Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@12:49:55 GMT

آموزش شخصي سازي صفحه نمايش در ويندوز 10

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۹۴۷۳۲

خبرگزاري آريا - آيا مطالب مشابه در سايت وجود دارد؟ اطلاعات به روز نشده است.


--> آموزش شخصي سازي صفحه نمايش در ويندوز 10





نور صفحه شما در در ويندوز 10 بهينه و تنظيم نيست؟ شايد برخي رنگ ها خاموش هستند يا متن ها بيش از حد کوچک (و يا بيش از حد بزرگ) هستند. شايد رزوليشن صفحه نمايش ويندوزتان در حالت غير ايده آل تنظيم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خب جاي نا اميدي نيست. شما مي توانيد صفحه نمايشتان را در ويندوز 10 شخصي سازي کنيد مانند اندازه متن ها، تعويض رزوليشن، کاليبره کردن رنگ ها و...

اينکه شما چقدر مي توانيد صفحه نمايشتان را شخصي سازي کنيد به نسخه‌ي ويندوزتان بستگي دارد. براي مثال مقدار تغيير تنظيمات در نسخه Anniversary با نسخه Creators متفاوت مي باشد. با اين حال باز هم مي توانيد بسياري از تغييرات را در هر دو نسحه اعمال کنيد. اگر ميخواهيد بدانيد که از چه نسخه اي از ويندوز استفاده مي کنيد بر روي استارت منو راست کليک کنيد. اگر فرمان Settings را ببنيد نسخه ويندوز شما Creators است اما اگر فرمان Control Panel را ببنيد نسخه ويندوز شما قديمي تر است.

نسخه هاي قديمي تر (بدون آپديت Creators)

ابتدا به آدرس Start button>Settings>System>Display برويد. در اينجا مي توانيد اندازه متون در برنامه ها تغيير دهيد که بهتر است روي %100 باشد. اما ممکن است روي صفحه نمايش شما هنوز هم نوشته ها کوچک باشد. در اين صورت اين مقدار را روي %125قرار دهيد.




حالا مي توانيد تغييرات را در ويندوز مشاهده کنيد.




اگر سايز هنوز کوچک است بايد مقدار را به %150 برسانيد. اما از طرفي ممکن است بسيار بزرگ شود. %125 درصد مقدار معمولي سايز نوشته ها مي باشد. در پايين صفحه مي تواند مقدار روشنايي را تغيير دهيد. به اين ترتيب که بايد اسلايد Adjust brightness level را حرکت دهيد.




بالا بردن مقدار روشنايي باعث مي شود شما بهتر ببنيد ولي باتري سيستم شما بيشتر مصرف مي شود. اگر از تبلت يا لپتاپ استفاده مي کنيد بهتر است که اين کار را نکنيد. حال بر روي گزينه Advanced display settings کليک کنيد.




در اينجا مي توانيد رزوليشن صفحه نمايش را تغيير دهيد. با کم کردن رزوليشن اندازه متون و تصاوير بزرگ مي شود. پس اگر شما دوست داريد که تصاوير و نوشته ها بزرگ تر شود اين مقدار را تغيير دهيد اما بهتر است روي مقدار recommende (پيشنهادي) تنظيم کنيد.




همچنين شما مي توانيد مقدار دقيق رنگ، بالانس رنگ ها، کنتراست و ديگر عناصر را روي صفحه نمايش خود تغيير دهيد. بدين منظور روي گزينه Color calibration کليک کنيد.




در اينجا شما به تغييرات در مقدار گاما، روشناي،کنتراست و بالانس رنگ ها دسترسي داريد.




وقتي که کار شما تمام شد ويندوز مقدار ClearType را بر اساس آن چيزي که تنظيم کرده ايد مثل مقدار رنگ و اندازه متون به شما نمايش مي دهيد. مطمئن شويد که ClearType فعال باشد. سپس ويندوز به شما پنج تصوير مبتني بر ClearType نشان ميدهد. حال شما مي توانيد هر کدام را که در نوشته بهتر است انتخاب کنيد.




زماني که کارتان تمام شد روي گزينه Finish کليک کنيد. حالا در خروجي تغييرات مانند آنچه تنظيم کرديد به نمايش در مي آيد.




قدم بعدي، بر روي Advanced sizing of text and other items کليک کنيد.




در اينجا به فضاي Control Panel مي رويد و مي توانيد تنظيمات صفحه نمايش را تغيير دهيد. ما به برخي از اين گزينه ها مي پردازيم. روي گزينه Change only the text size کليک کنيد. يک منو بالا و پايين رونده را مشاهد مي کنيد؛ سپس در اين منو مي توانيد انداز هر نقطه را انتخاب کنيد. به اين ترتيب مي تواند اين مقدار را افزايش يا کاهش دهيد.




در آخر روي گزينه Adjust brightness کليک کنيد.




در اينجا مي توانيد مقدار روشنايي را با استفاده از يک اسلايدر بار تغيير دهيد. اطمينان حاصل کنيد که اين مقدار بر روي recommended قرار دارد. سپس بر روي Change plan settings کليک کنيد.




در اينجا مي توانيد مقدار استفاده باتري را تغيير دهيد و همچنين تعيين کنيد که هنگام استفاده از کامپيوتر روشنايي تا چه ميزان فعال باشد و يا وقتي به برق متصل باشد چه تغييري کند. براي مثال، مي توانيد مقدار روشنايي را زماني که از باتري سيستم کار مي کشيد به پايين ترين سطح برسانيد و زماني که به برق متصل است روي بالاترين سطح قرار دهيد. وقتي که کارتان تمام شد روي گزينه Save changes کليک کنيد.




نسخه همراه با آپديت Creators

حالا بياييد نگاهي به ويژگي هاي اين نسخه از ويندوز بيندازيم. ردموندي ها برخي ويژگي هاي را به اين نسخه اضافه کرده‌اند و در عين حال بدون هيچ دليلي برخي را نيز حذف کرده اند. همانند قبل يه آدرس Start button>Settings>System>Display برويد. مي بينيد که در اينجا منو بالا و پايين رونده وجود دارد که اندازه متن ها را در برنامه ها تغيير مي دهد. حال مقدار دلخواه خود را انتخاب کند.




حالا مي توانيد تغييرات را در ويندوز مشاهده کنيد.




همچنين شما مي توانيد تنظيمات را روي مقدار عددي که ميخواهيد تنظيم کنيد. بدين منظور روي Custom Scaling کليک کنيد و عددي مانند 115 را در فيلد تايپ کنيد تا تغييرات را مشاهده کنيد.




براي مشاهده تغييرات يک بار Sign out کنيد و دوباره برگرديد. اگر اين تغييرات شما را خوشحال نکرد آنرا غيرفعال کنيد (روي 100 قرار دهيد) و دوباره Sign out کنيد و وارد شويد.

به Display settings برميگرديم. شما مي توانيد رزوليشن را به طور کلي تغيير دهيد. با کليک بر روي منو بالا و پايين رونده مي توانيد رزوليشن را به مقدار دلخواه تغيير دهيد. اگر اين تغييرات شما را راضي کرد بر روي گزينه Keep changes کليک کنيد. با کليک بر روي گزينه Revert هم به رزوليشن قبلي برخواهيد گشت.




همچنين شما مي توانيد رنگ ها را به دقت تنظيم کنيد بدين منظور Control Panel را باز کنيد. و روي Color Management کليک کنيد.




در پنجره برنامه Color Management بر روي تب Advanced کليک کنيد سپس Calibrate display را انتخاب کنيد.




در اينجا شما به تغييرات در مقدار گاما، روشناي،کنتراست و بالانس رنگ ها دسترسي داريد.




وقتي که کار شما تمام شد ويندوز مقدار Clear Type را بر اساس آن چيزي که تنظيم کرده ايد مثل مقدار رنگ و اندازه متون به شما نمايش مي دهيد. مطمئن شويد که ClearType روشن باشد. حالا ويندوز به شما پنج تصوير مبتني بر ClearType نشان ميدهد. حال شما مي توانيد هر کدام را که در نوشته بهتر است انتخاب کنيد.




زماني که کارتان تمام شد روي گزينه Finish کليک کنيد و حالا در خروجي تغييرات مانند آنچه تنظيم کرديد به نمايش در مي آيد.




در آپديت Creators ويندوز 10 شما هميچنين مي توانيد مقدار روشنايي را در تبلت و يا لپتاپ خود را Control Panel و بخش Power Option تغيير دهيد. در پايين اين بخش اسلايدر را به سمت چپ يا راست حرکت دهيد.




حال بر روي گزينه Change plan settings کليک کنيد.



در اينجا شما مي توانيد مقدار روشنايي را زماني که لپتاپ شما از باتري استفاده ميکند يا به برق متصل است تغيير دهيد.



اين هم از قابليت هاي ويندوز 10 در آپديت Creators. حالا شما مي توانيد آنطور که دوست داريد صفحه نمايشتان را شخص سازي کنيد. سوالات و مشکلات خود را در رابطه با شخصي سازي و يا بهينه سازي صفحه نمايش در ويندوز 10 با ما در ميان بگذاريد.


ساير مقالات مربوط به ويندوز 10









-->
ابتدا قبلي 1 بعدي انتها (1)

-->







منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش از طریق سرگرمی و نمایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما کارشناسان براین باورند هنر نمایش می تواند در کنار سرگرم سازی کودکان و نوجوان، مفاهیم عمیق اخلاقی و انسانی را به آنان آموزش دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • شکایت پرسپولیس از دو پرسپولیسی | تبعات اقدام علیه درویش
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • شکایت باشگاه پرسپولیس از ۲ پرسپولیسی!
  • آموزش از طریق سرگرمی و نمایش
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس