Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر تامین اجتماعی قوچان گفت: کارخانه دوچرخه سازی قوچان ۳ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکاری دارد.

به گزارش خبرگزاریتسنیم از قوچان، هادی ابوالحسن زادهظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی شهرستان قوچان با تیپ تشکیلاتی درجه سه استکه مجموعاً به 56 هزار و 200نفربیمه شده و مستمری بگیرشهرستان خدمت رسانی انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان داشت: از مجموع48300 نفر ازبیمه شدگان اینشهرستان،17950 نفر بیمه گذار اصلی و 30350 نفر از اعضای خانواده آنها هستند،همچنیندر بخش بیمه کارگران ساختمانی2520نفر بیمه شده اصلی، 6300 نفر اعضای خانواده و در بحثقالیبافان 460 بیمه شده اصلی و 580 نفر اعضای خانواده آنها تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی شهرستان قوچان هستند.

مدیرتامین اجتماعی قوچانبا اشاره به وجود 3860پرونده مستمری بگیر در این شهرستانخاطرنشان کرد: در حال حاضر 7900 نفر در این شهرستان در قالب 3860 پرونده از مزایای مستمری بگیری این سازمان استفاده می‌کنند.

ابوالحسن‌زادهاز راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداریتامین اجتماعی در این شهرستان خبر داد و افزود: اختصاص شماره تامین اجتماعیبه تمامیافراد تحت پوشش در مدت زمان 2 ماهو راه اندازی سیستم اتوماسیون اداریاین سازمان از جمله اقدامات مهم این شهرستاندر راستای دقت بیشتر و تسریع در خدمت رسانیبهتر به مراجعان صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تامین اجتماعی قوچان در مجموع حدود 100 میلیارد تومان مطالبات از طرفین خود در شهرستان قوچان دارد که عمده مطالبات آن مربوط به ادارات و کارخانه‌های صنعتی این شهرستان است.

مدیر سازمان تامین اجتماعی قوچاندر پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر حل مشکلات کارگران دو کارخانه کاشی طوس و دو چرخه سازی این شهرستان بیان داشت: در بحث کارخانهدوچرخه، این کارخانه در حال حاضر در حدودسه میلیارد تومان بدهی به این سازمان دارد و در مورد کارگران آن با توجه به همکاری و هماهنگی انجام شده بین مسئولان شهرستان برای آن دسته از کارگران که شرایط استفاده از بیمه بیکاری را داشته اند حقوق بیمه بیکاری در نظر گرفته شدهو الباقی کارگران که شرایط بازنشستگی را دارندبه جهت رعایت حقوق آنها در حال صدور حکم جهت تعیین حقوق اصلی آنها است.

ابوالحسن زاده بیان داشت: در بحث کارخانه کاشی نیز با توجه به شرایط موجودو با در نظر گرفتنبحث حمایت از رونق تولید و اشتغالبا همکاری‌های انجام شده و با وجودبدحسابی این واحدبا تقسیط بدهی‌ها موافقت شد و خوشبختانه تاکنون تمامیحق بیمه کارگران پرداخت شده اما در بحث کارگرانی که شاملقانون بازنشستگی از طریق قانون سختی کار و مشاغل زیان‌آور هستند، پرداختمابه‌التفاوت الزامی است که پرداخت این مبلغ نیز بر عهده کارفرما بوده و تا زمانی که این مبلغ پرداخت نشود افرادبازنشسته نخواهند شد.

وی در پایان با اشاره به موضوع مطرح شده در پرداخت این مبلغ توسط خود کارگران بیان داشت: پرداخت این مبلغ بر عهده کارفرما است و فیش‌های صادره نیز به نام کارفرما خواهد بود و پرداخت این وجه توسط کارگران توصیه نمی‌شود اما در صورت وجود توافقات بین کارفرما و کارگران در نحوه پرداخت آن، موضوعی توافقی بین آنها است که از عهده وظایف این سازمان خارج است.

انتهای پیام/

R41347/P1384/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند

یکی از این کارگران گفت: پاکبانان شهرداری یاسوج از پنج تا ۸ ماه حقوق نگرفته اند. در این وضعیت اقتصادی چطور زندگی خود را بگذرانیم؟   وی افزود: ما زن و بچه داریم و برای امور مختلف خود از جمله کرایه خانه نیازمند پرداخت به موقع حقوق هستیم.   یکی دیگر از این کارگران با بیان اینکه بیمه ما نیز مرتب پرداخت نمی‌شود، افزود: به همین دلیل ما با مشکلاتی زیادی مواجه هستیم و تجمع ما تنها برای مطالبه حقوق‌مان است.   وی ادامه داد: مسئولان و متولیان از جمله اعضای شورا و شهردار خودشان همانطوری که نظافت، جمع آوری و جارو کردن سطح شهر را از ما می‌خواهند، ما هم حقوقمان را از آنها می‌خواهیم.   یکی دیگر از این کارگران گفت: بیمه ما به عنوان کارگران خدماتی شهرداری و پاکبان باید بصورت اختصاصی که سختی کار شامل ما شود واریز شود، اما متاسفانه بجای بیمه مشاغل سخت و زیار آور، بیمه ما بصورت عادی است که از متولیان امر و دستگاه‌های نظارتی تقاضای بررسی این موضع را داریم.   شهردار یاسوج هم گفت: کارگران خدماتی شهرداری از تیرماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۲ ماه حقوق گرفته اند و همچنین در اسفند ماه سال گذشته نیز به این کارگران دو ماه حقوق پرداخت کردیم.   کیوان آشنا فزود: این کارگران سه ماه حقوق از قبل از مدیریت جدید شهرداری طلب دارند و ۸ ماه درست نیست.   شهردار یاسوج درباره وضعیت بیمه مشاغل سخت و زیان آور برای کارگران خدماتی شهرداری تصریح کرد: این کارگران طرف قرارداد شرکت پیمانکاری هستند که باید تامین اجتماعی و پیمانکاران در این خصوص بررسی کنند و پاسخگو باشند.   وی بیان کرد: بیمه این کارگران طبق قانون باید آنچه حق‌شان است در نظر گرفته شده و اعمال شود.   آشنا با بیان اینکه شهر خوب را شهروند می‌سازد، ادامه داد: شهرداری یاسوج ماهانه حدود ۲۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند که از مردم و دستگاه‌های مختلف درخواست می‌شود با توجه به اینکه شهرداری یک دستگاه خودگردان است نسبت به پرداخت عوارض خود به موقع اقدام کنند تا خدمات دهی بهتری و مناسب تری داشته باشیم.   شهردار یاسوج بیان کرد: از مجموعه استانداری، دستگاه‌های خدمات رسان و مردم تقاضای همکاری و همکاری بیش از پیش داریم. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • ۴۰۰بدهی میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌ها فراهم شد
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند