Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مددی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همه ساله با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تیم هایی به رصد کالاهای پرمصرف از جمله روغن خوراکی، زعفران، کشک، شیرهای پاستوریزه، پنیر، شکر و چای در مراکز عرضه کالا اقدام می کنند.
وی اضافه کرد: بازرسان داشتن نشان استاندارد بر روی کالا و ارزیابی و آزمون کالا مبنی بر منطبق بودن کالا با استانداردهای تدوین شده را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل استاندارد همدان بیان کرد: همچنین بررسی ویژگی یکسری کالاها که بر روی سلامت مصرف کنندگان تاثیر بالایی دارد شامل سیر و پیازهای سرخ شده و زولبیا و بامیه در دستور کار است.
به گزارش ایرنا مددی افزود: طرح بازرسی از واحدهای صنفی توزیع کننده اقلام پرمصرف در تمامی شهرستانها آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
وی بیان کرد: چنانچه تخلفی محرز شود متصدی واحد تولیدی متخلف به مرجع قضایی معرفی می شود و پرونده عرضه کننده کالا نیز در اختیار تعزیرات قرار می گیرد.
وی یادآوری کرد: ماه رمضان سال گذشته 45 مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفت که ابتدا به واحدهای متخلف تذکر داده شد و به علت توجه آنها به تذکرهای استاندارد پرونده ای به محاکم قضایی ارسال نشد.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار:الهام تدین

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری

پروهش مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» از مراکز عرضه خبر داد.

وی افزود: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون» مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.

بیشتر بخوانید

جمع آوری ۱۱ قلم کالای فاقد نشان استاندارد

پروهش اضافه کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی از عموم هم استانی‌ها خواست: در صورت مشاهده کالا‌های فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضه استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آن ها اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد