Web Analytics Made Easy - Statcounter

استوارت جونز در پاسخ به پرسشی درباره میزان تعهد عربستان سعودی به دموکراسی و نیز انتقاد آمریکا از سوابق دموکراسی در ایران به دنبال جواب می گشت. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ استوارت جونز معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در پاسخ به پرسشی درباره میزان تعهد عربستان سعودی به دمکراسی و نیز انتقاد آمریکا از سوابق دمکراسی در ایران دچار سردرگمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگار از وی پرسیدشما آنجا (عربستان) بودید و وزیر امور خارجه (آمریکا) از عملکرد انتخابات ایران و سابقه ایران در بخش دمکراسی انتقاد کرد، وی این کار را کرد درحالیکه در کنار مقامات سعودی بود. توصیف شما از تعهد عربستان سعودی به دمکراسی چیست؟ آیا دولت آمریکا معتقد است که دمکراسی مانعی برضد افراط گری است؟
دانلود دانلود تصویر
معاون وزیر امور خارجه آمریکا درحالیکه انتظار چنین پرسشی را نداشت و چهره اش مات و مبهوت نشان می داد پس از سکوتی نسبتا طولانی گفتفکر می کنم چیزی که ما می گوئیم این است که در این جلسه ما توانستیم پیشرفت قابل توجهی با شرکای سعودی و شرکای خود در شورای همکاری خلیج(فارس) بدست آوریم یعنی هم بیانیه قوی برضد افراط گری صادر شد و نیز برخی تدابیر از طریق ساز و کارهای شورای همکاری خلیج (فارس) در نظر گرفته شد تا ما بتوانیم با افراط گرایی مبارزه کنیم. روشن است که یک منبع افراط گری و یک تهدید تروریستی از ایران نشأت می گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در این دیدار  گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود روابط دو کشور ایران و روسبه ارایه کرد.

جلالی با اشاره به  گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت  گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد برسی قرار گرفت.

 وزیر امور خارجه در این دیداد با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین المللی و منطقه ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: دانشگاه‌های کم‌دانشجو ادغام می‌شوند
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟