Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، به رغم ادعای شرکت فیلیپ موریس(philip morris) مبنی بر ساخت یک سیگار الکترونیکی با سموم کمتر، یک پژوهش نشان میدهد که این سیگار سرطان‌زا تر از سیگارهای معمولی است.

پژوهش دانشگاه «برن» نشان می‌دهد سیگارهای الکترونیکی سرطان‌زا تر از سیگارهای معمولی هستند.

به نقل از دیلی میل، از سیگارهای الکترونیکی که به جای سوزاندن توتون، آن را گرم می‌کنند طی سالیان اخیر به عنوان امن‌ترین و کم‌ضررترین روش سیگار کشیدن یاد شده است، اما پژوهش جدید دانشگاه برن(Bern) سوییس با شناسایی سرطان‌زاتر بودن این نوع سیگارها نسبت به سیگارهای معمولی و سنتی این فرضیه را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلیپ موریس می‌گوید، این سیگار الکترونیکی موسوم به IQOS می‌تواند قسمت توتون سیگار معمولی را درون خود جای داده و از طریق گرم کردن توتون به جای سوزاندن آن، اثرات سمی سیگار را 90 درصد کاهش دهد.

با این حال پژوهش جدید نشان می‌دهد این دستگاه فرآیندهای شیمیایی جدیدی را تولید می‌کند که نسبت به سیگار کشیدن معمولی سرطان‌زاتر است.

به گفته محققان برخی از این فرآیندها به قدری سرطان‌زا هستند که نمی‌توان برای آنها کمترین میزان استاندارد را تعریف کرد.

آنها معتقدند سیگارهای الکترونیکی نیز باید مانند سیگارهای معمولی دچار محدودیت در استفاده در فضاهای عمومی شوند تا افراد مجاور دود آن را تنفس نکنند./ ایسنا

115

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ بینی مالیات سیگار در سال جاری

بر اساس لایحه بودجه پیش بینی شده در سال جاری درآمد حاصل از مالیات بر فروش سیگار رشد ۴۲.۲ درصدی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، بر اساس بخش دوم لایحه پیش‌بینی شده دولت در سال جاری از مالیات بر فروش سیگار ۸۹۳۳ میلیارد تومان درآمد داشته باشد. این رقم نسبت به پیش‌بینی ۶۲۸۰ میلیارد تومانی در لایحه بودجه سال قبل ۴۲.۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین درآمد دولت از مالیات بر مصرف سیگار در سال جاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این بخش از مالیات مربوط به موضوع جزء یک بند الحاقی ۳ ماده ۷۳ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه است که بر اساس آن از ابتدای سال ۱۴۰۳ مالیات هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی ۱۵ درصد، تولید داخل با نشان بین المللی ۲۵ درصد، سیگار وارداتی با هر نشان ۵۰ درصد، هر بسته تنباکوی پنجاه گرمی تولید داخل ۲۰ درصد و هر بسته تنباکو پنجاه گرمی وارداتی آماده مصرف ۵۵ درصد نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور سالانه افزایش می‌یابد.

همچنین درآمد وزارت صنعت، معدن و تجارت بابت حقوق انحصار و صدور مجوز توزیع محصولات دخانی ۶۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به رقم ۵۰۰ میلیارد تومانی در بودجه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

در بخش دیگری از بخش دوم لایحه بودجه، ۱۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای کاهش مصرف دخانیات و پیشگیری و درمان بیماری‌های ناشی از آن و توسعه اماکن ورزشی از محل عوارض و مالیات سیگار دیده شده است.

موضوع مالیات بر سیگار همواره مناقشاتی بین وزارت بهداشت و تولیدکنندگان سیگار به همراه داشته؛ تولیدکنندگان معتقدند افزایش مالیات سیگار منجر به افزایش قاچاق می‌شود، اما جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات بارها اعلام کردند که ایران کمترین مالیات را بر محصولات دخانی دارد و معتقد است افزایش مالیات منجر به کاهش مصرف دخانیات می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۶ غذای ناسالم که کبد شما را نابود می‌کند
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم در سال ۱۴۰۲ به سایر نقاط کشور
  • انتقال بیش از ۲۴۱ هزار تن گندم از زنجان در سال گذشته به سایر نقاط کشور
  • کربکندی: مورایس بدش نمی‌آید او را برکنار کنند/ سپاهان یک تیم معمولی شده و سکوت مدیرانش عجیب است
  • بررسی امکانات اتوبوس vip
  • اسرار سیر برملا شد؛ آیا سیر واقعا برای سلامتی مفید است؟ | چه کسانی نباید سیر بخورند؟
  • کشف ۶ هزار و ۸۴۰ نخ سیگار قاچاق در ساری
  • پیش‌ بینی مالیات سیگار در سال جاری
  • پایتخت ۵ به شبکه آی فیلم رسید + خلاصه و ساعت پخش
  • کشف انبار ۱۰۰ میلیاردی سیگارهای قاچاق در شرق تهران