Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@03:13:29 GMT

قاسمی: برخی سرگیجه ها خوش خیم است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۰۱۵۸۹

قاسمی: برخی سرگیجه ها خوش خیم است

این روزها شاهد شیوع سرگیجه هایی هستیم که در بین افراد مختلف رواج پیدا کرده است. دکتر مسعود قاسمی، متخصص گوش و حلق و بینی در گفت و گو با گروه سلامت خبرگزاری برنا گفت: لیستی از دلایل این سرگیجه ها وجود دارد؛ از بیماریهای گوش و حلق و بینی گرفته تا بیماری های مغز و اعصاب. سرگیجه یک علامت و نشانه است و علت های مختلف در قسمت های مختلف بدن می تواند وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرد باید به متخصصین بسیاری مراجعه کند تا دلیل قطعی آن را متوجه شود.

وی در ادامه افزود: سرگیجه های مختلفی در بخش گوش، حلق و بینی وجود دارد. برخی از این سرگیجه ها، خوش خیم است و برخی به بیماری های گوش داخلی مربوط می شود. گاهی سرگیجه به پوزیشن بیمار و تغییراتی که در بدن وی رخ می دهد، ربط دارد. در ابتدا، پزشک داخلی باید بررسی کند و بهتر از هر کسی می تواند تشخیص دهد که فرد باید به کدام یک از متخصصین مراجعه کند.

این متخصص گوش، حلق و بینی در خصوص بیماری هایی که در ماه مبارک رمضان بیشتر شیوع می یابد، گفت: برخی بیماری ها هستند که فرد را دچار مشکل می کند. بیماری های سینوزیت چرکی، غدد بزاقی و سنگ های بزاقی از جمله این بیماری ها هستند. اگر افرادی که در بخش گوارش خود دچار مشکل هستند هم درست رعایت نکنند، ممکن است دچار ورم یا زخم معده شوند.

دکتر قاسمی در خصوص تاثیر آلودگی هوا و پارازیت های موجود در فضا خاطرنشان کرد: آلودگی هوا پدیده ثابت شده ای است. مساله ای که در داخل و خارج کشور وجود دارد. سرب، گوگرد و ذرات معلق در هوا تاثیرات خود را روی سینوس، بینی و ریه افراد می گذارد. به صورت تحقیق شده هم ثابت شده است. اما در خصوص پارازیت ها، هنوز مطالعات صد در صد ثابت شده ای وجود ندارد. همه ما می دانیم که پارازیت ها عوارضی را ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: همه ما می دانیم که وقتی پارازیت ها زیاد می شود، سرگیجه ها هم تشدید پیدا می کند. اما مطالعات زیادی برای اثباتش باید صورت بگیرد. مثلا در افرادی که با ماهواره ها کار می کنند و در معرض پارازیت قرار دارند، سرگیجه های بیشتری دیده می شود. اما باید دقت شود، بسیاری از مباحث علمی و پزشکی را بدون اثبات نمی توان عنوان کرد. چون یک کلمه اشتباه ممکن است باعث خوشحالی فرد شود یا اینکه جامعه ای را در نگرانی فرو برد. بنابراین تمامی مطالب علمی و پزشکی را باید با تحقیق کامل عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد

استاندار همدان با بیان اینکه برق استان با اولویت‌بندی‌های خاص تقسیم و توزیع شود، گفت: مصرف برق خانگی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و معادن باید انضباط پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، جلسه‌ شورای مدیریت مصرف برق پیش از ظهر امروز در سالن شهدای استانداری همدان و با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای این شورا برگزار شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با تبریک روز صنعت برق بر فعالان این عرصه بر اینکه مصرف برق در استان باید انضباط پیدا کند تاکید کرد و اظهار داشت: مصرف برق خانگی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و معادن باید انضباط پیدا کند.

وی افزود: رویکرد شعار سال باید سرلوحه امور قرار گیرد به نحوی که جهش تولید محقق شود، یعنی افزایش چند برابری نسبت به گذشته ایجاد شود.

استاندار همدان با بیان اینکه چهار هزار و 300 میلیون کیلووات حجم برق مصرفی استان، با اولویت‌بندی‌های خاص تقسیم و توزیع شود، افزود: در شرایطی که در موضوع انرژی با محدودیت مواجه هستیم، شعار سال باید با بهره‌وری در تولید محقق شود.

قاسمی فرزاد عنوان کرد: باید نقاط هدررفت برق شناسایی و کاهش پیدا کند و مدیریت انرژی با اولویت‌های مشخص در استان پیگیری شود و در زمانی که مصرف برق واحدهای صنعتی یا خانگی از حد نرمال خارج شد، باید علت آن مورد بررسی قرار گیرد تا رعایت مصرف با بهره‌وری انجام شود.

وی با بیان اینکه صنایع پاک، دانش‌بنیان و نوآور در همدان رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: به پدافند غیرعامل در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و مخاطرات احتمالی توجه ویژه شود.

در پایان جلسه از دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه مصرف بهینه انرژی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی آریتمی قلبی با هوش مصنوعی
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • سرگیجه بزرگ!
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • عکس| فرزاد حسنی و امید حاجیلی در مافیای شبکه نمایش خانگی
  • روایت ندا قاسمی از آسیب دیدگی سعیدآقاخانی در سریال «نون خ» (فیلم)
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد