Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به دنبال انتصاب علی اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد توسط رهبر معظم انقلاب، بارقه های امید در دل تمام کسانی که شاهد بروز تخلفات گوناگون در این دانشگاه بودند، جوانه زد و امروز شاهدیم که با تغییر و تحولات صورت گرفته و همچنین فراهم شدن زمینه برای حسابرسی های مالی، زمینه برای رشد و بالندگی دانشگاه آزاد فراهم شده است

در این راستا نشستی با حضور فعالان دانشجویی این دانشگاه برگزار شد که در زیر می خوانیم:

ابراهیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال با بیان اینکه ولایتی تاکنون انقلابی عمل کرده و دانشگاه آزاد را از دست کسانی که این دانشگاه را ملک خصوص خود می دانستند و با پول دانشجو هر کاری که می خواستند انجام دادند، نجات داده است، افزود: از ولایتی انتظار داریم که دانشگاه آزاد را دولت نداند و میرزاده را هم به عنوان برادر خود تلقی نکند؛ بنابراین می خواهیم که هر چه سریعتر اسناد تخلفات مالی را به قوه قضائیه ارائه دهد و هر چه سریعتر حقوق دانشجویان دانشگاه آزاد به آنها برگردد؛ این پول ها حق دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره اینکه همواره صدای دانشجویان در دانشگاه آزاد خفه می شد؛ چون این دانشگاه از همه لحاظ آزاد بود، اظهار کرد: دو سال پیش که نماینده ما در حضور رهبر معظم انقلاب سخنرانی کرد، صدای ما به گوش معظم له رسید و ایشان نسبت به این موضوع حساس شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال با بیان اینکه انتصاب ولایتی با هوشیاری رهبر معظم انقلاب انجام شد، تصریح کرد: برخی ها با اموال دانشگاه آزاد کار اقتصادی برای خود راه انداختند و در واقع نسبت به این دانشگاه حس مالکیت داشتند و خود را سهام دار دانشگاه می دانستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تمام منابع دانشگاه آزاد از جیب دانشجویانی تامین می شود که بعضا با مشقت شهریه خود را پرداخت می کنند، گفت: دانشجویانی در این دانشگاه تحصیل می کنند که برای تامین شهریه خود دو شیفت کاری کار می کنند و با شرمندگی هزینه تحصیل خود را از خانواده می گیرند و بعد عده ای به اسم شرکت های دانش بنیان و کارهای دیگر و با پول دانشجو، برای خود سرمایه گذاری اقتصادی می کنند.

وی با بیان اینکه بنا بر گفته رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد، اسناد تخلفات دانشگاه آزاد موجود است و اگر هم فراخوانی زده شود، قطعا اسناد تخلفاتی که در سطح واحدها شده، به مسئولان ارائه می شود، افزود: از ولایتی می خواهیم که هر چه سریعتر نسبت به پیگیری قضایی این اسناد اقدام کرده و برای باز پس گیری پولهای دانشجویان از مفسدین، از هیچ اقدامی دریغ نکند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال در خصوص نامه پراکنی سید حسن خمینی نیز گفت: نمی دانیم چه اتفاقی افتاده که بعد از 20 روز سید حسن خمینی وارد ماجرا شده و می گوید ما نگران رفتن میرزاده هستیم. حرف ما به سید حسن خمینی این است که اگر میرزاده و تمام افرادی که در دانشگاه آزاد عزل شده اند، خودشان را اهل کار می دانند، می توانند در بخش های مختلفی در بدنه دولت مشغول کار شوند و ظرفیت های خود را در جاهای دیگر نمایان کنند.

ابراهیمی اضافه کرد: چند سالی است که طرز فکر برخی در دانشگاه آزاد حاکم بوده و این دانشگاه هیچ تحرکی نداشته و اکنون تخلفات مالی آنها نیز یک به یک در حال رو شدن هستند. تخلفات و ولنگاری های فرهنگی این دانشگاه هم به حدی زیاد بوده که رهبر معظم انقلاب خودشان وارد ماجرا شدند.

وی اضافه کرد: ما می خواهیم که این افراد دست سر از دانشگاه آزاد بردارند و اجازه دهند که این دانشگاه به انقلاب کمک کند؛ نه اینکه دست اندازی برای انقلاب باشد. سید حسن خمینی نگران میرزاده نباشد، چون او توان و ظرفیت بالایی دارد و می تواند در جاهای مختلف خدمت کند؛ اما به دنبال این نباشند که به دانشگاه آزاد برگردد.

آبدار، مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات نیز در این نشست با بیان اینکه ولایتی پیشگام مبارزه با مفاسد اقتصادی در دانشگاه آزاد است، گفت: ولایتی با مامور کردن موسسه حسابرسی مفید و بررسی اسناد مالی دانشگاه آزاد با تمام توان در مقابل برخی آقازاده ها ایستاده است و طبیعی است که افرادی که تحمل این موضوع را ندارند، همراه با ضد انقلاب شروع به تخریب او کنند.

وی با اشاره به اینکه ولایتی با بر هم زدن شبکه مافیایی قدرت و ثروت در دانشگاه آزاد، خشم این افراد را برافروخته است، تصریح کرد: افرادی که تا دیروز با هم دشمن خونی بودند، از امروز برای تخریب ولایتی متحد شده و اپوزسیونی در مقابل رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد ایجاد می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات با تاکید بر اینکه عزل میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد کاملا قانونی بوده، گفت: به سید حسن خمینی که نسبت به عزل میرزاده موضع گرفته، پیشنهاد می کنم که حداقل یک بار اساسنامه دانشگاه آزاد را مطالعه کند.

آبدار اضافه کرد:‌ خواسته ما دانشجویان دانشگاه آزاد این است که ولایتی اسناد تخلف مالی دانشگاه آزاد در دوران ریاست میرزاده را هر چه سریعتر به قوه قضائیه ارائه کند و این قوه نیز به صورت اولویت دار رسیدگی به این تخلفات را در دستور کار خود قرار دهد.

وی بیان کرد: با روندی که ولایتی برای ریشه کن کردن تخلفات در پیش گرفته و همچنین عزل مدیران ارشد که چندین سال است به صورت خانوادگی دانشگاه آزاد را مدیریت می کنند، قطعا روند حرکتی این دانشگاه رو به رشد و پیشرفت خواهد بود.

نوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شرق نیز از دانشگاه آزاد به عنوان یک پتانسیل برای جمهوری اسلامی نام برد و گفت:‌ متاسفانه طی دهه های گذشته دانشگاه آزاد به حیاط خلوت عده ای تبدیل شده و در واقع این دانشگاه را به پتانسیلی برای اقدامات غیرقانونی تبدیل کرده بودند؛ که اخیرا با اقدام انقلابی رهبر معظم انقلاب و انتصاب ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس نه تنها جلوی اقدامات غیر قانونی گرفته شده، بلکه زمینه برای شفاف سازی های مالی که تاکنون کسی اجازه ورود به آنها را نداشته، فراهم شده است.

وی با بیان اینکه حیاط خلوت دانشگاه آزاد برای برخی ها بسیار مهم بوده و ورود به این حیاط خلوت و شفاف سازی مسائل دامنه خطری را برای آنها ایجاد کرده است، تصریح کرد: ظرفیت جنبش دانشجویی به عنوان یک جنبش مطالبه گر و جنبشی که دوست دارد حق به حق دار برسد، پشت سر ولایتی است؛ بنابراین انتظار ما این است که مبارزه با فساد در دانشگاه آزاد به حرف منتهی نشود و حتما از طریق مراجع قضایی و نظارتی به تخلفات دانشگاه آزاد رسیدگی شود تا در آینده شاهد بروز فسادهای گوناگون در این دانشگاه نباشیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شرق گفت: مسلما اگر مفاسد اقتصادی که دانشگاه آزاد با آنها دست به گریبان است، از بین بروند، این دانشگاه به سمت علمی شدن و تبدیل شدن به یک دانشگاه فوق العاده کاربردی که مدرک گرایی در آن اصل نیست، تبدیل می شود و می تواند در حوزه صنعت و رشد علمی کشور فعالیت چشمگیری داشته باشد.

نوری با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد مشخص نیست که بودجه های پژوهشی به چه شکلی هزینه می شوند، تصریح کرد: با جلوگیری از ولنگاری های مالی در این دانشگاه می توان این هزینه ها را به سمت فعالیت های علمی و پژوهشی هدایت کرد تا سطح علمی دانشگاه ارتقاء یابد.

تسلیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند نیز با بیان اینکه پس از فوت مرحوم هاشمی، رهبر معظم انقلاب با ورود حکیمانه خود گره ایجاد شده در تعیین رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد را باز کردند، گفت: با این انتصاب نقطه امیدی در دل دانشجویان دانشگاه آزاد ایجاد شد و دانشجویان امیدوار شدند که دانشگاه آزاد از دست یک تفکر خاص و مناسبت های خانوادگی خارج شده و بر مبنای قانون اداره می شود و یک سری از تخلفات، فسادها و حتی فشارها بر دانشجویان ارزشی از بین می رود.

وی با بیان اینکه با انتصاب ولایتی به ندرت شاهد تغییرات در دانشگاه آزاد بودیم، اما با تغییر میرزاده این تغییرات به اوج خود رسید، افزود: این تغییر متاثر از تخلفات، کاستی ها و فسادهایی بود که رخ داده بود و اکنون نیز شاهد اعلام رسمی این تخلفات توسط رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد هستیم.

تسلیمی افزود: کف خواسته ما از ولایتی این است که در درجه اول این روند انقلابی برای اصلاح سیستماتیک دانشگاه آزاد را با قوت ادامه دهد و از هیچ هجمه و تخریبی که علیه او انجام می شود، مایوس نشود و تاثیر نگیرد. مطمئنا وقتی کسی به سراغ باندهای زر و زور و فساد می رود، بلندگوهای آنها چه در داخل و چه در خارج فشارها را شروع می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند با تاکید بر اینکه از ولایتی می خواهیم که تنها به یک بیانیه و مصاحبه برای بیان تخلفات اکتفا نکند، تصریح کرد: کسی که به بیت المال و شهریه دانشجویان خیانت کرده، باید نهایت برخورد با او صورت گیرد؛ بنابراین از ولایتی تقاضا داریم که هر چه سریعتر اسناد تخلفات را به دستگاه قضاء ارائه و از طرفی با متخلفین به شدت برخورد شود تا دیگر شاهد تخلفاتی که کم و بیش به گوش می رسند، نباشیم.

وی در خصوص نامه سید حسن خمینی و طرح این موضوع که عزل میرزاده وجاهت قانونی ندارد، تصریح کرد: در شان بیت امام خمینی (ره) نیست که یکی از وابستگان به این بیت در حالی که امام خود پرچمدار مبارزه با فساد، ظلم و استبداد بوده، از مسببین بروز فساد در دانشگاه آزاد حمایت کند؛ البته موضوع تعجب آور این است که شخص سید حسن خمینی با میرزاده مشکل داشته، اما اینکه یک روز پس از عزل یاسر هاشمی، سید حسن این واکنش را انجام می دهد و در حالی که در جلسه انتصاب نوریان هم بوده، برای ما جای سوال وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: این اطمینان را می‌دهیم که دستگاه قضا در مبارزه با فساد، ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود و در این خصوص هیچ تعارف و ملاحظه‌ای نسبت به کسی ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرلنگه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات در حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه به بندرعباس، به بندرلنگه رفت و پس از حضور در گلزار شهدای این شهرستان و ادای احترام به مقام شهیدان در همایش ملی وحدت دل‌ها، با علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن این استان دیدار و گفتگو کرد.

 وی در ابتدای این مراسم با تجلیل از مقام معلمان و کارگران و اثرگذاری اقدامات آن‌ها در دو عرصه مهم و اساسی کشور، یکی در بخش تولید و صنعت و دیگری در بخش تعلیم و تربیت و آموزش گفت: بی‌تردید بسیاری از مدیران کارآمد و کارگزاران کاردان در محضر همین معلمین کسب علم کرده‌اند و تربیت شدند و امروز حضور آن‌ها در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور، اثر گذار و تعیین کننده است.

 وی ادامه داد: هر چند زحمات این قشر فرهیخته و نورانی بر کسی پوشیده نیست، اما باید همیشه قدردان آن‌ها بود و در رفع کمبود‌ها و خواسته‌های آن‌ها تلاش کرد، چرا که اگر این رکن جامعه تنزل پیدا کند تمام ارکان متزلزل خواهد شد

وی با تبیین جایگاه کارگران در به حرکت در آمدن چرخ‌های تولید در کشور بعنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی، به ویژه نقش آن‌ها در تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: حقیقتا باید در مقابل این قشر تواضع کرد و از آن‌ها تقدیرکرد

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اضافه کرد: با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: این شخصیت والا، بنیانگذار حکمت، فلسفه و‌فقه مدرن، فیزیک و فهم انسان از خلقت به معنای واقعی بود که با تربیت نخبگان و شاگردان برجسته در این عرصه تحولی بزرگ بوجود آورد.

 وی در ادامه با تبریک پیروزی سپاه اسلام بر اسرائیل غاصب گفت: رزمندگان اسلام یک بار دیگر، وعده‌ی خداوند در مورد خلافت زمین برای کسانی است که اهلیت آن را دارند، همان تعبیر قرآنی «ان الارض یرث‌ها عبادی الصالحون» را اثبات کردند، وعده‌ای که خداوند در حادثه‌ی بدر داد، دوباره اتفاق افتاد، تعداد اندکی از مسلمانان در مقابل قدرت‌های بزرگ و پیچیده‌ی زمان خود قرار گرفتند و توانستند استکبار را به زانو در بیاورند

وی گفت: بی شک گوش مالی دادن صهیونیست‌ها در این شرایط و در این زمان، علاوه بر سربلندی اسلام و خشنودی امام عصر، موجب خوشحالی همه‌ کسانی شد که به نوعی در زیر بیرق جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

 وی با تقدیر از عملکرد مجموعه قضایی استان هرمزگان، به جهت کاهش ورودی پرونده‌ها، سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها و عدم اطاله دادرسی که یک چهره مطلوب از دستگاه قضایی را نشان داده است، خاطر نشان کرد: تعبیر ذهنی مردم این است که اگر به این ملجا متوسل بشوند، بی پناه نخواهند ماند و نقطه ثقل این انتظار هم همان پاسخگویی به موقع همراه با نگاه مشفقانه و مقتدرانه است، که از سیاست‌های راهبردی دستگاه عدلیه می‌باشد، مبنای ما عمل همراه با تدبیر و عقلانیت، توأم با اقتدار و رافت است.

 رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با تأکید بر لزوم حفظ کرامت انسان‌ها تصریح کرد: مردم ما عزیز هستند و باید عزیز و عزتمند بمانند، لذا هیچ عذری که موجب شود تا شرافت مردم خدشه دار شود پذیرفته نیست، این وظیفه دستگاه قضایی است که از این عزت صیانت نماید.

 وی ادامه داد: در پیاده نمودن عدالت، هر گونه تبعیض، عین ظلم است و در این بین هیچ تفاوتی بین اشخاص در هر مقام و در هر لباسی که هستند، وجود ندارد، نباید کسی که به قوه قضاییه پناه آورده احساس بی پناهی کند. این اطمینان را می‌دهیم که دستگاه قضا در مبارزه با فساد، ابتدا سراغ مفسدین گردن کلفت می‌رود و در این خصوص هیچ تعارف و ملاحظه‌ای نسبت به کسی ندارد.

 رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت به عنوان عامل اقندار و انسجام در کشور گفت: اگر این وحدت نبود، وعده صادق محقق نمی‌شد، دستگاه قضا با هر اقدامی، از سوی هر شخص و گروهی که بخواهد این وحدت در جامعه، به ویژه وحدت در بین ادیان و مذاهب را دچار خدشه کند و موجب شود تا امنیت روانی جامعه از بین برود، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

عبداللهی در ادامه گفت: همه این جمعیت کشور از هر دینی زیر یک بیرق هستیم و در حفظ حریم کشور، تبعیض و دو دستگی نخواهیم داشت، پای همه چیز اسلام ایستاده‌ایم و امیدواریم با شما ارتقاء مکتب و حریم این حرم یعنی جمهوری اسلامی، حفظ شود و بدانید که در آیه قرآن آورده شده است: «ان ینصر الله، تنصرکم»

 وی ادامه داد: مردم عزیز ما در تمام عرصه‌ها و هر جا که نیاز بود، حضور داشته و دارند، لذا تمام ارکان نظام اسلامی علی الخصوص، دستگاه قضا باید اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند، چرا که مردم از ما محبت می‌خواهند، همین محبت اقتدار و همدلی می‌آفریند.

گفتنی است حجت‌الاسلام عبداللهی، علاوه بر این دیدار و بازدید از زندان، با کارکنان دادگستری و دادسرا و همچنین کارکنان اداره بنادر و دریانوردی این استان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و دستورات لازم برای پیگیری مشکلات آن‌ها و مطالبات لنج داران صادر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • جنبش دانشجویی آمریکا، بن بست «بایدن» و انحصار شکنی «نسل z»
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین نشان از عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر به آزادی است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • دانشگاهی‌ها و نمایندگان درباره جنبش دانشجویی آمریکا چه گفتند؟
  • پیرهادی: اتحاد جنبش‌های دانشجویی دنیا علیه ظلم اعجاز مقاومت غزه است
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض