موسسات قرآنی 14 میلیارد ریال بن خرید نمایشگاه قرآن دریافت می کنند
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۰۴۱۲۴
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم محمد حسین فدوی گفت: هر یک از مؤسسات قرآنی می توانند با مشارکت 50 درصد تا سقف یک و نیم میلیون تومان بن خرید از نمایشگاه دریافت کنند.
وی افزود: نماینده هر مؤسسه قرآنی با در دست داشتن تصویر مجوز فعالیت، معرفینامه مدیر مؤسسه و کارت شناسایی می تواند با حضور در مصلای تهران و احراز هویت توسط نماینده مستقر اتحادیه تشکلهای قرآنی، نسبت به واریز وجه به شعبه بانک شهر (مستقر در مصلی) اقدام و معادل دو برابر مبلغ واریزی، بن خرید از نمایشگاه دریافت کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فدوی اضافه کرد: همزمان در ١٤ استان کشور در قالب جشن رمضان چهار میلیارد ریال بن خرید از نمایشگاههای استانی با مشارکت 50 درصد توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مؤسسات قرآنی متقاضی، ارائه میشود.
به گفته این مقام مسئول 14 استان مورد نظر شامل آذربایجان شرقی، خراسانهای رضوی، شمالی و جنوبی، خوزستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، مرکزی و یزد است.
** روانشناسان کودک مشاوره رایگان میدهند
روانشناسان کمیته کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن همزمان با برپایی نمایشگاه مشاوره رایگان به خانواده ها میدهند.
پنج مربی در بخش های مختلف کارگاه های هنری مانند کتاب سازی، خوشنویسی، نقاشی روی میز و دیواری، کلاژ( تیکه چسبانی)، طرح های تزئینی اطراف آیه های قرآنی، شن و ماسه های رنگی آماده آموزش به کودکان بازدیدکننده از نمایشگاه قرآن هستند.
در این بخش، کودکان می توانند با استفاده از انواع رنگها از آبرنگ و گواش تا مداد شمعی و مداد رنگی به نقاشی دیواری با موضوع های قرآنی و آزاد بپردازند و آموزش های لازم برای چگونگی استفاده از این رنگ ها به آنها داده می شود.
در بخش نوجوان نیز، مسائل دینی توسط مشاوران کودک و نوجوان و مشاوران خانواده به بازدید کنندگان ارائه می شود و نوجوانان با حضور در کلاس های آموزشی به صورت غیر مستقیم با تعالیم دینی و قرآنی آشنا می شوند.
تمامی برنامه های تدارک دیده شده برای نوجوانان با برنامه ریزی و طبق اصول روانشناسی انجام می شود در عین حال مشاوران خانواده نیز آماده ارائه مشاوره در حوزه های مختلف به خانواده ها هستند.
یکی دیگر از امکانات در این بخش روانشناسی نقاشی کودکان است، به گونه ای که خانواده ها می توانند با حضور در غرفه کودک و نوجوان از توضیحات روانشناسان بهره جویند و اطلاعاتی درخصوص روانشناسی نقاشی کودکانشان دریافت کنند.
در عین حال، آموزشهای لازم برای چگونگی گذراندن اوقات فراغت به والدین ارائه می شود تا خانواده ها با بهترین فرصت ها برای تدارک تابستان و اوقات فراغت برای کودکان آشنا شوند و بدانند می توانند هنر قرآنی را به عنوان بخشی از اوقات فراغت فرزندانشان در نظر بگیرند.
فراهنگ**1003**1823 دریافت: محمدرضا جعفرملک** انتشار: طاهره نبی اللهی
منبع: ایرنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۰۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اسلامیسازی علوم انسانی امری ضروری است
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام سیدرسول موسوی صبح یکشنبه در نشست «پیشینهشناسی رویکردهای اسلامی به علوم انسانی» اظهار کرد: یکی از مباحثی که در نظام جمهوری اسلامی مهم است، مباحث علوم انسانی است، به این معنا که علوم انسانی باید بومی شود و به تعبیر دقیقتر اسلامیسازی علوم انسانی یعنی نگاه ما به انسان یک نگاه معنوی و الهی باشد.
وی با بیان اینکه رویکرد کشورهای غربی به علوم انسانی غالباً اومانیستی و انسانمحوری است. طبیعتاً هنگامی که اختلاف مبنایی حاصل شد، در شاخهها و فروع نیز به طریق اولی اختلافاتی وجود دار.، تصریح کرد: در این زمینه تاکنون کتابهای زیادی در زمینه اسلامی ساز علوم انسانی نوشته شده است و دیدگاهها و نظریههای زیادی در این زمینه وجود دارد اما در این میان باید مورد توجه باشد، روش شناسی است.
مدیر گروه و عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) با اشاره به ۲ دیدگاه در رابطه با اسلامیسازی علوم انسانی گفت: یک دیدگاه از منظر فلسفی بررسی میشود، یعنی از دانش و علم فلسفه به ویژه حکمت متعالیه که ملاصدرا آن را بنیان نهاده، برای اسلامیسازی علوم انسانی استفاده شود البته فارابی نیز از فیلسوفانی است که از او به عنوان مؤسس توسعه فلسفه به علوم اجتماعی و انسانی یاد میشود.
وی با بیان اینکه از آنجایی در یونان هم دیدگاهی اجتماعی نسبت به علوم انسانی وجود داشت و علوم انسانی دارای جایگاه بود؛ پس پیوندی میان فلسفه و دانستههای اجتماعی و علوم انسانی از ابتدا در یونان وجود داشته است، افزود: پس از ورود فلسفه به حوزه اسلامی توسط مسلمانان و فیلسوفانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی، بوعلی سینا، فارابی و… نگاه به فلسفه چنین بود که بر علوم انسانی مسلط است.
حجتالاسلام موسوی با اشاره به اینکه استفاده از قرآن و سنت، روشی دیگر در رابطه با اسلامیسازی علوم انسانی است، اضافه کرد: پیشینه این روش نیز به مفسرینی باز میگردد که از نگاه قرآن و حدیث مطالبی را بیان کردند.
وی درخصوص طبقهبندی تفسیرهای قرآنی نیز گفت: یکی از این تفاسیر، تفسیرهای اجتماعی، تفاسیری هستند که به مردم، جامعه و نیازهای اجتماعی توجه دارند. تفاسیر عصری (زمانی) هم مسائل روز و مورد نیاز را بیان میکنند. دسته سوم نیز شامل تفاسیر موضوعی هستند که نیازهای جامعه را بر مبنای آیات قرآن پاسخ میدهند. یعنی موضوع از جامعه استخراج شده و براساس قرآن بررسی میشود. کتاب «سنتهای تاریخ در قرآن» از شهید سید محمد باقر صدر نیز در راستای تفسیر موضوعی است.
مدیر گروه و عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) اضافه کرد: در بحث اسلامیسازی علوم انسانی، چه با روش فلسفی و استفاده از ایدههای فیلسوفان و چه با روش تفسیری، منابع و پیشینه متعددی وجود دارد.
وی با تقسیم تفسیر موضوعی به دو نوع درون قرآنی و برون قرآنی گفت: منظور از تفسیر موضوعی درون قرآنی آن است که موضوع در قرآن وجود دارد و تفسیر موضوعی برون قرآنی به مسائل روز و دانشهای بشری اشاره دارد.
حجتالاسلام موسوی در خصوص کارکردهای خانواده در زمینه اسلامی سازی علوم انسانی ابراز کرد: پیدایش کارکردهای خانواده در غرب مطرح شد و کتابهای متعددی نیز در این رابطه نوشتهاند. به طور کلی ۲ شاخه و مکتب فکری در تمام عرصهها میان غربیان رواج دارد که مباحث را به دو شاخه ساختارگرایی و کارکردگرایی تقسیم میکند.
وی تأکید کرد: ساختارگرایان معتقد بودند در موضوعات علوم انسانی باید به مبادی، ساختارها، اصول و ریشهها نگریست اما به فواید و منافع کمتر توجه داشته اند. کارکردگرایان نیز در پی تحولاتی که در غرب به وجود آمد، منفعتگرا شدند و به سمت بیان کارکردها و فواید رفتند.
این پژوهشگر دینی که بر این باور است خانواده از مباحث بین رشتهای است، گفت: هم در روانشناسی و هم در جامعهشناسی این امر مورد بحث قرار میگیرد. اما از آنجا که مبحثی اجتماعی بهشمار میرود، پس جامعهشناسان بیشتر به آن پرداختهاند.
وی اضافه کرد: جامعهشناسان کارکردگرا نیز بحثی با عنوان «کارکردهای خانواده» را مطرح کردند. برای مثال بحث تولید مثل و تنظیم و کنترل نسل را از کارکردهای خانواده برشمردند.
کد خبر 6097051