Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل بی‌باک نقل از دویچه وله، مقامات امنیتی آمریکا اعلام کردند هنوز طرح ممنوعیت استفاده از لپ تاپ در پروازهای آمریکایی به مقصد یا مبدا اروپا را اعمال نکرده اند.

از ماه مارس، استفاده از لپ تاپ توسط مسافران در پروازهای به مبدا یا مقصد آمریکا با مبدا یا مقصد 10 کشور خاورمیانه ممنوع شده است و مقامات آمریکایی در حال مذاکره با اروپایی ها برای اعمال محدودیت مشابه برای پروازهای اروپایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده است امکان اعمال این محدودیت در پروازهای اروپایی در صورتی که سطوح امنیتی و سازمان های اطلاعاتی نسبت به آن مصمم باشند وجود دارد.

جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا، پیشتر در دیدار با مقامات اتحادیه اروپا،‌اعلام کرده بود که گزینه ممنوعیت استفاده از لپ تاپ در پروازهای اتحادیه اروپا به مبدا یا مقصد آمریکا هنوز وجود دارد چرا که تروریست ها می توانند مواد منفجره در تجهیزات الکترونیکی جاسازی کرده و اسکنرهای فرودگاه ها هم نمی توانند برخی از این اقدامات را شناسایی کنند.

به نظر مقامات امنیتی آمریکا، استفاده از هر گونه وسیله الکترونیکی بزرگ تر از گوشی همراه باید در پروازهای به مبدا یا مقصد آمریکا ممنوع شود.

پیشتر مقامات اروپایی نسبت به تصمیم آمریکا ابراز نگرانی کرده بودند و این احتمال وجود دارد که این محدودیت به تمام پروازهای خارجی به مبدا یا مقصد آمریکا تعمیم داده شود.

در حال حاضر استفاده از لپ تاپ، تب لت، و کتاب های الکترونیکی در پروازهای کشورهای ترکیه، مغرب، اردن، مصر، امارات، قطر، عربستان، و کویت به مقصد آمریکا ممنوع است.

محدودیت مشابهی  نیز توسط انگلیس در پروازهای خارجی این کشور اعمال شده است.

این تصمیم پس از انتشار ویدئویی از سوی گروه تروریستی داعش جدی شد چرا که در این ویدئو داعش نحوه پنهان کردن مواد منفجره در یک لپ تاپ را به تصویر کشیده بود.

در حال حاضر 350 پرواز در هفته تحت تأثیر این محدودیت قرار گرفته‌اند و در صورتی که اعمال این محدودیت به پروازهای اروپایی تعمیم داده شود روزانه 400 پرواز را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

انتهای پیام/


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز پنجشنبه در چهل و دومین سالگرد آزاد سازی صحرای سینا تاکید کرد: قاهره از ابتدا قاطعانه با کوچاندن فلسطینی‌ها به صحرای سینا و یا هر مکان دیگری و بیرون کردن آنها از سرزمینشان مخالف بوده است.

وی افزود: قاهره از ابتدا خواهان حمایت از آرمان فلسطین و امنیت ملی مصر بوده است. کشور ما به صورت گسترده برای تحقق آتش بس در نوار غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه با دیگران همکاری می‌کند.

السیسی اضافه کرد: تلاش‌های ما برای تشکیل کشور مستقل فلسطین با حاکمیت مستقل و دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق مشروع خود ادامه دارد.

وی بیان کرد: مواردی که گفته شد اصول فعالیت‌ها و تلاش‌های مصر در راستای تحقق صلح و امنیت و ثبات در منطقه را تشکیل می‌دهند.

رئیس جمهور مصر پیشتر در سخنانی بیان کرده بود که در گفت‌وگو با مقامات کشورهای اروپایی بر ضرورت تحقق آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرده است.

السیسی ادامه داد: من از مقامات کشورهای اروپایی خواستم که برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه بیش‌تر تلاش کنند.

کد خبر 6088561

دیگر خبرها

  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان