Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان ویژه مرند از پیشرفت 54 درصدی طرح انتقال آب ارس به دشت یکانات و هرزندات این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، راستگو در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان مرند گفت :این طرح را سه پیمانکار با هزینه 295 میلیارد تومان اجرا میکند.
وی افزود : طول کلی خط این خط 35 کیلومتر است که در حال حاضر بیش از 18 کیلومتر لوله گذاری شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال این میزان به بیش از 25 کیلومتر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از راه های حل بحران کم آبی استفاده از آب های مرزی است گفت : طبق اعلام کارشناسان امور آب 254 حلقه آب چاه در دشت مرند به طور کامل خشک شده و آب های زیرزمینی این منطقه به شدت تقلیل یافته است که با اجرای طرح انتقال آب ارس می توان امیدوار بود مزارع ، روستاها و باغات این مناطق از بحران بی آبی خارج شوند.
راستگو همچنین آزاد سازی بسترهای رودخانه ها را در جلوگیری از وقوع سیل در این منطقه مهم خواند و گفت : امسال با همکاری بخشداری و دهیاری های روستاها 156 هکتار از بسترهای رودخانه ها آزاد سازی شده اند که اگر این کار به موقع انجام نمیشد در بارندگی های اخیر شاهد بروز سیل در برخی روستاهای این شهرستان بودیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 سقوط خودرو به رودخانه چالوس و مفقودی یک نفر

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا محمد حسینی افزود : در این حادثه که دقایق پیش رخ داد متاسفانه یکی از سرنشنیان این خودرو یک نفر راهی بیمارستان شد و سرنوشت سرنشین دیگر هنوز مشخص نیست و امداد گران هلال احمر در حال یافتن این سرنشین در رودخانه هستند.

بیشتر بخوانید: کشف جسد مرد جوان در ارتفاعات دربند

وی اظهار کرد : این خودرو در حال گذر از مسیر جنوب به شمال در ۲ راهی سنار معروف به منطقه "للجار " بخش مرزن آباد بود و علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

محور کرج - چالوس جزو شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار ثبت شده روزانه به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند که در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد می رسد.

کد خبر: 1227864 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • بررسی روند پیشرفت طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  •  سقوط خودرو به رودخانه چالوس و مفقودی یک نفر
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • پیشرفت ۸۲ درصدی خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان
  • گاز رسانی در استان روی ریل پیشرفت