Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، نشست مشترک کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.

نشست کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی با حضور مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم وزارت آموزش و پرورش، مسئول بخش دانش‌آموزی ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و جمعی از اعضا در محل معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای جلسه مهندس افشانی ضمن اشاره به همکاری‌های ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و وزارت آموزش‌وپرورش در بخش دانش‌آموزی به ویژه برگزاری المپیاد دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی فعالیت ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی در این حوزه را قابل تقدیر دانست و افزود: معاونت آموزش متوسطه آماده همکاری با ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی جهت ترویج و فرهنگ‌سازی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در بین دانش آموزان سراسر کشور هست.

وی همچنین در زمینه راه‌اندازی و تجهیز پژوهش سرای دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خواستار همکاری بیشتر آموزش‌وپرورش با ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی شد.

سپس نیکویی مسئول دبیرخانه کشوری دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به ارائه گزارشی از اولین کارگاه ملی خلاقیت و شکوفایی دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و گفت: این کارگاه به همت دبیرخانه کشوری دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز بر پا شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه بالغ بر 300 نفر از دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه از 17 استان کشور در دو محور آموزش و پژوهش به رقابت پرداختند.

به گفته مسئول دبیرخانه کشوری دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تمامی دستاوردهای این کارگاه در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در تاریخ 24-22 در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، به معرض دید عموم قرار داده خواهد شد.

در پایان مسئول بخش دانش‌آموزی ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی ترویج و تحقیق را از اهداف کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برشمرد و به ارائه گزارشی از پژوهش سرای های دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت.

وی در پایان خواستار همکاری وزارت آموزش و پرورش در بخش دانش‌آموزی دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی که به همت ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود، شد.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در تاریخ 22 لغایت 24 تیر ماه 1396 بازساختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم ضمن یادآوری این مطلب که استخر دانش آموزی این شهرستان جز پروژه‌هایی محسوب می‌شود که طی سالیان گذشته بلا تکلیف باقی مانده بود، اظهار کرد: تکمیل آن حدود ۴۰ میلیارد تومان نیاز داشت که از طریق منابع ملی انجام گرفت و اعتبارات ۱۴ میلیاردی نیز لازم بود که ۸ میلیارد آن از طریق اعتبارات نماینده تأمین شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: نصب سایت گاز تا یک ماه و نیم آینده انجام می‌شود اما مهمترین مشکل نصب انشعاب آب است که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باید تأمین اعتبار شود.

وی یادآور شد: سال گذشته آب و فاضلاب رقم ۴ میلیارد تومانی برای نصب انشعاب آب استخر اعلام کرده بود که با رایزنی به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید اما پس از تعطیلات نوروزی بر اساس تعرفه جدید این رقم به ۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که با رایزنی‌های انجام شده رقم نهایی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

واعظ با بیان اینکه از آب و فاضلاب درخواست تقسیط این رقم شده اما تنها با ۵۰ درصد آن موافقت شده است، گفت: تمام تجهیزات و امکانات این استخر آماده بوده و اگر آب و فاضلاب با تقسیط بهتری مساعدت کند می‌توان این استخر را سریع‌ترین زمان ممکن افتتاح کرد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان استفاده از اُزون به جای کلر را یکی از ویژگی‌های بارز این استخر دانست که از فرسودگی و آسیب به موتور خانه جلوگیری می‌کند و تصریح کرد: علاوه بر اختصاص ۲۴۰ متر مربع فضای موتور خانه و یک هزار و ۲۷۰ متر سالن اصلی استخر، ۳ هزار و ۱۲۰ متر مربع نیز برای محوطه آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه آموزش به عنوان یک اولویت بیشتر در میان مردم وجود دارد، گفت: برای اولین بار و پس از ۴ سال تعطیلی در پژوهش سرا این شهرستان در ۲۶ رشته مقام استانی و در ۲ رشته مقام کشوری از آن دانش آموزان این شهرستان شد.

واعظ متوسطه دوم را پیشانی مقاطع آموزشی دانست و خاطر نشان کرد: تعداد قابل توجهی از دانش آموزان این شهرستان در کنکور سال گذشته در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و … قبول شدند و برای اولین بار نیز ۳۲ پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان داشتیم که این رقم تا کنون اتفاقی رخ نداده است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به اینکه دغدغه فرهنگی نیز یکی از مسائل مورد توجه آموزش پرورش در این شهرستان بوده، افزود: برای اولین بار اعتکاف دانش آموزی با حضور یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز از میان ۲ هزار و ۲۰۰ ثبت نام کننده برگزار شد که از نظر تعداد دانش آموز حاضر در این مراسم معنوی جایگاه سوم کشور را از آن خود کردیم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان با علاقه وصف ناپذیری در این مراسم حضور پیدا کردند و نیروهای متخصص موزه و دانشگاه علاوه بر طرح مسائلی همچون جهاد تبیین موضوعات مذهبی در قالب محتوایی جدید و متناسب با سن شرکت کنندگان به صورت مسابقه محور آموزش دادند.

واعظ با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در اسفند سال گذشته برای استفاده بهینه از دانش آموزان رأی اولی و مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: ۵۰ دانش آموز نهم تا دوازدهم به عنوان ناظر افتخاری پای صندوقهای اخذ رأی حاضر شدند و در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گرفتند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ مدرسه شهری و روستایی در این شهرستان وجود دارد، تاکید کرد: حدود ۷۰ درصد مدارس در قوچان فرسوده هستند که نیاز به نوسازی دارند و این مسئله به تدریج در حال انجام است.

وی یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش را جمع آوری بخاری از سطح مدارس برشمرد و خاطر نشان کرد: نصب پکیج و شوفاژ در دستور کار همه مدارس قرار دارد اما اگر برای واحد آموزشی پیش بینی نشود به دلیل فرسودگی مدرسه است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان ادامه داد: امسال ۲ میلیارد تومان برای اصلاح سیستم گرمایشی ۲ آموزشگاه ۲۲ بهمن و شهدای بانک ملی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار ۶۴۸ معلم رسمی و غیر رسمی وظیفه آموزش به ۳۶ هزار دانش آموز در این شهرستان را بر عهده دارند، اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده هر دانش آموزان به صورت میانگین بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان هزینه دارد در صورتیکه سال تحصیلی گذشته به ازای هر دانش آموز سرانه ۱۲ هزار تومانی واریز شده است.

کد خبر 6095255

دیگر خبرها

  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان