Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قم گفت: مسئولان باید در جهت بهبود وضعیت زندگی مردم اثری مثبت داشته باشند و برای آن برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید مهدی صادقی سه شنبه شب در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی در تالار امام جواد(ع) در استانداری قم، عنوان کرد: مسئولان باید در جهت بهبود وضعیت زندگی مردم اثری مثبت داشته باشند و برای حل مشکلات معیشتی برنامه ریزی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات افزود:ملت ایران مشارکت جانانه ای در انتخابات داشتند و ثابت کردند نظام و انقلاب را دوست دارند و علی رغم اختلاف نظرها در یک امر ملی مشارکت حداکثری خود را نشان دادند که این امر وظایف و رسالت مسئولان را سنگین تر می کند.

وی تصریح کرد:بحث های خوبی در این جلسه مطرح شد و اطلاعات موجود می تواند تا حدودی ما را به سمت برنامه ریزی درستی هدایت کند اما به دلیل اینکه مسائل به صورت پراکنده مطرح می شود بیان درد و مشکل است نمی تواند مشکلات را به طور جدی رفع نماید و راهکاری موثر تلقی شود.

صادقی یادآور شد:اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سیاست کلی دارای برنامه ای مشخص است و سایر مسائل نیز در قالب این سیاست برنامه ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد:برای توسعه استان باید مدل توسعه ای ایجاد شود که با همفکری های صورت گرفته این مدل می تواند مشخص شود تا برنامه ریزی های عملی و اجرایی طبق آن تحقق یابد.

استاندار قم اظهار کرد:باید در حوزه های مختلف تقسیم بندی صورت بگیرد تا رشد و توسعه متوازن و خوبی را در استان شاهد باشیم در این راستا لازم است انگیزه هها را ارتقاء بخشیم و همتی که لازمه انجام کار و تحقق اهداف است تقویت شود.

وی گفت:در بخش سرمایه گذاری داشتن آموزش برای به کار گیری سرمایه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارد که در مسیر سرمایه گذاری این تمهیدات اندیشیده شود و در واحدهای مشاوره ای قوانین و مقررات را تبیین کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

صادقی بیان کرد:تلاش کنیم مشاور خوبی برای آن ها باشیم در موضوع اقتصاد اگر بر این باور باشیم هر حوزه ای را می توان با نگاهی اقتصادی دنبال کرد که بر اساس آن فرهنگ و سیاست و ...هیچ منافاتی با اقتصاد ندارد بخش زیادی از مشکلات در حوزه اقتصاد رفع شدنی است.

وی تصریح کرد:هر یک از سازمان ها و نهادها باید بپذیرند که در حوزه اقتصاد می توانند برنامه ریزی داشته باشند می توانیم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی موفق باشیم امید است دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی مدل را ارائه نماید تا تقسیم بندی ها و حدود وظایف مشخص شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۹۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود

سید احسان خاندوزی امروز با بیان این مطلب در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: بنا بود  غیر از سیاست‌های جلب مشارکت مردم در اقتصاد که پیش از این در سال‌های گذشته وجود داشته و باید تسریع شود، تدابیر جدیدی هم برای سال ۱۴۰۳ شروع شده که به عنوان نوآوری‌های سیاستی مشارکت مردم قلمداد می‌شود، امروز جلسه‌ای برای آن تدابیر جدید برگزار خواهد شد و بعد از پایان جلسه محتوای نشست در خصوص افزایش مشارکت مردم در حوزه تولید و مدیریت مشارکت مردم  نه فقط در بخش اطلاع و نظارت که در حوزه تولید و مدیریت اطلاع رسانی می‌شود.

استارت مجدد تامین مالی پروژه‌های ایران توسط بانک توسعه اسلامی

خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند. این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدیدی برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم.

وزیر اقتصاد درباره نشست مشترک مجلس و دولت درباره سازماندهی بازار ارز  و تصمیماتی که در این باره گرفته شده است، بیان کرد: جلسه بسیار مفصلی با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله اقتصاد، برنامه و بودجه، جهش تولید، صنعت و معدن با رئیس کل بانک مرکزی و زویر اقتصاد  برگزار شد تا همگرایی بین دو قوه در حوزه اقتصاد و سیاست‌های ارزی بیش از گذشته انجام شود. امروز هم دومین جلسه همگرایی سیاست های ارزی در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد تا هفته آینده هم نتیجه آن جلسه اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند