Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-سیدحسین نقوی حسینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در تشریح نشست این کمیسیون اظهارداشت: جلسه امروز با هدف بررسی شرایط وامکانات برگزاری مناسک حج امسال با حضور حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده رهبرمعظم انقلاب درحج و زیارت، حسین جابری انصاری و حسن قشقاوی معاون وزارت امورخارجه و نمایندگان وزارت اطلاعات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علاالدین بروجردی با اشاره به شرایط منطقه، نگرانی‌های اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجه را مطرح کرد افزود: حجت الاسلام قاضی عسگر روند گفت‌و‌گو و توافق برای برگزاری مراسم حج امسال را با جزئیات کامل برای اعضای کمیسیون توضیح داد.
نقوی حسینی با تشریح مذاکرات نماینده گان جمهوری اسلامی با مسوولات حج عربستان تصریح کرد: نماینده رهبر معظم انقلاب درامور حج گفت ما درچارچوب تعیین شده مذاکرات را ادامه دادیم و توافق نیز بر اساس همان چارچوب و روند صورت گرفت و جای هیچ نگرانی نیست. اقدامات اجرایی هم اعم از کاروان ها، اجاره هتل‌ها، نحوه استقبال حجاج و پشتیبانی و تدارکات حجاج انجام شده است.
وی در خصوص مچ بندی های تدارک دیده شده برای حجاج ایرانی اظهارکرد: مچ بندهایی هم که تدارک دیده شده، ساخت داخلی است و بیانگر یکسری اطلاعات شخصی جهت رفاه خود حجاج است و هیچ ارتباطی با کنترل افراد از سوی دیگران ندارد.
**خدمات کنسولی به زائران ایرانی
نقوی حسینی در ادامه با توجه به قطع روابط سیاسی ایران و عربستان و نبود دفتر کنسولی برای حمایت و صیانت از حقوق زائران کشورمان در ایام حج گفت: سازمان حج زیارت درهماهنگی های به عمل آمده با مسئولان عربستان و شرایط ویژه رخ داده بین دو کشور قرار است تا پایان حج امسال تیمی از کارشناسان حوزه کنسولی در موسم حج برای رفع مشکلات احتمالی و ارایه خدمات کنسولی به زائران ایرانی در این کشور مستقر باشند.
وی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته و موافقت عربستان قرار است یک تیم 10نفره کنسولی ایران از اول ماه شوال تا پایان ماه محرم یعنی یک ماه زودتر از ایام حج و یک ماه پس از پایان مناسک حج در عربستان مستقر باشند.
به گفته وی، کارشناسان حوزه کنسولی دارای تمامی اختیارات کنسولگری در زمینه ارایه خدمات به زائران هستند.
وی اظهار داشت: به گفته نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت ارتباط ایران با سایر کشورهای مسلمان و وی افزود: در ادامه جلسه، کواکبیان، ذوالنوری، فلاحت پیشه، کریمی قدوسی و جمالی دیدگاه‌ها، دغدغه ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.
این نماینده مجلس افزود: همچنین قاضی عسگر گفت در امور اجرایی تلاش شده است کلیه ضعف‌های گذشته رفع شود و بیمه حجاج تا 200 میلیون تومان افزایش یافته است و در ادامه جلسه رییس سازمان حج و زیارت توضیحاتی پیرامون امور اجرایی حج ارائه کرد.
نقوی حسینی با اشاره به سخنان محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، تلاش شده مشکلات مطرح در ورودی حجاج از جمله انگشت‌نگاری نیز حل شود و با احترام کامل امور اجرایی صورت گیرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در پایان قاضی عسگر اشاره کرد که مسائل خانواده شهدای مسجدالحرام و منا را هم دنبال کرده و تلاش می شود مساله دیه هم حل شود، همچنین کمیسیون امنیت بر کاهش ادبیات نامناسب از سوی عربستان در دوران حج تاکید کرد.

** شروع اعزام کاروان ها از اول مرداد
رییس سازمان حج و زیارت درادامه با بیان اینکه تمامی زائران ایرانی از19 ایستگاه پروازی ازنقاط مختلف کشور راهی جده و مدینه خواهند شد، گفت‌: اعزام کاروان های زائران ایرانی از اول مرداد ماه امسال آغاز می شود.
محمدی با اشاره به اینکه طول اقامت زائران حج بین 30 تا 33 روز خواهد بود، افزود: براساس توافق تمامی کشورها با عربستان، 50 درصد جابجایی زائران حج توسط هواپیمایی سعودی انجام خواهد شد.
وی گفت:همچنین براساس توافقات به عمل آمده تمامی برنامه های زائران ایرانی در طول ایام حج به انجام خواهد رسید.
وی در ادامه افزود: پیش از شروع جلسه رسمی موضوعاتی از قبیل آخرین روند وضعیت صیادان دزدیده شدن از سوی دزدان دریایی، آخرین وضعیت گروگان حادثه میرجاوه، انتصاب و شروع به کارسفیر ایران درعمان مطرح شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: تلاش شده سفر حجاج به صورت مستقیم از فرودگاه اردبیل به سمت مدینه و بازگشت آن نیز از جده انجام شود تا حجاج بدون دغدغه و نگرانی  بتوانند سفر معنوی خود را در ماه آینده انجام دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ابراهیم احدی عصر شنبه در همایش متمرکز آموزشی، توجیهی زائران استان اردبیل در مصلای اردبیل، اظهار داشت: امسال 855 نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع مشرف می‌شوند تا اعمال حج خود را در مدت یک ماه انجام دهند.

وی تصریح کرد: اعزام حجاج در قالب هفت کاروان در روزهای 12 و 13 خردادماه و از طریق فرودگاه اردبیل انجام خواهد شد تا حجاج سرزمین وحی بتوانند با عزیمت به شهر مدینه اعمال حج خود را آغاز کنند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل گفت: زمان بازگشت حجاج استان اردبیل نیز در تاریخ 15 و 16 تیرماه از جده به سمت فرودگاه اردبیل خواهد بود تا حجاج استان اردبیل بتوانند بازگشت موفقیت‌آمیزی را داشته باشند.

احدی افزود: امسال دارندگان فیش حج تمتع ثبت‌نامی در سال‌های 85 و 86 فرصت اعزام به حج تمتع را پیدا کردند که مراحل پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام قطعی آنها تا اسفندماه انجام شده و مراحل بعدی نیز در هفته‌های گذشته به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هم به صورت شهرستانی و هم به صورت متمرکز استانی ما برنامه‌های آموزشی و توجیهی را برای حجاج بیت‌الله‌الحرام برگزار کردیم تا بیش از گذشته با آیین، مناسک و آداب حج آشنایی پیدا کنند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل اضافه کرد: با همراهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان برنامه‌های متنوعی در این همایش تدارک دیده شده بود که سعی کردیم به صورت عملیاتی با حضور حجاج این برنامه‌ها را برگزار کنیم که از جمله آن اقامه نماز، عمل سعی بین صفا و مروه و همچنین طواف خانه خدا بوده که به صورت نمادین در مصلای اردبیل برگزار شد.

احدی بیان کرد: امیدواریم حجاج با آشنایی بیشتر با این آداب و مناسکی که باید انجام دهند و همچنین توجه به برخی مسائل یاد شده در کلاس‌های توجیهی، بتوانند سفر معنوی و ارزشمندی را داشته باشند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل یادآور شد: تلاش شده تا سفر حجاج به صورت مستقیم از فرودگاه اردبیل به سمت مدینه و بازگشت آن نیز از جده انجام شود تا حجاج بدون دغدغه و نگرانی  بتوانند سفر معنوی خود را در ماه آینده انجام دهند.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • کاهش محسوس میانگین سنی حجاج سمنان
  • بازگشت حجاج عمره گزار به ایران
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور