Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسنودن سه شنبه (دیروز) در همایشی در پرتغال درباره حقوق بشر و مهاجرت گفت: هزینه حکومت استبدادی عدم مشروعیت است و هر چند هیچ یک از ما آرزوی این اتفاق را نداشتیم، اما بروز آن بسیار نزدیک است.
اسنودن از طریق ارتباط ویدئویی از مسکو در این کنفرانس سخنرانی کرد. وی از سال 2013 و پس از افشای جزییات محرمانه ای از برنامه های جاسوسی سازمان های اطلاعاتی آمریکا به این کشور پناهنده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از فعالان حقوق مدنی وی را به عنوان یک قهرمان قلمداد می کنند، اما در آمریکا به اتهام جاسوسی تحت پیگرد است.
وی ادامه داد، جهان در یک «گذرگاه تاریخی» به سر می برد و هشدار داد مسیری که جهان اکنون طی می کند با ترس، ساخت دیوار در آن، دنیای مجازی و حقیقی هموار شده است.
اسنودن افزود: برنامه های جاسوسی دولت ها علیه شهروندانشان، «محکوم کردن روزنامه نگاری آزاردهنده به عنوان اخبار جعلی و پیگرد افرادی که از حقایق سخن می گویند نشان از جهانی پر از ترس و عدم مشروعیت سیاسی دارد.

* اسنودن: خطر قوانین ضد حقوق انسانها از تروریسم بیشتر است
وی همچنین گفت: دولتی که به دنبال معامله آگاهی عمومی با آسایش سیاسی است، ممکن است حکومت کند اما نمی تواند نقش رهبری داشته باشد.
اسنودن این ایده را که شبه نظامیان بزرگترین تهدید علیه کشورهای غربی هستند، مورد انتقاد قرار داد و گفت بی حقوقی نگرانی بزرگتری است.
این پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا توضیح داد: تروریست ها با همه شرارت خود نمی توانند حقوق ما را نابود کنند یا از ارزش جوامع ما بکاهند. آنها فاقد توان نابود کردن حقوق هستند. حقوق با قوانینی ضعیف از دست می روند که در لحظات ترس شدید تصویب شده اند و در نتیجه همدستی رهبرانی ضایع می شوند که بیش از نگرانی از نابودی آزادی ما نگران از دست دادن پست خود هستند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکنون بارها رسانه را به انتشار اخبار جعلی متهم کرده است.
اسنودن سال 2013 از محل کار خود در مرکزی متعلق به اداره امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هنگ کنگ گریخت و هزاران مدرک طبقه بندی شده جاسوسی و امنیتی این کشور را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد که به رسوایی بزرگ برای واشنگتن منجر شد و بدین ترتیب تحت پیگرد دولت آمریکا قرار گرفت.
وی پس از ابطال گذرنامه اش توسط آمریکا به روسیه رفت و با کسب پناهندگی موقت در این کشور زندگی می کند.
اروپام**9158**1479
مترجم: بهجت عباسی **ناشر:حسن سالک رضائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا