Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین شفی‌زاد متخصص کلینیکال آنکولوژی در گفت و گو باخبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص انواع روش‌های درمان سرطان اظهار کرد: جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی و تارگت تراپی (درمان هدفمند) از عمده روش‌های درمانی سرطان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که تومور محدود باشد از جراحی به منظور برداشت بافت تومورال استفاده شده و به دنبال این روش و در صورت نیاز شیوه‌های درمانی دیگری همچون شیمی درمانی و رادیوتراپی به کار می‌رودد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این متخصص کلینیکال آنکولوژی افزود: در روش‌های عمده درمانی سرطان افزون بر اینکه به سلول‌های سرطانی لطمه وارد شده و مرگ آن‌ها اتفاق می‌افتد، به بافت‌های نرمال بدن مانند مغز استخوان و مخاط هم آسیب وارد می‌شود.

شفی‌زاد عنوان کرد: در روش تارگت تراپی (هدف درمانی) مولکول‌های ساده‌ یا سیگنال رشد تحت هدف قرار می‌گیرد و مرگ سلولی رخ می‌دهد. همچنین ایمونوتراپی (ایمنی درمانی) از شیوه‌های درمانی نوین در درمان سرطان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در روش ایمونوتراپی از سلول‌های ایمنی فرد مبتلا به سرطان استفاده می‌شود، تاکید کرد: یکی از روش‌های ایمونوتراپی درمان سلولی انتخابی است. در این شیوه سلول‌های ایمنی فرد مبتلا استخراج شده و در محیط کشت با تحریک کننده‌ها مجاورت پیدا می‌کند و پس از تکثیر شدن مجدد این سلول‌ها به بدن فردی که دچار سرطان است تزریق می‌شود؛ بنابراین این سلول‌های تکثیر یافته با ورود به بافت تومورال موجب مرگ سلولی می‌شود.

این متخصص کلینیکال آنکولوژی واکسن‌ها را از دیگر روش‌های ایمنی درمانی دانست و تصریح کرد: امروزه واکسن‌های متعددی با مکانیسم‌های مختلفی در حال تولید هستند که در برخی از بررسی‌ها نتایج حاصل از این تحقیقات امیدوار کننده بوده و در گروهی از مطالعات با شکست مواجه بودیم.

شفی زاد گفت: از دیگر روش‌های ایمنی درمانی می‌توان به استفاده از پادتن‌ها (آنتی بادی ها) علیه آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی اشاره کرد. این آنتی بادی‌ها روی گیرنده‌های آنتی‌ژنی نشسته و مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. از سوی دیگر ترکیب این آنتی بادی‌ها با آن گیرنده‌ها سبب شده که سلول‌های ایمنی این سلول‌های سرطانی را شناسایی کرده و آن‌ها را از بین ببرند.

وی اظهار داشت: مهار کننده‌های چک پوینت از دیگر روش‌های درمان سرطان محسوب می‌شود که بسیاری از دارو‌ها در ایمونوتراپی در این دسته قرار می‌گیرند.

این متخصص کلینیکال آنکولوژی عنوان کرد: مهارکننده‌های چک پوینت در درمان یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های پوستی به نام "ملانوم" و در بهبودی سایر سرطان‌ها همچون کلیه، ریه، سینه، پروستات و پانکراس به کار می‌روند.

شفی زاد افزود: تاکنون روش‌های ایمنی درمانی در اروپا جنبه تحقیقاتی داشته و در ایران توسط اساتید ایمونولوژی مطالعاتی در این خصوص صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ما امیدواریم که پل اتصالی بین اساتید علوم پایه ایمونولوژی و متخصصان آنکولوژی ایجاد شود. در صورت محقق شدن این امر ما می‌توانیم نتایج مطالعات این اساتید و متخصصان را بر روی نمونه‌های حیوانی و انسانی استفاده کرده و ان شا الله در این زمینه صاحب علم و دانش باشیم.

این متخصص کلینیکال آنکولوژی تصریح کرد: در خصوص تولید آنتی بادی یکی از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی توانسته تکنولوژی تولید دارویی را که در درمان سرطان سینه کاربرد دارد، به دست آورد. این داروی ایرانی با نام تجاری "آریوتراست" در بهبودی این عارضه استفاده می‌شود.

شفی‌زاد در خصوص میزان موفقیت روش‌های ایمنی درمانی یادآور شد: این روش‌ها در درمان سرطان غدد لنفاوی (لَنفوما)، سرطان کلیه و ریه با موفقیت همراه بوده و ما امیدواریم که با غلبه بر چالش‌های این حوزه بتوانیم سایر سرطان‌ها را نیز به کمک این روش درمان کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا با بومی‌سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام موثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

 حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا درباره فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آنها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند