Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@00:06:33 GMT

ماموریت خداوند به فرشتگان در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۹۲۶۱۸

ماموریت خداوند به فرشتگان در ماه رمضان

«هو شهر دعیتم فیه إلی ضیافه الله» این ماه ماهی است که شما به میهمانی خدا دعوت شده اید.
به گزارش جهان نيوز، رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرموده است: «هو شهر دعیتم فیه إلی ضیافه الله» این ماه ماهی است که شما به میهمانی خدا دعوت شده اید. فرق این دو میهمانی (میهمانی انسان ها و میهمانی خدا) در این است که در میهمانی انسان ها، بدن میهمان است و از بدن پذیرائی می شود و چیزی که مورد نیاز بدن هست و بدن از آن لذت می برد، در اختیارشان گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در میهمانی خداوند، بدن میهمان نیست؛ روح میهمان است. و میهمانی معنوی است؛ فلذا پذیرائی ها هم فرق می کند. خداوند در این ماه از روح انسان پذیرائی می کند؛ چرا که نفس کشیدن های روزه دار را ذکر و تسبیح و خواب او را عبادت، و همه اعمال را مورد قبول قرار می دهد. رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرموده است: فرشتگان موکلند که برای روزه داران دعا کنند؛ قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): «إنّ الله تبارک و تعالی و کلّ ملائکةً بالدّعاء للصّائمین و قال: أخبرنى جبرئیل علیه السلام عن ربه تعالی ذکره أنّه قال: ما أمرتُ ملائکتى بالدّعاء لأحدٍ من خلْق استجبتُ لهم فیه ى إلا در ماه رمضان خداوند عده ای از فرشتگان را مأمور می کند تا برای روزه داران دعا کنند. سپس آن حضرت می فرماید: این دعا برای روزه داران، در خواست خیر و خوبی از خداوند است. و باز فرموده است: جبرئیل به من خبر داد که خدای سبحان فرموده، من فرشتگان را برای دعای هیچ کسی موکل نکردم، مگر برای روزه داران. (روضه المتقین، محمدتقی مجلسی) در میهمانی خدا، بعد از پذیرائی یک ماه، در پایان جایزه و هدایای بسیار عظیمی به آن ها می دهند که تمام هدایای دنیا به اندازه آن یک ماه نمی رسد. آن را هم خداوند سبحان بدون واسطه به بندگان روزه دار عطا می کنند، و می فرماید: الصوم لی و أنا اجزء به» روزه مال من است، و من خودم به روزه دار جزای آن را می دهم. و آن، بهشت جاویدان که در حضور ملک مقتدر باشد. آن هم، در روز عید سعید فطر عیدی می دهند. چنان که شاعر می گوید: روز عید است و من مانده در این تدبیرم که دهم حاصل سی روزه و ساغر گیرم. امام سجاد ـ علیه السلام ـ می فرماید: «و أرجحنا أفضل أرباح العالمین»؛ ما سودی در این ماه بردیم، که هیچ تاجری در هیچ گوشه دنیا نبرده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که در واکنش به تعرض‌های رژیم صهیونیستی علیه خاک لبنان عملیات‌های جدیدی را علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در منطقه‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵ عصر امروز چهارشنبه یکم ماه مه ۲۰۲۴ ساختمانی را در شهرک المطله با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در ادامه واکنش به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای جنوب لبنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۳۵ عصر امروز ۲ ساختمان را در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز ضمن اذعان به اصابت این موشک‌ها به ۲ ساختمان در شهرک صهیونیست‌نشین شتولا در الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از به صدادرآمدن آژیر هشدار در شهرک صهیونیستی «المطله» خبر دادند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان خبر داد.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی با ۲ موشک منطقه واقع در حدفاصل «بلاط» و «مروحین» در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

کد خبر 6094609

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز