Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:38:55 GMT

درآمد صیادان در فصل صید 80 میلیارد تومان بوده است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۹۸۵۵۴

درآمد صیادان در فصل صید 80 میلیارد تومان بوده است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از محموداباد،سین علی رستمی مدیرکل شیلات مازندران عصر امروز در مراسم رهاسازی و تکثیر نیمه طبیعی ماهی سفید که با حضور مسوولان استانی و شهرستان درمحل تعاونی ماهیگیری وحدت محمودآباد انجام شد،اظهار کرد:ایجاد زیستگاه مصنوعی در تمام دنیا برای بازسازی ذخایر وجود دارد و اکنون در دریای خزر که زیستگاه آن قبلا دچار خسارت شده است ما آمدیم تا با این کار تا حدودی جایگزین ذخایر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:پیشنهاد ما اینست که حداقل 10 درصد ذخایر را بتوانیم با زیستگاه مصنوعی ایجاد کنیم و قادر باشیم و بتوانیم تکثیر ماهی‌ها را داشته باشیم که ما با تعداد 54 تعاونی پره در سطح استان می‌توانیم در حداقل 25 مورد همچنین مکانی برای تکثیر مصنوعی داشته باشیم.
رستمی درباره مقدار صید دریا در گذشته و حال خاطرنشان کرد:ما در زمان‌های گذشته متوسط صید ما در دریای خزر حدود 7000 تن بوده است که الان به مقدار 3500 تن کاهش پیدا کرده است که این بخاطر عدم توجه کافی در گذشته به این مسئله بوده است.
مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد:خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به این مسئله توجه ویژه‌ای شده است و امیدوارم با گرایش رئیس دولت به مسئله حفظ ذخایر و محیط زیست بتوانیم با تلاش صیادان و شیلات به تولید 7000 تن برسیم.
وی در ادامه بیان کرد:از مقدار 7000 تن صید ماهی در دریا مقدار 250 میلیارد تومان تولید اقتصادی دریادر گذشته بوده که امروزه با 3500 تن صید مقدار 80 میلیارد تومان از صید ماهیان استخوانی درآمد حاصل می‌شود که تقریبا یک سوم مقدار گذشته شده است.
رستمی درخصوص چگونگی افزایش درآمد از صید تاکید کرد:حفاظت از رودخانه‌هایی که محل تکثیر طبیعی هستند و حفظ محیط زیست و با روش تکثیر نیمه مصنوعی در کارگاه شهید رجایی شیلات و این روش در تعاونی‌های پره ماهیگیری ما بتوانیم رقم صید ماهی را به رقم قبلی 7500 تن برسانیم.
مدیرکل شیلات در پایان گفت:برنامه امروز ما در واقع بهره‌برداری از زیستگاه مصنوعی ماهی سفید بود که توسط خود صیادان تعاونی پره وحدت محمودآباد اجرا شده و خرسنیم که فرهنگ بازسازی و ذخیره سازی در بین صیادان جا افتاده و اجراشده که بایستی در تمامی پره‌های مازندران اجرا شود.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۸۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان

ایسنا/فارس نخستین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ارسنجان و سایر اعضا امروز، ۱۵ اردیبهشت در محل سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ارسنجان برگزار شد.

این نشست برای اعتلا و حفاظت بهینه محیط زیست وهمچنین نقش و اهمیت این سایت به عنوان سایت موفق و مولد در کشور و افزایش تعامل دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با تعرضات و تخلفات تشکیل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان در حاشیه این نشست با تشکر از مسئولان قضایی شهرستان گفت: در راستای افزایش اطلاع‌رسانی بهنگام و دقیق از وضعیت زیست گوزن زرد و جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی این گونه نشست‌ها بسیار موثر است.

حسن ابراهیمی ادامه داد: هدف از احیا گونه تکثیر وپرورش گوزن زرد حفظ روند زادآوری و سیر صعودی آن است، رشد جمعیت این گونه از بدو تاسیس این سایت ادامه داشته و نهایتا با زنده‌گیری وانتقال این‌گونه ارزشمند به سایر مناطق گام‌های مهمی برای تکثیر آن برداشته شده است.

رئیس اداره محیط زیست ارسنجان با معرفی زیستگاه‌های طبیعی گوزن زرد در این جلسه برای اعضا اهمیت تکثیر و پرورش آن را تشریح کرد.

مسئولان قضایی شهرستان ارسنجان نیز با  حمایت ویژه قضایی و قانونی خود در راستای حفظ محیط زیست و حمایت از ضابطین قضایی قول مساعد دادند که روند یاد شده با قدرت و قاطعیت ادامه یابد.

مسئولان قضایی در این نشست برای حفاظت بهتر و بیشتر از این‌گونه ارزشمند و برخورد قاطع با قانون شکنان ومخربین محیط زیست و متجاوزین به عرصه‌های ملی هم‌پیمان شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • روش‌های تکثیر گیاه برگ انجیری در خانه
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین