Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار لنجان گفت: مشکل قرمزی آب رودخانه زاینده‌رود در محدوده شهرستان لنجان در حال برطرف شدن است و آب به‌زودی به حالت قبلی خود بازمی‌گردد.

سید محسن سجاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: علت اصلی قرمزی آب رودخانه‌ بروز مشکلی فنی در یکی از پمپ‌های تصفیه خانه آب یزد بوده که سبب تغییر رنگ آب در محدوده شهرستان‌های مبارکه و لنجان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت زاینده‌رود رنگ آب در حال برگشت به حالت طبیعی است، افزود: گاهی برخی با بزرگ‌نمایی یک مسئله سبب نگرانی همه می‌شوند اما این مشکل در حال رفع شدن است و هیچ نگرانی در مورد سرایت آب به اصفهان یا ورود به تصفیه‌خانه وجود ندارد.

فرماندار لنجان خاطرنشان کرد: این تغییر رنگ در آب رودخانه زاینده‌رود هیچ مشکل زیست محیطی ایجاد نمی‌کند و هم اکنون در حال رفع شدن است.

رییس اداره منابع آب مبارکه و زرین شهر گفت: تعدادی از کارگران تصفیه خانه آب یزد در سده لنجان ، فیلترهای این تصفیه‌خانه را در رودخانه زاینده‌رود محدود ه مبارکه شست‌وشو کردند و رسوبات این فیلترها وارد رودخانه و موجب قرمز شدن آب رودخانه شده است.
سید مهدی میرباقری مواد موجود در رسوبات را موجب تغییر رنگ آب بیان کرد و افزود: تا ساعتی دیگر با جریان آب ، رنگ رودخانه محدوده شهر اصفهان هم قرمز رنگ میشود.

انتهای پیام/

R41346/P1336/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد جوان پلدختری در کنار سیمره پیدا شد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، سرهنگ کرم حسنی با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر پیدایش جسد مردی در کنار رودخانه سیمره  در بخش ماژین، بلافاصله عوامل گشت انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران انتظامی مشخص شد مرد جوانی پس از غرق شدگی در کنار رودخانه افتاده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر  با بیان اینکه با تحقیقات پلیس هویت جسد شناسایی شد، ادامه داد: در تحقیقات پلیس مشخص شد جسد مربوط به جوانی 28 ساله، اهل شهرستان پلدختر است که در رودخانه دچار حادثه و غرق شده است.

سرهنگ حسنی با اشاره به اینکه جسد برای تحقیقات بیشتر تحویل انتظامی شهرستان پلدختر داده شد، تاکید کرد: با توجه به فصل گرما و حضور نوجوانان وجوانان در کنار رودخانه‌ها، ضرورت دارد شهروندان از شنا کردن در مناطق پرخطر پرهیز کرده و والدین گرامی نیز فرزندان خود را از خطرات شنا در رودخانه‌ها آگاه سازند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

دیگر خبرها

  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • جسد جوان پلدختری در کنار سیمره پیدا شد
  • جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد