Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@13:39:08 GMT

دزد پيرزن‌هاي تهراني را شناسايي کنيد! + عکس

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۹۶۳۱۹

خبرگزاري آريا - پليس از مردم خواست مجرم سابقه‌دار تحت تعقيبي را که با حضور در منزل پيرزن‌ها به بهانه‌هاي واهي چون برنده شدن در بانک يا پرداخت مستمري با کش‌روي و زورگيري سرقت مي‌کرد شناسايي کنند.

به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، در مورخه 20 فروردين 96 و از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 ، وقوع يک فقره سرقت بعنف منزل در خيابان حبيب اللهي به کلانتري 118 ستارخان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با حضور مأموران در محل و انجام تحقيقات اوليه مشخص شد مردي ميانسال پس از ورود به خانه متعلق به يک خانم 65 ساله و اطلاع از محل نگهداري اموال باارزش اين خانم اقدام به سرقت بيش از 80 ميليون تومان طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل منزل وي کرده و از محل متواري شده است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت به عنف منزل و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسراي ناحيه 2 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.



مالباخته پس از حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:ساعت 15:00 مورخه 20 فروردين 96 داخل خانه نشسته بودم که زنگ خانه به صدا در آمد؛ فردي خودش را مأمور بانک معرفي کرد و مدعي شد که من در قرعه کشي بانک برنده چند ميليون تومان پول شدم ؛ به اين بهانه اين شخص که لباس سفيد به تن داشت وارد خانه شد و پس از لحظاتي از من درخواست مدارک شناسايي کرد تا به قول خودش امور اداري جهت تحويل پول قرعه کشي را انجام دهـد.

براي آوردن مدارک شناسايي به سراغ کمدديواري داخل يکي از اتاق ها رفته بودم ؛ ناگهان احساس کردم شخصي پشت سرم ايستاده! که به محض برگشتن با اين شخص روبرو شدم.

قصد اعتراض داشتم که ناگهان به سمت من حمله ور شد و در حاليکه قدرت مقابله با او را نداشتم ، تمامي طلا و جواهرات و پول هايم را از داخل کمد ديواري سرقت کرد و از محل متواري شد.

کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با توجه به شيوه و شگرد سرقت به بررسي وقوع سرقت هاي مشابه پرداخته و اطلاع پيدا کردند که سرقت هاي مشابه ديگري در ديگر مناطق تهران دقيقا به همين شيوه و شگرد رخ داده است.

بررسي اظهارات مالباختگان جديد نشان داد که فردي با مشخصات يکسان و تحت عناوين مأمور اداره بيمه يا کارمند بانک و به بهانه هاي مختلف پرداخت حقوق مستمري يا برنده شدن افراد در قرعه کشي بانک به در منازلي که در تمامي آنها افراد سالخورده ( عمدتا پيرزن ) زندگي مي کنند، مراجعه کرده ؛ پس از ورود به منازل افراد، در صورت امکان به شيوه کش روي و در صورت اطلاع مالباختگان از هويت واقعي اش به شيوه زورگيري اقدام به سرقت وجوه نقد ، طلا و جواهرات کرده و نهايتا با يک دستگاه موتورسيکلت طرح ويو آبي رنگ از محل متواري شده است.

کارآگاهان پايگاه دوم آگاهي با بهره گيري از اظهارات شکات و مالباختگان در خصوص مشخصات ظاهري سارق ، شيوه و شگرد سرقت و نهايتا بهره گيري از سوابق مجرمين سابقه دار موفق به شناسايي يکي از مجرمين سابقه دار و حرفه اي به نام فريدون . ن ( متولد 1346 ) شدند.

بررسي سوابق فريدون . ن حکايت از آن داشت که اين شخص از مجرمين سابقه دار و حرفه اي با 13 سابقه دستگيري و زندان است که در اين 13 فقره بارها به اتهام ارتکاب جرايم مختلف کلاهبرداري، قاپ زني و سرقت منزل از سوي پايگاه هاي مختلف آگاهي دستگير و روانه زندان شده و در بسياري از پرونده سرقت هاي خود نيز دقيقا به همين شيوه و تحت عناوين مأمور اداره بيمه يا کارمند بانک اقدام به سرقت از افراد سالخورده کرده است.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت: در ادامه اقدامات پليسي جهت دستگيري فريدون . ن، کارآگاهان با بهره گيري از اطلاعات موجود در سوابق متهم اقدام به شناسايي آخرين محل سکونت وي در محدوده ميدان شهداي هفتم تير کرده ، در تحقيقات پليسي اطلاع پيدا کردند که اين شخص به واسطه اقدامات مجرمانه از سوي خانواده طرد و در حال حاضر بلامکان است؛ لذا در ادامه پيگيري پرونده و به جهت دستگيري اين متهم سابقه دار و حرفه اي و همچنين شناسايي ساير شکات و مالباختگان احتمالي ، دستور انتشار بدون پوشش تصوير اين شخص از سوي بازپرس پرونده صادر شده است.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافي در پايان خبر عنوان داشت: از کليه شهروندان که موفق به شناسايي تصاوير متهم شده و اطلاعاتي در خصوص مخفيگاه يا محل هاي تردد اين شخص دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود در اين خصوص را از طريق شماره تماس 21869006 در اختيار کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهنـد؛ همچنين از شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند نيز دعوت مي شود تا جهت پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه دوم پليس آگاهي در جنت آباد شمالي – خيابان شاهين شمالي مراجعه کنند.
برنا
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو