Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال بررسی امکان تعمیم و افزایش ممنوعیت بر حمل لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی بزرگ به داخل کابین هواپیما در پروازهای بین المللی آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دیوید لاپان» سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد کهاین وزارتخانه در حال بررسی امکان تعمیم و افزایش ممنوعیت اِعمال شده بر حمل لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی بزرگ به داخل کابین هواپیمادر پروازهای بین المللی آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاپان همچنین تأیید کرد که «جان کِلی» وزیر امنیت داخلی این کشور در گفتگو با «دیمیتریس آوراموپولوس» عضو هیأت امور داخلی اروپا و «ویولتا بولک» عضو هیأت حمل و نقل اتحادیهاروپا گفته است که گزینه تعمیم و افزایش این ممنوعیت «همچنان بر روی میز است».

سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا اظهار داشت که دو طرف بر لزوم ارتقای «امنیت هوانوردی در سطح جهانی» به توافق رسیدند.

جان کلی همچنین تصریح کرد که برای تضمین امنیت پرواز هواپیماهای تجاری به آمریکا، تمام تدابیر لازم را- از جمله ممنوعیت حمل وسایل بزرگ الکترونیکی به داخل کابین مسافران- اجرا خواهد کرد.

گفتنی است که وزیر امنیت داخلی آمریکا اوایل هفته جاری در گفتگو با شبکه خبری «فاکس نیوز ساندی» از «احتمال» وضع ممنوعیت بر حمل لپ تاپ به داخل کابین هواپیما در تمام پروازهای بین المللی ورودی و خروجی آمریکا خبر داده بود.

یک مقام اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود، این اظهارات وزیر امنیت داخلی آمریکا را «خوب» ارزیابی کرد و گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا در تلاش برای یافتن پاسخی مشترک به تهدید مواد منفجره در [هواپیماهای درحال] پرواز هستند».

لازم به ذکر است یکی از موضوعات مهمی که همچنان تحت بررسی قرار دارد، پیامدهای بالقوه امنیتی ناشی از انبار کردن شمار زیادی باتری لپ تاپ در محموله خطوط هوایی است.

در ماه مارس، آمریکا در پروازهایی که از ده فرودگاه مبدأ- شامل فرودگاههایی در امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر و ترکیه- انجام می گرفت، محدودیتهایی بر حمل لپ تاپ اِعمال نمود. دلیل اِعمال این محدودیتها، نگرانی مقامات امنیتی آمریکا از وجود بمب جاسازی شده در وسایل الکترونیکی حمل شده به داخل هواپیما بود.

این محدودیت اِعمال شده از سوی دولت آمریکا، حدود ۳۵۰ پرواز در هفته را تحت پوشش قرار می دهد. با افزایش و تعمیم این ممنوعیت به تمام فرودگاههای اروپا،حدود ۴۰۰ پرواز بطور روزانه و ۳۰ میلیون مسافر تحت الشعاع این ممنوعیت قرار خواهند گرفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بر ضرورت تجهیز خودروها به ردیاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار علی ولیپور گودرزی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه درباره ایمنی خودروها و اقدامات ضروری برای جلوگیری از سرقت خودرو اظهار کرد: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها میان خودروسازان و پلیس آگاهی برگزار شده است و همچنان نیز جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جلسات موارد و پیشنهادات خود را در مورد ایمنی خودروها و راهکارهای ارتقای امنیت خودروها ارائه دادیم که یکی از موارد مطرح شده از طرف ما این بود که تمام خودروها به ردیاب مجهز شوند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی که در آن استاندار تهران هم حضور دارند، نظرات و دیدگاه‌های خود را در این خصوص بیان می‌کنیم و در مواردی هم با توجه به پرونده‌های موجود مواردی از نقص ایمنی خودروها را به خودروسازان منتقل می‌کنیم تا آن را برطرف کنند، البته در همین راستا نیز تولید بعضی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

سردار ولیپور گودرزی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری میان پلیس و یکی از شرکت‌های دانش‌بینان در حوزه ساخت ردیاب گفت: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی در خودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها است و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد، از این رو تاکید پلیس این است که خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد: مالکان خودروهای فعلی نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز معتبر خودروی خود را به ردیاب مجهز کنند، علاوه بر آن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیسی نیز ضروری و استفاده از قفل فرمان، پارک خودرو در محل‌های دارای روشنایی از جمله این موارد است.

کد خبر 749692

دیگر خبرها

  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • عکس/ لشکرکشی پلیس آمریکا به داخل دانشگاه کلمبیا
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • پخش سریال حشاشین در ایران ممنوع شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول