهر خوزستان پایگاه سنجش سلامت احداث شده بود، افزود: امسال با درخواست از وزارت آموزش و پرورش پایگاه‌ها را در 17 شهر استان و تعداد پایگاه‌ها را از 46 به 53 پایگاه افزایش دادیم همچنین 450 نفر نیروی انسانی به طور مستقیم در برنامه سنجش سلامت که یک طرح ملی است همکاری می‌کنند.

بیشترین آمار ارجاع نوآموزان به دلیل آمادگی تحصیلی است

ممبینی با بیان اینکه بیشترین آمار ارجاع نوآموزان به دلیل آمادگی تحصیلی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه خوزستان استانی با شرایط خاص هست و وجود ازدواج‌های فامیلی، تبعات جنگ و بیماری سبب مشکلات آمادگی تحصیلی در نوآموزان خوزستانی است که سال گذشته بالغ بر 6 هزار نوآموز به دلیل آمادگی تحصیلی ارجاع داده شد.

وی 730 دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: اکنون 4 هزار و 200 نفر در 70 مدرسه استثنایی در سطح استان تحصیل می‌کنند. تمام شهرهای خوزستان به جز سردشت و دهدز دارای مدرسه استثنایی هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان درمورد نحوه ثبت‌نام در سنجش سلامت تاکید کرد: نوبت‌گیری سنجش سلامت در سامانه سنا از 16 خرداد آغاز و از 20 خرداد غربالگری نوآموزانی که نوبت گرفتند، انجام می‌شود؛ مبلغ سنجش سلامت 20 هزار تومان و در مناطق محروم نیم‌بها و در عشایر رایگان است.

انتهای پیام/

R41468/P1377/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستانی‌ها در انتهای جدول؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران افتاد

برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران، تیمهای خوزستانی در رده های آخر جدول لیگ ایران قرار گرفته اند.

به گزارش طرفداری، لیگ برتر ایران یک نمای عجیب ثبت شده دارد. فولاد با 22 امتیاز در رده 14، استقلال خوزستان با 21 امتیاز در رده 15 و صنعت نفت آبادان با 16 امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار گرفته اند.

خوزستان در ادوار مختلف تیمهایی مثل جنوب اهواز، استقلال اهواز، نفت مسجدسلیمان، نیروی اهواز، تاج آبادان و... را در لیگ ایران داشته اما هیچ وقت این شرایط برای خوزستانی ها در لیگ ایران دیده نشده است. تا به حال سابقه نداشته 2 تیم یا 3 تیم خوزستانی در لیگ باشند و در انتهای جدول مسابقات لیگ کشورمان قرار گرفته باشند. 

استقلال خوزستان یک بار و فولاد خوزستان 2 بار در مسابقات لیگ برتر ایران به عنوان قهرمانی رسیده اند. فولاد خوزستان یکی از پرامکانات ترین تیمهای لیگ برتر ماست و قرار گرفتن این تیم در این رتبه از جدول، تلخ و باورنکردنی است.

امیدواریم خوزستانی ها که در ادوار مختلف مردانی مثل پرویز دهداری، حمید جاسمیان، محمد صادقی، حسین گازرانی، علیرضا عزیزی، صمد مرفاوی، کریم باوی، ابراهیم قاسمپور، حسن نظری، حسین کعبی، مهدی هاشمی نسب و... را به فوتبال ملی تحویل داده اند، وضعیتی بهتر و شرایطی مناسب تر در لیگ پیدا کنند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • خوزستانی‌ها در انتهای جدول؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران افتاد
  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • والدین دارای نوآموز بخوانند
  • داور خوزستانی موفق به کسب درجه داوری آسیا شد
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • دعوت بانوی خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال