Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@09:04:31 GMT

دلايل اشتباه براي شروع زندگي مشترک

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۹۸۱۵۵

خبرگزاري آريا -




حتي اگر همه جوانب كار را در نظر بگيريد، باز هم نمي‌توانيد بگوييد كه انتخاب شما، صددرصد به يك ازدواج موفق ختم مي‌شود، حتي اگر در شرايط فعلي، همه‌چيز طبق مراد شما پيش برود، نمي‌توانيد انكار كنيد كه زندگي در آينده هزار چرخ مي‌زند و چرخ‌هايش مي‌تواند آدم‌ها را تغيير دهد.

دلايل اشتباه براي شروع زندگي مشترک
با وجود اين، نشانه‌هايي وجود دارند كه مي‌توانند شما را به يك زندگي شكست‌خورده نزديك‌تر كنند و شانس موفقيت‌تان را بارها و بارها پايين بياورند؛ نشانه‌هايي كه باخبر بودن از آنها، مي‌تواند چند پله شما را به يك ازدواج موفق نزديك‌تر كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درد مشترك کافي نيست
گاهي يك درد مشترك يا حتي هدف مشترك، اصلي‌ترين دليل شما براي ازدواج با يك فرد تلقي مي‌شود. چنين دليلي هميشه براي شما دردسر درست نمي‌كند اما اگر با گذشت زمان، بهانه‌هاي منطقي‌تري جاي آن را نگيرد، مي‌تواند ازدواج شما را با شكست روبه‌رو كند. گرچه اين مشتركات در ابتدا رابطه شما را مجذوب خود مي‌كند اما بايد بدانيد كه براي خوشبخت شدن، به دلايل ديگري هم نياز داريد.
اگر هر دوي شما عضو يك گروه ورزشي يا تحصيلي هستيد و به همين دليل وقت زيادي را با هم مي‌گذرانيد و دغدغه‌هاي‌تان در اين حوزه مشترك است، گمان نكنيد كه عاشق هم هستيد. اگر اين موضوع را كنار بگذاريد، ديگر دليل زيادي براي بودن باهم نمي‌توانيد پيدا كنيد. شما هيجان همراه‌بودن و حضور در كنار هم را با عشق اشتباه مي‌گيريد و همين تصور به انتخابي نادرست منجر مي‌شود.
اگر هم دليل انتخاب‌تان مشكلي است كه در زندگي هر دوي شما وجود دارد و آزارتان مي‌دهد، باز هم بهتر است كمي درنگ كنيد. ممكن است روزي اين مشكلات از ميان برداشته شود و شما ديگر دليلي براي همدردي با هم نداشته باشيد. همراه شدن به‌دليل نارضايتي از خانواده يا شكست‌هاي تحصيلي و اقتصادي، مي‌تواند از نمونه‌هاي اين انتخاب اشتباه باشد.

عکس قبلي را انتخاب نکنيد
آدم‌هايي كه يك شكست عاطفي را تجربه كرده‌اند، بيشتر در معرض اين خطا هستند. آنها چه يك نامزدي شكست‌خورده را در كارنامه داشته باشند و چه به‌دليل طلاق از همسرشان دچار اين بحران شده باشند، در معرض انتخاب نادرست قرار دارند. انگار عادت ما آدم‌هاست كه وقتي ارتباطمان را با فردي به هم مي‌زنيم، خصوصيات منفي‌اش را درنظرمان فهرست مي‌كنيم و بعد به‌ دنبال كسي مي‌گرديم كه هر خصوصيتي در وجودش باشد، جز ويژگي‌هاي شريك قبلي زندگي‌مان.
اگر بي‌پول بوده به‌دنبال فردي مي‌گرديم كه تمام زندگي‌اش را كار و فكر پول درگير خود كرده باشد و اگر مهربان و گرم بوده، به‌دنبال فردي مغرور و سرد مي‌گرديم. اگر كم سن و سال بوده، تلاش مي‌كنيم دفعه بعد فردي را انتخاب كنيم كه اختلاف سني‌اش با ما بالا باشد و اگر تحصيلكرده بوده، به ‌دنبال فردي مي‌گرديم كه به اين مسائل زياد اهميت ندهد.
گاهي فكر مي‌كنيد شرايط خانوادگي و محل زندگي عشق سابق شما باعث شكست شده است. در اين شرايط ممكن است فاصله گرفتن از آن شرايط به هدف اصلي‌تان تبديل شود. ازدواج تلگرافي با آدم‌هايي كه شناخت زيادي از آنها نداريد و انتخاب فردي از خانواده‌اي كه با خانواده عشق قبلي‌تان زمين تا آسمان فرق مي‌كند، مي‌تواند از نمونه‌هاي اين اشتباه باشد.
تصميم عجولانه و حساب‌نشده، مي‌تواند فرصت‌هاي مناسب‌تر را از شما دور ساخته و مجبور‌تان كند با فردي كه هنوز به اندازه كافي با او آشنا نيستيد و دل‌تان را به او نداده‌ايد، زير يك سقف زندگي كنيد؛ انتخابي كه با دور شدن از اين بحران‌ها و بيشتر فكر كردن به آن، ممكن است برايتان مسئله‌ساز شود

ترس از تنها ماندن
از يك سن كه بگذرد، بحران شروع مي‌شود. مرد و زن هم ندارد. ترس از تنها ماندن و اينكه از بين ميليارد‌ها آدم روي زمين هيچ‌كس عاشق‌مان نباشد، رهايمان نمي‌كند. اين ترس طبيعي، يكي از موضوعات ديگري است كه مي‌تواند شما را به دامان يك انتخاب اشتباه بيندازد و برايتان پشيماني به همراه بياورد. در اين مورد شما ممكن است نتوانيد تصميم درست را بگيريد و با يكي از اين دو اشتباه رايج روبه‌رو شويد.
به‌دليل ترس از تنهايي و نگاه سنگين اجتماع، نخستين گزينه‌اي كه پيش روي‌تان قرار مي‌گيرد را قبول مي‌كنيد و تنها مي‌خواهيد از مجردي طولاني‌مدت راحت شويد و مسئوليت زندگي‌تان را خودتان بر عهده بگيريد. چشم‌هايتان در اين زمان بسته مي‌شود و فاصله‌ها و اختلافاتي كه وجود دارد را نمي‌بينيد و با پيدا كردن كوچك‌ترين مشابهات، خودتان را قانع مي‌كنيد كه انتخاب‌تان درست است.
به ياد فرصت‌هايي كه پيش از اين از دست داده‌ايد مي‌افتيد و به‌خودتان مي‌گوييد «اينقدر صبر نكرده‌ام كه به اينجا برسم!» و با اين شعار، از هميشه كمال‌گراتر مي‌شويد و به فرصت‌هاي مناسبي كه پيش روي‌تان قرار دارد، حتي فكر هم نمي‌كنيد. شما دنبال يك انتخاب آرماني هستيد و دلتان مي‌خواهد با چنين انتخابي، مشتي به دهان همه كساني بكوبيد كه پيش از اين شما را به‌دليل تنهايي‌تان سرزنش مي‌كردند.

راحت شدن از شر ديگران
نامزد سابق‌تان رهايتان نمي‌كند يا سيل خواستگاران نمي‌گذارد آرامش داشته باشيد؟ احتمالا در اين شرايط فكر مي‌كنيد چاره كار شما ازدواج كردن و متعهد شدن است و براي راحت شدن از شر ديگري، تلاش مي‌كنيد زود به جمع‌بندي برسيد و به نزديك‌ترين گزينه ممكن پاسخ مثبت دهيد. برايتان مهم نيست كه از نظر رواني توانايي تشكيل زندگي را داريد يا نه؛ تنها چيزي كه به آن فكر مي‌كنيد خلاص شدن از اين بحران است.
يا احتمال دارد با اين ازدواج، بخواهيد خود را از فشار‌هاي خانواده رها كرده و آمدن خواستگار‌ها به خانه‌تان را متوقف كنيد اما اين تصميم عجولانه و حساب‌نشده، مي‌تواند فرصت‌هاي مناسب‌تر را از شما دور ساخته و مجبور‌تان كند با فردي كه هنوز به اندازه كافي با او آشنا نيستيد و دل‌تان را به او نداده‌ايد، زير يك سقف زندگي كنيد؛ انتخابي كه با دور شدن از اين بحران‌ها و بيشتر فكر كردن به آن، ممكن است برايتان مسئله‌ساز شود.
يا شايد فكر كنيد با چنين انتخابي، دل نامزد بي‌مهر سابق‌تان را مي‌سوزانيد و به او مي‌گوييد كه محتاجش نيستيد و گزينه‌هاي ديگري براي انتخاب داريد. احتمالا در اين شرايط مي‌خواهيد ثابت كنيد كه همه‌چيز ميان‌تان تمام شده و شما برنده اين بازي هستيد و زودتر براي ساختن زندگي‌تان به نتيجه رسيده‌ايد اما فراموش نكنيد كه روزهاي لجبازي مي‌گذرد و اين شماييد كه بايد عمر‌تان را با اين انتخاب تازه بگذرانيد.

لجبازي با خانواده
گاهي مشكلات خانوادگي، شما را به سمت عاشق شدن هل مي‌دهد. پشت‌كردن به معيار‌ها و خواسته‌هاي خانواده يا پيدا كردن يك پايگاه عاطفي امن، مي‌تواند حتي ناخودآگاه شما را به سمت عشق هدايت كند. در چنين مواردي شما معمولا برعكس آن فردي كه خانواده‌تان منتظر ديدنش هست را براي ازدواج انتخاب مي‌كنيد. چنين انتخابي بيشتر احتمال شكست دارد؛ پس خوب به اين مثال‌ها توجه كنيد.
دهان‌كجي به آرزوهاي ديرينه خانواده، ممكن است حس انتقام‌جويي شما را ارضا كند؛ براي مثال اگر والدين‌تان هميشه آرزو داشته‌اند كه با يك فرد تحصيلكرده ازدواج كنيد اما انتخاب شما، فردي پولدار با تحصيلات پايين است كه هيچ شباهتي به رۆياي آنها ندارد، تنها هدف شما - چه خودآگاه باشد و چه ناخودآگاه- انتخاب برخلاف جريان آب است و ديگر به چيزي فكر نمي‌كنيد.
منبع: زندگي ايده آل



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل اول کریستیانو رونالدو به الوحده روی اشتباه دروازه‌بان (النصر 1-0 الوحده)

گل اول کریستیانو رونالدو به الوحده روی اشتباه دروازه‌بان (النصر 1-0 الوحده)

دیگر خبرها

  • علائم خاموش استرس را بدانید
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند
  • گل اول کریستیانو رونالدو به الوحده روی اشتباه دروازه‌بان (النصر 1-0 الوحده)
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد