Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:57:56 GMT

معابر کم عرض شهر همدان ساماندهی شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۹۰۸۲۲

معابر کم عرض شهر همدان ساماندهی شود

همدان - رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان بر تعیین‌تکلیف معابر با عرض کمتر از ۱۲ متر تاکید کرد و گفت: باید معابر کم عرض شهر همدان ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا طبی‌مسرور ظهر سه شنبه در کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان که با محوریت بررسی اقدامات انجام شده در خصوص تعیین‌تکلیف عرض معبر کمتر از ۱۲ متر در طرح تفصیلی اظهار داشت: در طرح تفصیلی شهر همدان، تعیین‌تکلیف عرض معابر زیر ۱۲ متری و نحوه گذربندی برعهده شهرداری همدان گذاشته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون نقشه ثابتی که موجب ایجاد وحدت رویه شود ارائه نشده شاهد برخوردهای سلیقه‌ای و تضییع حقوق شهروندی هستیم.

طبی‌مسرور گفت: شورای اسلامی شهر همدان در چندین مرحله از ابتدای دوره چهارم برآن شد تا معاونت شهرسازی شهرداری همدان با کمک شهرداری های مناطق ۴گانه به برداشت محلی و ارائه خط پروژه بر اساس ضوابط طرح تفصیلی مدون اقدام کند.

وی بیان کرد: شهرداری همدان با پیگیری های مکرر و تلاش مدیران و کارشناسان شهرداری نسبت به برداشت و تهیه طرح اقدام کرده که این طرح، ملاک عمل در تمامی محدوده شهر خواهد بود.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: همچنین با توجه به اسناد معتبر موجود در خصوص مناطق توانمندسازی و الحاقی به آن، ضوابط خاص این محدوده‌ها مدنظر بوده است.

طبی‌مسرور با اشاره به وضعیت املاک واقع در خارج رینگ دوم شهری و تفکیکی‌های جدید اضافه کرد: همچنین بر اساس ضوابط و قوانین شورای عالی شهرسازی طی پروسه بررسی در حوزه معماری و شهرسازی در طرح‌های آتی مدنظر قرار می‌گیرد و به‌روز خواهد شد.

وی تأکید کرد: با اعمال شرایط جدید تعریض معابر شهری، گامی برای احقاق حقوق شهروندی و نیل به اهداف قانون تعیین وضعیت املاک شهری و صیانت از اموال و املاک شهروندان و عدالت اجتماعی خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان هم در خصوص اقدام به برداشت محلی و ارائه خط پروژه بر اساس ضوابط طرح تفصیلی مدون با کمک شهرداری‌های مناطق ۴گانه توضیحاتی ارائه داد.

مجید یوسفی‌نوید همچنین در خصوص سهولت پاسخگویی به استعلام گذربندی املاک معابر زیر ۱۲ متری هنگام صدور پروانه و یا هنگام نقل و انتقال املاک در اسرع وقت و با دقت لازم اشاره کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی موسوم به افق تحول دانشگاه فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار می‌شود.

گروه کشوری معماری و شهرسازی تحت عنوان سومین نشست دانشکدگان هنر و رسانه‌ای همایش را برگزار می‌کند.

گفته می‌شود محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش حضور خواهد داشت.

این همایش با حضور اساتید دانشگاه، اعضای هیأت علمی و علاقمندان فردا ساعت ۸ صبح در سالن همایش‌های فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار خواهد شد.

معاونان دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

در این همایش اعضای گروه کشوری معماری و شهرسازی به بیان مطالب خواهند پرداخت.

کد خبر 6097444

دیگر خبرها

  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند