Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی امروز سه شنبه 9 خرداد در ادامه شرح خطبه غدیر رسول اکرم(ص) گفت: جلسه بزرگی که حضرت برای معرفی حضرت امیرالمؤمنین(ع) برپا کرد، در فرهنگ و آشنایی‌های ما کم‌رنگ است. رسول خدا در این ارتباط سخنرانی مبسوطی کرده است و فلسفه جلسه را بیان کرده است و اگر به زوایای این جلسه مهم توجه کنیم ابعاد و عظمت غدیر برای ما روشن‌ترو ملموس‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: حج سال دهم، حج پایانی عمر پیامبر(ص) است. پیغمبر(ص) مناسک حج را آموزش دادند و جبرئیل بر ایشان فرود آمد و از حضرت خواست جانشینی حضرت امیرالمؤمنین(ع) را ابلاغ کند. حضرت نگران تفرقه در میان امت بود؛ چرا که تفرقه بسیار خطرناک است و قوی‌ترین جوامع را فرو می‌پاشد. پیامبر به جبرئیل فرمود: من نگران منافقان امتم هستم که فضا را بهم بزنند. آیه بر پیامبر نازل شد: «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ»(مائده، 67). صیانت از ناس را خداوند متعال انجام می‌دهد و تمام این 23 سال در گرو دستوری است که باید انجام دهی و اگر آن را انجام ندهی رسالت الهی انجام نشده و کار تمام نیست.

شفیعی ادامه داد: پیامبر(ص) اعلام توقف کرد و جمعیت مستقر شد. سخنوری پیامبر(ص) مبسوط و مفصل است؛ اینگونه شروع می‌شود: «اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی عَلا فی تَوَحُّدِهِ وَ دَنا فی تَفَرُّدِهِ وَجَلَّ فی سُلْطانِهِ وَعَظُمَ فی اَرْکانِهِ...» تا اینکه فرمود: خداوند مرا آگاه کرد که اگر آنچه را می‌گویم، نگویم رسالتم را انجام نداده‌ام و صیانت از این مطلب را خداوند تضمین فرموده است و فرمودند: در تبلیغ آنچه خداوند بر من فرو فرستاد کوتاهی نکردم. همین یک جمله بسیار جمله تأثیرگذاری است. این نمونه یک رهبر الهی است. پیامبر هیچ کوتاهی در ابلاغ وحی الهی نکرده است.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) اهواز گفت: پیامبر(ص) سخن خود را آغاز کرد و فرمود: خداوند علی(ع) را به عنوان وحی و جانشین و امام شما بعد از من معرفی کرده است. ما ولایت امام را تداوم ولایت رسول خدا(ص) و ولایت الهی می‌دانیم.

وی افزود: پیامبر(ص) در این خطبه حضرت علی(ع) را به جانشینی معرفی کردند و فرمودند:«یرید الله فی کل حال» ویژگی مردان الهی این است که در همه حالات خدا را اراده می‌کنند.

شفیعی با اشاره به ادامه خطبه گفت: پیامبر(ص) به مردم فرمود در ابلاغ این دستور تأمل داشتم. به جبرئیل گفتم نمی‌شود این را به مردم گفت چون می‌دانم منافق زیاد است و مؤمنان کم هستند. از این رو در گفتن این مطلب درنگ کردم اما خداوند متعال هیچ یک از این مسائل را مانع ابلاغ این دستور ندانسته است. بدانید خدا علی(ع) را به ولایت همه شما از کوچک و بزرگ، سفید و سیاه، عرب و عجم و ... منصوب کرده است. هر کس از او در این جایگاه الهی تبعیت کند مورد رحمت الهی است و هر کس مخالفت کند معلون است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در پایان گفت: پیامبر(ص) چندین بار در این خطبه تأکید می‌کنند که این یک امر الهی است تا منافقان متوجه شوند و این مسیر تا روز قیامت در فرزندان من از ذریه علی بن ابیطالب(ع) هست.



منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد + فیلم

یک موشک بدون سرنشین حامل کاوشگر «چانگ ای-۶» در حدود ساعت ۱۷.۲۷ دقیقه روز شنبه به وقت محلی از مرکز فضایی ون چانگ به فضا پرتاب شد.

قرار است این کاوشگر در ماموریت ۵۳ روزه خود حدود ۲ کیلوگرم از خاک بخش «تاریک ماه» را برای تجزیه و تحلیل نمونه‌برداری کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد + فیلم
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است