Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@06:30:26 GMT

ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری اردبیل باید محقق شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۰۰۵۱۹

ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری اردبیل باید محقق شود

منتخب مردم اردبیل در پنجمین دوره شورای شهر اردبیل گفت: ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری اردبیل یکی از راهکارهای توسعه و عمران و آبادانی شهر اردبیل است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

جواد انصاری با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیماردبیل در گفت‌وگو با خبرنگاران این رسانه اظهار داشت: شعار بنده برای حضور در انتخابات شورای شهر اردبیل یکپارچهنام گرفتچرا که معتقد هستیم دامن زدن به مباحث حاشیه و بطن شهر اصلا پسندیده نبوده و اگر بخواهیم توسعه متوازن شهر اردبیل را شاهد باشیم باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در حاشیه شهر استفاده کنیم که حضور پرشور مردم اردبیل در انتخابات شورای اسلامی نشان از علاقه مردم به انتخاب کاندیداهای خود در پارلمان محلی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه شورای شهر به عنوان یک پارلمان محلی گفت: شورای شهر قطعا جایگاهی برای مسائل سیاسی و جناحی نیست و تنها چیزی که در شورای شهر باید به آن توجه شود منافع شهری در راستای عمران و آبادانی اردبیل است.

منتخب مردم در پنجمین دوره شورای شهر اردبیل گفت: تصمیماتی که در شورای شهر اتخاذ می‌شود باید فراتر از مسائل جناحی و حزبی باشد و امیدواریم منتخبان مردم اردبیل در پنجمین دوره شورای شهر اردبیل اولویت اصلی فعالیت خود را مسائل شهر و توسعه آن قرار دهند.

انصاری تصریح کرد: بنده قبلا در شهرداری اردبیل مسئولیت داشتم و با فعالیت‌های شهری و شهرداری بیگانه نیستم که در حال حاضر مشکل ترافیک شهری موجبات نارضایتی مردم اردبیل را فراهم کرده و باید برای این مشکل یک راه‌حل اساسی توسط شورای شهر اردبیل ارائه شود که به نظر من برای برطرف کردن مشکل ترافیکی و پارک خودروها در هسته مرکزی شهر می‌توانیم از ظرفیت مدارس استفاده کنیم.

وی بیان کرد: برای برطرف کردن مشکل ترافیک و پارک در مراکز شهر می‌توانیم از حیاط مدارسی که در این مناطق وجود دارد برای پارک خودروها استفاده کنیمچرا که مالکیت برخی از مدارس مرکزی شهر اردبیل با شهرداری است و این موضوع می‌تواند هم یک راه‌حل مناسب برای برطرف کردن مشکل ترافیک باشد و هم می‌تواند به عنوان پارکینگ یک محل درآمدزا برای مدارس تلقی شود.

منتخب مردم در پنجمین دوره شورای شهر اردبیل اظهار کرد: شهرداران قبلی اردبیل فعالیت‌های مفیدی برای شهر انجام داده‌اند ولی شاهد ارائه خدمات نوین شهری در اردبیل نیستیم که امیدواریم منتخبان شورای شهر جدید در انتخاب شهردار که ممکن است شهردار فعلی در سمت خود باقی بماند و یا با اخذ برنامه از افراد توانمند و جوان تحصیلکرده یک شهردار جدید برای شهر انتخاب شود ولی در هر صورت شورای شهر با اخذ برنامه از کاندیداهای مورد نظر برای شهرداری سعی خواهد کرد از مهندسان جوان و خوش‌فکر در شهر اردبیل استفاده کند.

انصاری در رابطه با ظرفیت محلات در مدیریت شهری افزود: هر مسجد می‌تواند در کنار شورای شهر و شهرداری یک مرکز نیکوکاری تلقی شده و حتی می‌توانیم از ظرفیت ریش‌سفیدان در قالب کمک‌رسانی به شورای شهر استفاده کنیم یا طرح شهرداران افتخاری داشته باشیم که در این رابطه می‌توانیم از خود نمایندگان محلات برای دفاع از مشکلات پیش رو بهره‌مند شده و در برطرف کردن آن مشکلات تلاش کنیم.

وی گفت: نخستین کار منتخبان شورای اسلامی برگزاری انتخابات هیئت رئیسه خواهد بود که امیدواریم بعد از انجام این فرایند و انتخاب شهردار جدید که قطعا انتخاب شهردار باید با برنامه و دقت انجام شود تلاش خواهیم کرد که اولویت‌های شهری را در شورای شهر اجرا کنیم و از ظرفیت محلات در قالب رفع مشکلات محله‌های شهر اردبیل بهره‌مند شویم.

منتخب مردم در پنجمین دوره شورای شهر اردبیل در رابطه با ساماندهی میوه‌فروشان در سطح شهر تصریح کرد: متاسفانه بیکاری یکی از معضلات اصلی شهر اردبیل است و جمع‌آوری میوه‌فروشانی که با وانت‌بارها در خیابان‌های اردبیل مستقر بوده و سبب ایجاد ترافیک می‌شوند در واقع برای شهرداری کار دشواری نبوده ولی به دلیل کسب درآمد آن‌ها ملایمت‌هایی انجام می‌شود ولی این موضوع کافی نبوده و باید ساماندهی شود و یک برنامه اساسی برای برطرف کردن این مشکل تدوین شود.

انصاری با اشاره به این که یکی از اصلی‌ترین نیازهای اردبیل ایجاد درآمد پایدار شهری است، اظهار کرد: یکی از نیازهای ضروری شهر اردبیل ایجاد درآمد پایدار شهری است، چرا که شاهد این هستیم که با کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی فعالیت‌های شهرداری نیز با مشکل روبه‌رو می‌شود که ایجاد درآمد پایدار شهرداری کمک خواهد کرد پروژه‌های کلان شهرداری اردبیل که برای عمران و آبادانی شهر پیش‌بینی شده بدون در نظر گرفتن بازار مسکن و ساخت و ساز آن به کار خود ادامه داده و مراحل تکمیل را هر چه سریع‌تر سپری می‌کند که امیدواریم منتخبان شورای شهر اردبیل برای این موضوع با یک همفکری مناسب برنامه ارائه دهند تا شاهد ایجاد درآمد پایدار در اردبیل باشیم.

وی افزود: به طور مثال اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود و شهر اردبیل دارای ظرفیت‌های گردشگری مناسبی از جمله دریاچه تفریحی گردشگری شورابیل است که می‌توانیم با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بر روی صنعت توریسم یک درآمد پایدار شهری برای اردبیل ایجاد کنیم، چرا که بسیاری از شهرها و مراکز استان پیشرفته کشور از ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی خود برای حضور متعدد مسافران و گردشگران استفاده می‌کنند.

منتخب مردم در پنجمین دوره شورای شهر اردبیل گفت: جوانان استان اردبیل باید همیشه به دنبال مطالبه‌گری بوده و مسئولان شورای شهر و شهردار اردبیل را به چالش بکشند که متاسفانه مطالبه‌گری در اردبیل به طور مناسب مشاهده نمی‌شود و اتفاقا این یک کمک بسیار عالی به شورای شهر و شهرداری است که با مطالبه‌گری مردم بتواند مشکلات شهری را مشاهده کرده و در راستای رفع آن‌ها بکوشد.

انصاری با اشاره به لزوم حمایت شورای شهر و شهرداری از فعالیت‌های ورزشی تصریح کرد: بحث ورزش اگر در شهر فراگیر باشد قطعا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد خواهیم بود و یکی از وظایف شورای شهر و شهرداری حمایت از فعالیت‌های ورزشی شهر اردبیل است که بنده در سال‌های گذشته به عنوان روسای ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای، شنا و شمشیربازی در استان اردبیل فعالیت کرده و با ورزش بیگانه نیستم و قطعا سعی خواهیم کرد فعالیتهایمان در این حوزه پررنگ باشد.

وی بیان کرد: ترکیب شورای اسلامی شهر اردبیل در پنجمین دوره یک ترکیب بسیار مناسب و متشکل از افراد کارآزموده است که قطعا شورای شهر اردبیل به شورای شهرداری تبدیل نخواهد شد و این شورا قطعا برنامه‌هایی برای رفع مشکلات شهری ارائه داده و از شهردار اردبیل پیگیر مطالبات خواهد بود.

منتخب مردمدر پنجمین دوره شورای شهر اردبیل گفت: این گونه نخواهد بود که از ظرفیت افرادی که به شورای شهر راه نیافته‌اند استفاده نشود بلکه برای این که شاهد شهری آباد و پیشرفته باشیم باید از ظرفیت تمامی افراد که برای شورای شهر اردبیل برنامه داشته و برای رفع مشکلات چاره‌اندیشی کرده بودند استفاده شود، چرا که شورای شهر یک مجموعه مشورتی است و حتی باید از اعضای شورای فعلی شهر اردبیل نیز در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اردبیل استفاده شود تا بتوانیم با استفاده از نظرات کارشناسی و تجربیات آن‌ها گام بزرگی در مسیر پیشرفت و آبادانی شهر برداریم.

انصاری گفت: ارتباط با مردم باید توسط منتخبین شورای شهر اردبیل حفظ شود و به نظر من حتی جلسات شورا نیز باید به صورت علنی و در حضور مردم برگزار شود، چرا که اگر مردم در بطن کار قرار بگیرند قطعا دغدغه‌های آن‌ها به راحتی به منتخبات شورای شهر اردبیل خواهد رسید و ما نیز می‌توانیم بدون واسطه مشکلات را از مردم جویا شده و در رفع آن‌ها تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری باید با تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در بحث عمران و آبادانی شهر اردبیل همکاری و تعامل داشته باشند، چرا که مدیریت یکپارچه شهری زمانی محقق می‌شود که تمامی مجموعه‌ها هماهنگ و در کنار یکدیگر برای توسعه و عمران شهر قدم بردارند و قطعا منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اردبیل اهتمام ویژه‌ای به این موضوع خواهند داشت.

منتخب مردم در پنجمین دوره شورای شهر اردبیل در رابطه با پروژه‌های شهرداری اردبیل نیز بیان کرد: پروژه های زیادی توسط شهرداری اردبیل در حال اجرا بوده و خوشبختانه شهردار فعلی اردبیل عملکرد قابل قبولی داشته که قطعا اولویت توجه شورای شهر به پروژه‌های نیمه تمام و حساس در شهر خواهد بود، همان طور که پل قدس برای بازگشایی ترافیک مرکز شهر حائز اهمیت بود تکمیل پل داروپخش نیز به همین منظور در حاشیه شهر الزامی است که قطعا تکمیل و اتمام این پروژه‌ها در اولویت کاری قرار خواهد گرفت.

مصاحبه از محمدرضا فرض‌اللهی

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

ایسنا/اردبیل اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها با پذیرش ۱۲۵ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها ۵ اردیبهشت در این کنفرانس با اشاره به جایگاه منحصربفرد موزه‌ها در توسعه کشور، گفت: نسل جوان اطلاع چندانی از سیر تحول و پیشینه خود ندارد و در همین راستا وظیفه پیشکسوتان و یکی از مهم‌ترین کارکردهای موزه‌ها افزایش اعتماد به نفس و خودباوری نسل جدید با شناساندن گذشته و سیرتحول تاریخی است.

وی همچنین موزه‌ها را از منظر تفریحی حائز اهمیت دانست و افزود: کشورهای توسعه‌یافته به موزه‌ها بها می‌دهند؛ به گونه‌ای که یکی از اهداف گردشگران بازدید از موزه‌های این کشورهاست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: هدف دانشگاه محقق اردبیلی از همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و برگزاری این کنفرانس افزایش معلومات فرهنگی است و امیدواریم این کنفرانس تلنگری برای تفکر و افزایش خودباوری بوده و منتج به پیشرفت و توسعه شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا مصلح‌نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: انسانی که شان ندارد خدا به او رحم نمی‌کند، خدا به کسی رحم می‌کند که قدر و شان خود را بداند. شان انسان در این است که با یک چشم به گذشته نگاه کند و با چشم دیگر به حال و آینده.

وی افزود: موزه‌داران گذشته را مقابل چشم می‌آورند و شان ما را تقویت می‌کنند.

در این کنفرانس، ارنستو اتوون معاون مدیرکل سازمان یونسکو و لایشون آن رئیس کمیته بین‌المللی موزه‌های آسیا و اقیانوسیه(آسپک) به صورت مجازی به سخنرانی پرداختند و پیام علی اکبر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران نیز معاون مطالعات کمیسیون ملی یونسکو قرائت شد.

همچنین بازدید از موزه تاریخ علوم اردبیل، مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، رونمایی از طرح‌های موزه تاریخ علوم اردبیل، نشست‌های تخصصی و ارائه مقالات توسط پژوهشگران ایرانی و خارجی از دیگر بخش‌های این کنفرانس بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان