Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- بورس انرژي امروز (سه شنبه) کار خود را با معامله پنج هزار و 571 قرارداد سلف موازي استاندارد با سررسيد يکسال و بيشتر در بازار مشتقه به ارزش 23 ميليارد و 243 ميليون ريال پايان داد.

به گزارش ايرنا، در معاملات امروز بورس انرژي ايران، ارزش تابلو سلف موازي استاندارد براي قراردادهاي با سررسيد يکسال و بيشتر در بازار مشتقه بورس انرژي ايران در نماد سنندج با پنج هزار و 366 قرارداد، به 22 ميليارد و 737 ميليون ريال رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين موضوع درباره نماد ستاره 205 قرارداد با ارزش 506 ميليون ريال بود.
در آغاز جلسه معاملاتي امروز، نمادهاي بار پيک روزانه، بار پايه روزانه، ميان باري روزانه و کم باري روزانه هشتم تيرماه گشايش يافت.
در پايان نيز نمادهاي بار پيک روزانه، بار پايه روزانه، ميان باري روزانه و کم باري روزانه سيزدهم خردادماه و بار پيک هفتگي، بار پايه هفتگي، ميان باري هفتگي و کم باري هفتگي همين روز متوقف و فرآيند تحويل آنها آغاز شد.

** عرضه يک هزار تن پروپيلن پالايش نفت شازند در رينگ داخلي از فردا
در معاملات امروز بازار فيزيکي بورس انرژي ايران، کالاهاي متانول پتروشيمي شيراز، حلال 402 پالايش نفت شيراز و تهران، پنتان پلاس پتروشيمي پارس، برش سه کربنه و سنگينتر شرکت آرياساسول، حلال 410 پالايش نفت شيراز و ميعانات گازي پالايش گاز ايلام رينگ داخلي عرضه شدند.
حلال 402 پالايش نفت تبريز نيز رينگ بين‌الملل بازار فيزيکي را به خود اختصاص داد.
در مجموع،‌ معاملات صورت‌گرفته معادل 8،455 تن به ارزش بيش از 92 ميليارد و 120 ميليون ريال شد.
فردا کالاهاي برش سنگين پتروشيمي جم، آيزوفيد، آيزوريسايکل، حلال 402، حلال 404، حلال 410، نفتاي سنگين تصفيه نشده، بلندينگ نفتا حلال 410 پالايش نفت شيراز و پروپيلن پالايش نفت شازند به رينگ داخلي مي رسند.
گاز مايع پالايش نفت آبادان و گاز مايع سرخون و قشم نيز در رينگ بين‌الملل بازار فيزيکي عرضه مي شوند.
همچنين فردا يک هزار تن پروپيلن پالايش نفت شازند در رينگ داخلي عرضه مي شود.
به گزارش ايرنا،‌ ارزش معاملات بازار سرمايه (شامل سهام، اوراق و آتي و مشتقه) در بورس تهران، فرابورس ايران، بورس کالا و بورس انرژي از يک هزار و 96 ميليارد ريال در سال 1391 به يک هزار و 902 ميليارد ريال در سال 1395 رسيد و رشد 74 درصدي را ثبت کرد.
در بورس انرژي ايران سه بازار فيزيکي، مشتقه و فرعي وجود دارد که در بازار فيزيکي کالاهاي پذيرفته شده در بورس، در بازار مشتقه اوراق بهادار مبتني بر کالاهاي پذيرفته شده معامله و در بورس فرعي کالاهاي تک محموله اي معامله مي شود.
مديرعامل بورس انرژي سي ام فروردين ماه اعلام کرد: 150 شرکت خارجي در بورس انرژي ايران، کد معاملاتي دارند که برخي جزو پنج شرکت برتر بين المللي در حوزه صنعت نفت به شمار مي روند.
«سيدعلي حسيني» افزود: اکنون 13 کشور دنيا از فرآورده هاي بورس انرژي، کالا دريافت مي کنند.

براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام*9186*1961* گزارش: هما همت خواه* انتشار: مريم مسعود



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد