Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@22:13:40 GMT

عملیات سمپاشی بهاره درختان کامیاران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۹۲۰۲۸

عملیات سمپاشی بهاره درختان کامیاران آغاز شد

عبدالله نصرتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات سمپاشی درختان با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی و نیز جلوگیری از طغیان شته ها هر ساله در 2 نوبت انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه این اقدام در شهر کامیاران در 2 نوبت و در هر نوبت به مدت 2روز انجام می شود اظهار کرد: آغاز نوبت اول در 9 خرداد و مرحله دوم این اقدام 19 خرداد انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نصرتی اضافه کرد: سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد به صورت شبانه توسط اکیپ های مختلف انجام می شود.
به گفته او از جمله آفات مهم این فصل از سال شته ها، کنه ها و برگخوارها هستند و این در صورتی است که گیاهی را درطبیعت نمی توان یافت که در اوایل زندگی خود مورد حمله آفات مختلف به ویژه شته ها قرار نگیرد .
وی در خصوص ضرورت انجام این سمپاشی ها گفت: این آفت علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام ها و اختلال در امر فتوسنتز، همچنین ناقل بیماری های ویروسی نیز هستند.
وی از شهروندان خواست جهت جلوگیری از مسمومیت های احتمالی مراقبت های لازم را اتخاذ کرده و در انجام هرچه بهتر عملیات سمپاشی همکاری های لازم را با عوامل فضای سبز داشته باشند.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان