Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا خسروی نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت برای اینکه بتواند بیشترین سهم ممکن را از مخازن نفتی مشترک به دست آورد اقدام به استخراج غیر متعارف چاه های نفتی در میادین مشترک کرده است که البته اشکالات فراوانی وارد است. این در حالی است که تنش‌های منطقه ای نباید موجب تغییر رویکرد منطقه ای شود چون در مدت زمان محدودی شرایط نامساعد منطقه‌ای ، آرامش خود را حفظ می‌کند و قیمت نفت هم تثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه لجاجت عربستان در میادین نفتی مشترک مشکل آفرین است افزود: عربستان با روش های مختلف درصدد برآمده است تا با افزایش میزان تولیدات نفتی ، اجازه برداشت بیشتر را به کشورهایی همچون ایران و روسیه را ندهد، این در حالی است که افزایش میزان تولید نفت برای عربستان مضرات فراوانی داشته است از اینرو اصرار مقامات ایرانی برای افزایش قیمت نفت هم در چنین شرایطی پسندیده نیست.

خسروی خاطر نشان کرد:احداث پالایشگاه های نفتی فراورده های نفتی از جمله اقدامات تاثیر گذاری است که توانسته ارزش افزوده بالایی برای محصول استراتژیک کشورمان داشته باشد و هر چه بیشتر بتوانیم از فراوری های نفتی را به فروش برود و از مخازن نفت و گاز که شاهرگ حیاتی کشورمان است حفظ و بهره برداری صحیح و بهینه شکل بگیرد.

گفتنی است که مدیریت و صیانت از مخازن جایگاه مهمی یافته است. هدف از مدیریت مخازن، اقدام و برنامه ریزی لازم برای بهره برداری بهینه از یک مخزن است این در حالی است که با برداشت تدریجی از مخازن، فشار آن ها متناسب با میزان برداشت کاهش می‌یابد. با افت فشار تدریجی یک مخزن میزان تولید از چاه های موجود در آن کاهش پیدا می‌کند. تا جایی که دیگر به صورت طبیعی قادر به تولید نمی‌باشد.

شایان ذکر است که یکی از مباحث مهم مهندسی نفت در دنیا، استفاده از روش‌های مختلف ازدیاد برداشت است روشن است که اگر افزایش برداشت بدون برنامه ریزی صورت بگیرد کشورمان را دچار آسیب می‌کند. لذا دولت نمی‌تواند بنا به میل خود، برداشت از مخازن را افزایش دهد بلکه باید برای افزایش برداشت برنامه ای طراحی شود که به مخازن آسیب نرسد. بنابراین افزایش تولید در یک مقطع زمانی بنا به دلایل مختلف به معنای افزایش در درازمدت نیست و اگر چه افزایش برداشت منجر به افزایش سرمایه و بهبود وضعیت اقتصادی کشورمی شود که این زمینه از لحاظ فنی با محدودیت‌های جدی برخوردار است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه

تین نیوز

ساخت دو کارخانه مشترک میان آلستوم فرانسه و راه آهن مصر در شهر اسکندریه

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، وزیر حمل و نقل مصر از امضای تفاهمنامه مشترک با وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه برای راه اندازی نخستین کارخانه تولید ناوگان ریلی فرانسوی در مصر خبر داد.

به نوشته ریل ژورنال، کامل الوزیر اعلام کرد که بر اساس مصوبه دولت مثر، قرار است از ظرفیت های شرکت آلستوم فرانسه برای ساخت و راه اندازی دو واحد کارخانه تولید ناوگان ریلی در شهر اسکندریه استفاده شود که بیش از ۱۲۰۰ شغل در این مسیر ایجاد خواهد شد.

به گفته کامل الوزیر، نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم به تولید ناوگان ریلی مورد استفاده در خطوط مترو، مونوریل، LRV و قطعات یدکی آنها خواهد پرداخت. کارخانه دوم نیز قرhv است بر تولید تجهیزات قطارهای برقی، سیتسم های علائم و ارتباطات و کابل و پنل های مورد استفاده از تجهیزات الکتریکی قطارهای آلستوم بپردازد.

 کامل الوزیر در جریان سفر خود به فرانسه، قرارداد ساخت خط ۶ مترو قاهره را با آلستوم به امضا رسانده است. همچنین قرار است دستکم، ۲۵ درصد از بودجه ۹۰۰ میلیون دلاری مورد نیاز ساخت خط ۶ مترو قاهره از سوی دولت فرانسه تامین شود. آلستوم در ادامه همکاری خود با راه آهن و وزارت حمل و نقل مصر، قرار است در توسعه خطوط ۱ و ۳ مترو قاهره نیز مشارکت داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید