Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، چهارشنبه 10 خرداد، مجلس شورای اسلامی، با تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) به ملت عزیز و نمایندگان مجلس گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ عصر حاضر برای ملت ما زندگی در زمانه‌ای است که با رهبری استثنائی بزرگمردی همراه شد که جهان را به شگفتی واداشت؛ عالمی وارسته، عارفی پاکباخته و مجاهدی نستوه که در احیای تفکر اسلامی بی‌نظیر اندیشید و عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر خلاف جریان متعارف سیاست‌ورزی زمانه که با قدرت‌طلبی و سلطه‌گری همراه است این آزادمرد دریچه جدیدی به روی دنیای سیاست گشود که آزادی واقعی انسان‌ها در تحول روی و اعتلای نفسانی تحقق می‌یابد لذا در اکثر سخنان ایشان فهم حقیقت توحیدی و توجه به مبدأ هستی موج می‌زند به نحوی که در پیام تاریخی ایشان به گورباچف در شرایط جهان دو قطبی به جای ادبیات متعارف سیاسی، ثقل مطالب خویش را به روشنگری راه نو در مسیر بشریت اختصاص داد تا جهان غفلت‌زده سیاست را به سوی مبانی نورانی توحید سوق دهد.
لاریجانی اظهار کرد: بی‌شک مکتبی که امام(ره) بنا نهاد از آراستگی خاصی برخوردار است و عجیب نیست که در زمانه خود اذهان سیاستمداران گنجایش درک مفاهیم این مکتب را نداشته باشند.
رئیس مجلس در ادامه به بیان نکاتی چند در این زمبنه پرداخت و گفت: نکته اول اینکه امام(ره) ریشه انحراف مسلمانان و عقب‌افتادگی آنان را در عدم توجه به حقیقت قرآن و عترت می‌دانست و فرمود: «خودخواهان و طاغوتیان قرآن کریم را وسیله‌ای کرده‌اند برای حکومت‌های ضد قرآنی. مفسران حقیقی و آشنایان به حقایق را که سراسر قرآن را از پیامبر(ص) دریافت کرده بودند با بهانه‌های مختلف و توطئه‌های از پیش تهیه شده عقب زدند و هرچه این بنای کج به جلو آمد کجی‌ها و انحرافات افزون شد».
ادامه دارد...

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: هر جا به قرآن تأسی و توجه کردیم موفق شدیم و هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری جشنواره قرآن و عترت حیات سازمان بسیج دانشجویی، بعد از ظهر امروز(یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) در محل مجتمع فرهنگی دانشجویی سیزده آبان برگزار شد.

 

هادی قاسمی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی در این نشست گفت: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم. وی افزود: از هر زاویه ای نگاه کنیم قرآن ناجی و نجات بخش است و هر چقدر در جهت تبلیغ و ترویج این موضوع تلاش شود به رشد و تعالی جامعه و جوانان می تواند کمک کند.

 

قاسمی گفت: هر جا به قرآن تأسی و توجه کردیم موفق شدیم و هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه اگر با نگاه هنر به مفاهیم قرآنی ورود کنیم حتما می‌توانیم عمق تاثیر بیشتری را دنبال و پیگیری کنیم، بیان کرد: یکی از موضوعات اساسی که جشنواره قرآن وعترت حیات به آن توجه کرده موضوع هنر است و در بخش هنر توجه ویژه ای به مفاهیم قرآن می شود.

 

وی در ادامه گفت: بیش از ۱۰۰ دانشکده در کشور داریم که به موضوع رسانه و هنر می‌پردازند که اگر به مفاهیم قرآنی با نگاه هنر ورود داشته باشند حتما می‌توانیم عمق تاثیر بیشتری را دنبال و پیگیری کنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مشاهده گزارش تصویری

دیگر خبرها

  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند