Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده مشکل ما در ظرف یک سال گذشته عدم تعامل مثبت و منطقی مسئولان استان به هر دلیلی با نمایندگان مجلس و خود بنده بود، چه فرمانداران و چه شخص استاندار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در اولین سالگرد مجلس دهم شورای اسلامی و اقدامات انجام شده در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: در طول یک سال اخیر بخش عمده ای از پیگیری ها بر روی اصل مشکلات استان منسجم بود و مجمع نمایندگان استان موارد متعددی را پیگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش عمده از پیگیری ها مربوط به بودجه استان بود و لازم بود در این خصوص رایزنی شود که پیگیری ها در این زمینه تا حدودی محقق شد و علاوه بر مبلغ پیشنهادی دولت، مبلغ قابل توجهی به بودجه افزوده شد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش دیگری از پیگیری ها هم مربوط می شود به مسائلی مثل بحث انتقال آب به استان و راه آهن که نیازمند پیگیری همه نمایندگان استان بود گفت: در این خصوص جلسه ای با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همچنین دیدارها و مکاتباتی با برخی وزرا و معاونین انجام شد که در خصوص انتقال آب دولت قبول کرد که باید جزءاولویت ها قرار بگیرد و در این خصوص مکاتباتی را هم انجام داده است که البته هنوز اقدام عملی که منجر به نتیجه شده باشد و بگویم که این پروژه شروع شده است را ندیده ایم.

فلاحتی بیان کرد: اما این طرح به عنوان اولین اولویت دولت قبول شده و همین که مطالعات آن انجام شده موفقیت خوبی است، اما بقیه پیگیری های آن باید توسط استاندار انجام شود تا به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه در بحث راه اهن هم که بودجه های قبلی آن اختصاص پیدانکرده بود، یا چون کم بود هنوز پروژه آغاز نشده و امسال هم بودجه آن اندک بود اظهارکرد: درخصوص راه آهن تاکنون چندین جلسه انجام و کارهایی که لازم بود برای حساس شدن دولت انجام شود؛ انجام شد و در نهایت قولی که دولت درخصوص راه آهن به ما داد این بوده که در این خصوص به صورت جدی ورود پیدا خواهند کرد و اجرای این طرح از طریق سرمایه گذاری های غیر دولتی باشد، اکنون هم نیاز است تا استاندار پیگیری جدی داشته باشد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه انتخابیه قاین و زیرکوه هم لازم بود برخی مسائل بیشتر پیگیری شود که یکی از موضوعاتی که خیلی مردم را آزار می داد مشکلات منابع طبیعی بود که در این زمینه چندین جلسه با مسئولین مختلف برگزار و دستوراتی گرفته شد که برای اجرای آن باید دولت به قولهایی که عمل کند.

فلاحتی افزود: پروژه انتقال آب به مناطق عشایری زیرکوه هم که به دلیل کمبود نقدینگی تعطیل شده بود، مورد پیگیری قرار گرفت که امیدواریم این پروژه در سال جاری و با تخصیص اعتبار ادامه یابد.

وی بیان کرد: پیگیری اورژانس قاین، تامین پزشکان متخصص و واحد مربوط به بهداشت و درمان و ... هم از موارد پیگیری شده دیگر است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه که در یکسال گذشته در کلیت مجلس پیگیری شد بیشتر به برنامه ششم توسعه برمی گردد که فواید آن کل کشور را در بر می گیرد اظهارکرد: از جمله این موارد افزایش حقوق و مستمری مددجویان نهادهای حمایتی است که مصوبه مجلس بود و فکر می کنم تنها قانونی بود که توسط دولت و در واقع به بهانه انتخابات سریع اجرایی شد.

فلاحتی افزود: از دیگر موارد کلی هم می توان به بحث پرداخت مطالبات فرهنگیان ناشی از فشار و تصویب افزایش بودجه توسط مجلس، افزایش بودجه سال 96، مصوبات در حوزه های اشتغال، تولید، خروج از رکود، اقتصاد مقاومتی و ... هم در برنامه ششم و هم برنامه بودجه اشاره کرد که با اجرا شدن آن توسط دولت دوازدهم مردم بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس سوای از مباحث قانونگذاری و وظایف نمایندگی در خیلی از امورات می توانند ورود پیدا کنند اظهارکرد: اما اگر قرار باشد نتایج این پیگیری ها به حوزه انتخابیه برسد و مشکلاتی برطرف شود؛ باید تعامل دوسویه دولت با نمایندگان مجلس برقرار باشد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون هر جا که این تعامل برقرار شد موفق بودیم و خود دوستان در استان هم دیدند که با این تعامل می توانند کار را جلو ببرند و نتیجه بگیرند که در این خصوص می توان به افزایش اعتبارات در حوزه راه اشاره کرد که با پیگیری نمایندگان محقق شد و هم اکنون دوبانده سازی محور قاین- بیرجند در حال اجرا و پیشرفت است.

فلاحتی اذعان کرد: اما عمده مشکل ما در ظرف یک سال گذشته عدم تعامل مثبت و منطقی مسئولان استان به هر دلیلی با نمایندگان مجلس و خود بنده بود، چه فرمانداران و چه شخص استاندار.

وی تصریح کرد: متاسفانه دوستان این تعامل را یک سویه و از طرف نمایندگان دیدند و خودشان را از مشارکت نمایندگان بی نیاز دیدند و به همین دلیل در خیلی از موارد فایده ای که می توانست به استان یا حوزه انتخابیه برگردد ناقص بود و در نهایت استان و مردم متضرر می شوند، که این عمده ضعفی است که در یک سال گذشته می بینم.

فلاحتی تاکید کرد: با توجه به شرایطی که استان خود را در انتخابات نشان داد و مردم حرف آخرشان را زدند و با صدای بلند اعلام کردند که چه تفکری را می پسندند و چه خدمتی می خواهند، امیدوارم در دولت پیش رو کمترین مشکلی در این زمینه داشته باشیم و با ایجاد تعامل با قدرت، منافع آن به استان برگردد.

انتهی پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۲۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تشکیل استان تهران شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدتقی شاهچراغی، معاون وزیر کشور امروز در جلسه شورای اداری ورامین با تاکید بر لزوم پیگیری و رسیدگی به مطالبات مردم اظهار کرد: فرایند تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین آغاز شده و در مسیر اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است، گفت: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود. 

معاون وزیر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

شاهچراغی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه، ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند. 

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت