Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از اجرای ۲۷ برنامه در راستای سیاست‌های کلی خانواده خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمداسماعیل مطلق گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده در سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری، وزیر بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را موظف کرد که در خصوص بندهای ۴ و ۱۵ این سیاست‌ها زیرنظر دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در راستای اقتدار و تحکیم بنیان خانواده اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا ۲۷ برنامه توسط این دفتر تدوین شده که در سال ۹۶ اجرایی می‌شود. ترویج ازدواج سالم یکی از این برنامه‌هاست که در این راستا کارگاه‌ها، همایش‌ها وکمپین‌هایی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین «نهادینه‌سازی سبک زندگی سالم در جوانان» برنامه دیگری است که در این راستا انجام می‌شود. برگزاری کمیته ارتقای سلامت جوانان، برگزاری هفته سلامت جوان، برگزاری مسابقه عکاسی با رویکرد ترویج شیوه زندگی سالم در جامعه، برگزاری کارگاه‌های ارتباطات اجتماعی و کمپین‌های سفیران سلامت به صورت ماهانه بخشی از این برنامه خواهد بود.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی سایر برنامه‌ها را چنین برشمرد: مراقبت از سلامت جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال، تقویت و ارتقای برنامه آموزش‌های هنگام و پس از ازدواج، توانمندسازی نیروی انسانی برای ارتقای مشاوره و خدمات باروری سالم، ارتقای دانش عمومی در ارتباط با سلامت و جمعیت، توانمندسازی نیروی انسانی در ارایه خدمات به گروه هدف هنگام و پس از ازدواج و افزایش آگاهی عمومی در زمینه پیشگیری از ناباروری.

مطلق گفت: برای اجرای برنامه‌های فوق، زیر برنامه‌هایی برای ارزیابی دوره‌ای دانشجویان و جوانان مبتنی بر بسته خدمت، ارائه گزارش تامین و توزیع مواد کمک آموزشی به زوجین هر سه ماه، ارائه گزارش آموزشی و مشاوره باروری سالم و جمعیت به گروه هدف، ارائه گزارش فصلی برگزاری کارگاه و جلسات آموزشی در شبکه ارائه خدمت، ارائه گزارش انتشار و اجرای برنامه‌های آموزش عمومی و رسانه‌ها، ارائه گزارش شش ماهه آنالیز نتایج پایش و ارزشیابی سالانه کلاس‌های پس از ازدواج و تعیین مشکلات و طراحی مداخلات لازم، انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۳۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مسلمی نائینی, ­رئیس جهاددانشگاهی در حوزه امتحانی دانشگاه شهید بهشتی گفت: این آزمون با حضور ۴۰۷ هزار داوطلب در ۳۱ استان کشور برگزار شد. به مسلمی، بیش از ۱۹ هزار نفر در ۴ رشته شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاوره در این آزمون پذیرفته می‌شوند. رئیس جهاد دانشگاهی گفت: نتیجه آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» در اواسط خرداد اعلام خواهد شد. مسلمی گفت: این آزمون در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر برگزار شد. به گفته رئیس جهاد دانشگاهی، بیش از ۱۰ هزار نفر از عوامل اجرایی مسئول برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش بودند. مسلمی گفت: تاکنون هیچ مشکلی از برگزاری آزمون گزارش نشده و به سلامت برگزار شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان
  • برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود